اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قرارداد تبدیل 5/1 میلیون خودرو به سیستم دوگانه سوز

سردار سرتیپ سید مهدی فرحی گفت: در عرصه تولید کیت های تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز قراردادی4 ساله به ارزش 2/1 میلیارد دلاری برای تبدیل 5/1 میلیون خودور به خودروهای دوگانه سوز و 850 جایگاه سوخت CNG بسته است که در سال 85 استارت قرارداد زده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع دفاعی سردار فرحی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به این مطلب که این سازمان در عرصه تولید با منطق کاهش هزینه، هزینه محصولات را کاهش و میزان رضایتمندی مشتری را افزایش داده است و همچنین خدمات پس از فروش بیشتر را نیز به مصرف کننده ارائه داده است در خصوص صادرات این سازمان اظهار داشت: در سال 84 تولید محصولات نسبت به سال 83، 30 درصد افزایش داشته است و همچنین تنوع 70 نوع محصول جدید و هزار نوع محصول مختلف تولید کردیم و در عرصه غیرنظامی وارد شدیم که در صادرات، دامنه و عمق نفوذ را بیشتر کنیم .

وی یاد آور شد: در سال گذشته 68 میلیون دلار صادرات صنعتی داشته ایم و جمع صادرات را افزایش دادیم و توانستیم محصولات خود را به 30 کشور دنیا در 5 قاره جهان صادر کنیم.

وی درادامه با تاکید بر این مطلب که امروز به جرات می توان گفت که ساصد به کلیه نیازهای دفاعی کشور پاسخ می دهد خاطر نشان کرد: این ادعا حاصل عملکرد 20 ساله سازمان است، امروزه این سازمان سازمانی پیشگام در تعالی سازمانی و تقویت بنیه دفاعی در بین سازمانهای دیگر است و ما همیشه تلاش داشتیم این سازمان مانند یک انسان زنده عمل کند و سازمان پویا و پیش رو باشد و این نگاه محقق نمی شود مگر به الگوهای پیشرفته مدیریت نگاه کنیم.

به گفته وی تکنولوژی از 4 جز تشکیل می شود که جز علوم نوین محسوب می شوند و عبارتند از سخت افزار، مغز افزار، اطلاعات افزار و سازمان افزار که اگر به این ها توجه شود می توان یک سازمان پیشتاز را در صحنه عمل داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان صنایع دفاعی(ساصد) در ادامه گفت: در بحث سخت افزار ما سعی کردیم که امکانات ماشین آلات خود را در نهایت درجه ارتقا دهیم از طراحی داخلی گرفته تا ساخت و توسعه آن به گونه ای که همواره به روز باشد .

و ی ادامه داد:نسبت به توسعه سخت افزار نیز اقدام کردیم که طی این مدت 20 ساله توسعه خوبی یافته است ، همچنین در بخش مغز افزار که معتقدیم بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است و بقیه در مقابل آن هیچ هستند که در این مقوله از جذب نخبگان ، توجه ویژه به محصولات، ارائه برنامه ریزی مناسب برای تولید محصولات جدید و مناسب ، آموزش نیروی انسانی و بهینه سازی نیروی انسانی که شامل ریزش، رویش و آموزش در سازمان می شود توجهات ویژه ای شده است همچنین ایجاد بستر و سهمیه های مناسب برای ارتقای انگیزه پرسنل صورت گرفته است.

وی افزود: در ارتباط با اطلاعات افزار ما بسیار تلاش کردیم بحث ایجاد شبکه های اطلاعاتی قوی، ارتباط خوب با مراکز داخلی و به کارگیری نیروی متخصص و دانشمند در کلیه مباحث و عملا سعی بر این بوده است که عرصه اطلاعات افزار را خوب داشته باشیم تا از مرزهای دانش دنیا فاصله نداشته باشیم البته در بعضی از عرصه ها نیز دانش در دست ماست و ما پیشرو هستیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با بحث سازمان افزار تلاش های جدی صورت گرفته است از تشکیل کمیته های راهبردی در عرصه سازمان، تدوین استراتژی های مختلف، ایجاد خلاقیت در سازمان و ایجاد سازو کارهای مناسب برای بروز شایستگی های مختلف برای ایجاد نظامات مدیریتی نوین از فناوری تا کیفیت و تا انتهای نظامات مدیریت کیفتی مثل کاهش هزینه،افزایش مشتری و خدمات پس از فروش تا رسیدن به ایجاد یک سیستم پیمان در سسطح سازمان که یکی از پیشرفته ترین منطق های کنترل است.

سردار فرحی خاطر نشان کرد: این 4 ابزار مدیریتی سازمان وسایلی هستند که در یک سال سعی کردیم از آن استفاده کنیم و در نتیجه آن این شد که در 3 عرصه تولید یا کمیت، کیفیت یا مشتری مداری و تحقیق یا خلق محصولات جدید توانستیم توفیقات فراوانی به دست آوریم.

وی همچنین در خصوص فعالیت های دیگری که در سازمان صورت می گیرد گفت: ما در عرصه غیرنظامی نیز محصولات زیادی را انجام دادیم که در زمینه حوادث غیرمطرقبه،کیسه خون، بیمارستان صحرایی،دکل های حفاری نفت،انواع شناورها و بارج های دریایی از جمله کارهای صنایع دفاعی بود.

وی در خاتمه در خصوص عرصه های فعالیتی این سازمان صنایع دفاعی افزود: عرصه های دریایی،تسلیحات،مهمات،شیمیایی،جنگ نوین،خودرویی و زرهی و خدمات مهندسی 7 عرصه مختلفی است که سازمان صنایع دفاعی در آن فعالیت می کند و ما تلاش می کنیم در این عرصه ها محصولات خود را بهینه کنیم و محصولات جدید بسازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد