اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

چند خبر

۱-واردات خودروهای تولیدی ادوار گذشته به جای خودروهای 2006

تحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو اعلام کرد:براساس کارشناسی های صورت گرفته در مورد شکایات هموطنان مشخص گردیده است ،خودروهای وارداتی که به عنوان مدل سال 2006 فروخته می شود،بعضا مدل سال های 2003و2004است.براساس گزارش این اتحادیه،طبق قانون لغو ممنوعیت واردات خودرو و آئین نامه اجرائی آن ،اصولا واردات این قبیل خودروها را ممنوع کرده است و به عنوان کالای وارداتی غیر مجاز تلقی و پیگرد قانونی دارد.دراطلاعیه اتحادیه دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان اتومبیل درخصوص وضعیت بازارخودرو آمدهاست:برخلاف تجربه سالهای گذشته که این ایام فصل رونق نسبی خریدو فروش خودرو بود، رکود در بازار امروز معاملات خودرو سایه افکنده و بیم آن می رود که این روند ادامه پیدا کند.این اتحادیه اصلی ترین عوامل رکود بازار را از بین رفتن لذت رانندگی بدلیل ترافیک سنگین تهران می داند که در صورت عدم چاره اندیشی عاجل، گستره منفی آن به حدی خواهد رسید که سلامتی مردم راتهدید و موجب به هدر رفتن سوخت و غیر قابل سکونت نمودن تهران خواهد شد.براساس این گزارش ،نرخ گذاری رسمی خودروهای وارداتی،اشباع بازار و عدم تامین تعمیرگاه های اختصاصی ارائه دهنده خدمات پس از فروش ازدیگر عوامل رکود بازار خودرو است.

۲-کیفیت قطعات داخلی به استاندارد جهانی نزدیک می شود

مدیر فروش یکی از شرکتهای بزرگ وارد کننده قطعه خودروهای سنگین گفت:تا سه سال دیگر فاصله کیفی محصولات داخلی با استانداردهای جهانی به صفر خواهد رسید..علی پریشانی مدیر فروش شرکت دایموند در گفت وگو باخبرخودروافزود:طی سالهای گذشته کیفیت محصولات داخلی چندان باکیفیت نبود.برای همین اکثر مصرف کنندگان به سراغ قطعات خارجی می رفتند.خوشبختانه چند وقتی است که تولیدکنندگان داخلی کیفیت محصولات خود را بالا برده اند،ولی هنوز از این محصولات استقبال زیادی نشده است.ویدر خصوص مشکلات تولید کنندگان داخلی گفت:به دلیل بالابودن قیمت مواد اولیه و نهادهای تولیدی درایران ،قیمت تمام شده تولیدات داخلی بالا رفته وشرکت های ایرانی توان رقابت با خارجی ها را ندارند.این وارد کننده قطعه به تشریح وضعیت بازار ایران پرداخت واظهارداشت:امروز حداقل 50شرکت در بازار قطعه خودروهای سنگین ایران درحال فروش و رقابت هستند.دراین میان قطعات چینی هم وارد بازار شدهاست که قیمت بسیار پایینی دارندولی به لحاظ کیفی اصلا مناسب نیستند.وی باانتقاد ازبرخی شرکتهای خودروسازداخلی که اقدام به واردات کامیونها و قطعات از چین می کنند گفت:واردات قطعات چینی امکان رقابت را از شرکت های تولید کننده داخلی گرفته است.از طرف دیگر محصولات چینی به لحاظ کیفی هم متفاوت هستند.

پریشانی تاکید کرد:دولت باید با پرداخت یارانه وتسهیلات مالی به شرکت های ایرانی و جلوگیری یا کنترل واردات قطعات چینی ،از قطعه سازان داخلی حمایت کند.وی درخصوص آینده بازار قطعه خودروهای سنگین اظهارداشت:بازار ایران ،بازار مصرفی است.فکر میکنم با بیشترشدن رقابت میان عرضه کنندگان قطعه،قیمت ها پایین بیاید ضمن اینکه کیفیت قطعات در حال افزایش است.

 

۳-سرمایه گذاری میلیاردی هیوندای در چک

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرخودرو،کره ایها به زودی در بازار خودرو در جمهوری چک نقش پر رنگی را ایفا خواهند کرد.به زودی یکی از کارخانه های متعلق به کمپانی هیوندای در چک راه اندازی خواهد شد و قرار است که کیم اوک جو هم مدیریت آن را برعهده بگیرد.

کیم به زودی ملاقاتی با مقامات دولتی مستقر در ایالت موراویای شمالی خواهند داشت و وضعیت قطعه سازان این منطقه و کشور چک را بررسی خواهد کرد.

این ملاقات برای سازماندهی و هماهنگی بیشتر با قطعه سازان خواهد بود.

کره ای ها قصد دارند دردسامبر آینده ازتشکیلات تولید در نوسوویس پرده برداری کنند و قرار است به خط تولیدی هیوندای تزریق شود.

پیش بینی می شود که یک میلیارد یورو دراین کشور سرمایه گذاری شود و سالانه 300هزارخودرو در این بخش از خط تولیدبیرون بیاید.

همچنین 3هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد