اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خط تولید سمنددرونزوئلا آبان ماه امسال راه اندازی می شود

خبرخودرو،مدیر مرکز مهندسی محصول ایران خودرو در مراسم ارسال نخستین محموله صادراتی سمند به ونزوئلا با بیان این مطلب افزود: با راه اندازی این خط تولید با ظرفیت 4دستگاه در ساعت تنها طی سه ماه، رکوردی جدید در راه اندازی خطوط تولید در خارج از کشور به نام ایران خودرو رقم خواهد خورد.
کیانوش پورمجیب در خصوص ارزش محموله ارسالی به ونزوئلا گفت: این محموله شامل قطعات و مجموعه های 24دستگاه خودرو سمند معمولی و همچنین ابزار مونتاژ است که ارزشی حدود 10 میلیارد ریال دارد.

وی ادامه داد: 500 دستگاه سمند معمولی و ال ایکس با انواع موتورهای( IP16 1600 سی سی و TU5 1600 سی سی) تاپایان سال جاری در سایت ایران خودرو در ونزوئلا تولید خواهد شد.

پورمجیب تصریح کرد: ایران خودرو حدود 100میلیارد ریال در قالب شرکت سرمایه گذاری مشترک VENIRAUTO در ونزوئلا سرمایه گذاری خواهد کرد که به این ترتیب 51 درصد سهام این شرکت حداقل به مدت پنج سال در اختیار ایران خودرو خواهد بود

مدیر مرکز مهندسی محصول ایران خودرو همچنین در خصوص احتمال توسعه خط تولید سمند در ونزوئلا اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در صورت لزوم در آینده خطوط بدنه سازی و رنگ خودرو نیز در ونزوئلا احداث خواهد شد.

امیر هواشم مدیر پشتیبانی صادرات ایران خودرو نیز در این مراسم گفت: قطعات و مجموعه های سمند به صورت SKD ابتدا به بندر مرسین ترکیه حمل شده و سپس از طریق دریایی و حمل با کشتی به ونزوئلا ارسال خواهد شد.

وی آماده سازی و تدارک مقدمات حمل تا تحویل سمندهای صادراتی را از مهمترین وظایف مدیریت پشتیبانی صادرات عنوان کرد و افزود: به محض دریافت سفارش از مدیر پروژه صادرات به ونزوئلا، قطعات و مجموعه ها از طریق مدیریت پشتیبانی سفارش گذاری، بسته بندی و آماده حمل شده و همه مدارک از جمله بیمه و اسناد مالی آن تایید شده است.

گفتنی است هوگو چاوز ریس جمهور ونزوئلا ملقب به مرد آهنین نام تورپیال (پرنده تیز پرواز) را برای سمند پشنهاد کرده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد