اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نمایشگاه خودروی پاریس قسمت دوم :

تنها یک روز دیگر به گشایش نمایشگاه پاریس باقی مانده است و به نظر می آید که در این فاصله پشتیبانی کمپانی ها برای آرایش غرفه ها و سالن های نمایش شدیدا سرگرم رتق و فتق امور باشند.دیروز درباره تعدادی از کمپانی های حاضر در پاریس اشاراتی داشتیم وامروز نوبت به تعدادی دیگر میرسد.

*دایهاتسو

شرکت ژاپنی دایها تسو از وقتی که با موسسه طراحی جیوجارو یعنی "ایتال دیزاین"ارتباط برقرار کرده با وضعیت بهتری درتولید و فروش خودروهای سواری مواجه شده است.در پاریس دایهاتسو نمونه ای از مدل دی کامپکت را ارائه کرده که مثل سوزوکی SX4و فیات سدیچی یک SUVکوچک و جمع و جور است.

این اتومبیل 5در کوچک با سقف یکپارچه شیشه ای پانورامیک به مدلهای مفهومی این روزها نزدیک است.سران دایهاتسو مدعیهستند که استقبال خوبی ازاین خودرو خواهد شد.آنها هم چنین مدل حاتریا را هم که یک مینی ون است به نمایش خواهند گذاشت.ماتریا به شکل خودروهای سنتی ژاپن و به شکل مکعبی است و شباهتهایی با تویوتا و سایون دارد.ماتریا در نمایشگاه ژنو هم به نمایش درآمده بود.


*دوج


جدیدمدلی که دوج عرضه خواهد کرد مدل اولیه "اونجر"است که یک سدان اسپرتی و رقیب آلفا رومئو 159و مزدا 6به شمار خواهد رفت.اونجر ادامه دهنده سبک طراحی دوج کالیبر است و خودروی عضلانی و پهن پیکری است.

قرار است دوج اونجر درتابستان آینده به بازار اروپا معرفی شود.طیف وسیعی از انواع موتورها هم برروی اونجر قابل سفارش است.موتورهای 2و4/2و7/2 لیتری بنزینی و یک موتور 2لیتری توربو دیزل که فولکس واگن آن را تهیه می کند.


*فیات


به گزارش خبرنگار خبرخودرو،طرفداران خودروهای کوچک اما سریع و پرقدرت در سالن فیات مکث کوتاهی خواهند داشت.فیات پاندا با موتور 4/1 لیتری توربو 100 اسب بخار نیرو تولید میکند و 15اسب بخار ازمدل سال آینده قویتر است.


*فورد


فورد اروپا قصد دارد مدل جدیدی از
SUV گوژپشت خود را که ورسیون جدیدی بهنام CUVرا رقم زده معرفی خواهد کرد.این مدل جدید روی شاسی فولکس قرار گرفته و قرار است در سارلوئیس آلمان تولید شود.

اما مهم تر از آن معرفی نسل سوم فورد موندیو است که فعلا به صورت مدل مفهومی در آستانه تولید خواهد بود.موندیو جدید با فضای داخلی بیشتر برای سرنشین و ایمنی بالاتر در حین تصادف عرضه میشود.موندیوی جدید با ظاهری اسپرتی تر طراحی شده و امید می رود که مشتریان قدیمی خودش را دوباره به دست آورد.طراحی موندیو به مدل مفهومی "آیوسیس"نزدیک است والبته ازمدل آیوسیس هم یکی در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

در کنار اینها مدل جدیدی با نام S-MAXونسل دوم فورد گالکسی هم به نمایش درخواهند آمد .فورد با تمام قوا درنمایشگاه پاریس حاضر شده تا شاید از وضع بحرانی فعلی زودتر خارج شود.


*هوندا


سومین نسل از مدل محبوب
CR-Vجدیدترین کار هوندا درپاریس است.مدل جدید CR-Vبا بهبود هندلینگ و بالارفتن نیروی موتور امید زیادی به موقعیت در اروپا دارد.

CR-Vالبته دربسیاری دیگر از کشورها هم به فروش می رسد و اساسا سومین آمار فروش را بعد از سیویک و جاز به خود اختصاص داده است.CR-Vجدید با موتور 2لیتری 150اسبی و موتور 2/2لیتری دیزل با همان خروجی نیرو عرضه می شود.هردو مدل به گیربکس شش سرعته دستی مجهز هستند و کرویز کنترل هم دارند.


*لندویند ودیوار بزرگ


به گزارش خبرنگار خبرخودرو،دو کمپانی کوچک چینی برای اولین بار است که در آوردگاه بزرگی مثل نمایشگاه پاریس حضور پیدا می کنند.لندویند اروپا که در اصل یک کمپانی بلژیکی الاصل بوده و بعدا چینی ها آن را مال خود کرده اند یک مدل
SUVبه نمایش گذاشته است.البته یک مدل پیکاپ هم درکنار آن دیده می شود که فعلا با کد K2شناخته می شود و بعید نیست که به زودی نام واقعی آن آشکار شود.خودروهای لندویند در ماه ژوئن در چین پرده برداری شده اند و قیمت آنها ارزان و حدود 10هزار دلار است.اما هنوز برای مدل اروپائی قیمت دقیقی مطرح نشده است.چینی ها با شرکت ایده آ درتورین ایتالیا قراردادی برای طراحی مدرن خودروها بسته اند و بعید نیست که مینی ون و پیکاپ این کمپانی دستخوش تحولاتی شود.مدل SUVلندویند شباهت زیادی به اپل فرونترا دارد و بیشتر در رده اتومبیل های اسپرتی قرار می گیرد.


*هیوندای و کیا


دو کمپانی خواهر کره ای دقیقا برای نفوذ هرچه بیشتر در بازار اروپا در نمایشگاه پاریس حاضر شده اند.در بخش مدلهای مفهومی هیوندای با "آرنیس"و کیا با مدل "سید"در معرض ذائقه اروپائی ها قرار گرفته اند.این دو به زودی در کارخانه جدید هیوندای در اروپای مرکزی تولید خواهند شد.ظاهرا هیوندای قصد دارد در محدوده جدیدی از بازار با اروپائی ها زور آزمائی کند.این دو محصول در کلاس هاچ بک های متوسط مثل فولکس واگن گلف خودشان را محک بزنند.کیا "سید"محصول مرکز طراحی این کمپانی در روسلس هایم است و با سرمایه گذاری 5/1میلیارد دلاری کمپانی تولید خواهد شد.کره ای ها قصد دارند سالانه 300هزار دستگاه از این خودرو را در زیلینای اسلواکی مونتاژ کنند.کیا سید از ژانویه آتی به بازار معرفی می شود.هیوندای آرنیس هم با نیت 200هزار دستگاه تولید در سال به نمایش در می آید و کره ای پلان شهر نوسویتس در چک را برای تولید برگزیده اند.


*لانچیا


به گزارش خبرنگار خبرخودرو،درغرفه خودروساز ایتالیا تنها یک مورد قابل توجه دیده خواهد شد.مدل جدید و مفهومی دلتا که با کد
HPEشناخته می شود برآیند تفکرات طراحان لانچیاست و ظاهرا فیات چشم به موفقیت این مدل دارد.

لانچیا هم به خاطر بحران مالی مالکش فیات تحت تاثیر قرار دارد اما به هر حال این توقع وجود دارد که دلتا تا سال 2010با فروش 300هزار دستگاه کمک حال کمپانی مادر باشد.دلتا یک هاچ بک پنج در اسپرتی است که زمانی روزگار خوشی در مسابقات رالی جهانی داشت.دلتای جدید مشترکانی با فیات براوودارد و با تغییرات لازم امکان فروش در بازار راست فرمان ژاپن و انگلستان را هم خواهد داشت.


نظرات 1 + ارسال نظر
حامد پژواک چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:52 ب.ظ http://pejwak.blogsky.com

بسیار وبلاگ خوبی است و بهتر خواهد بود از عکس هم استفاده کنید.

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
از نظر شما سپاس گذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد