اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

L90 از سال ۲۰۰۷ در ایران تولید می شود

خبر:آقای سامان صفوی

به گزارش خبرنگار موج، کارلوس گون(Carlos Ghosn) مدیر اجرایی شرکت رنو، با اشاره به اینکه لوگان در بازارهای 42 کشور حضور دارد و در رومانی، روسیه، کلمبیا و مراکش تولید می شود، افزود: خودروی لوگان بازارهای بین المللی را هدف گرفته است و با نام های داچیا و رنو به بازار عرضه می شود.

وی با توجه به اینکه فروش جهانی داچیا با فروش مدل لوگان، 28 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: میزان فروش این خودرو در مدت یکسال، دو برابر شده است و از ماه ژانویه تا ماه اوت 2006 به 161 هزار و 341 دستگاه رسیده است.

گون، با توجه به آمارهای رنو طی هشت ماهه اول سال 2006، بیان کرد: فروش در خارج از بازارهای اروپا، رشدی برابر 1/10 درصد در یک سال را شاهد بوده و از 5/25 درصد به 29 درصد مجموعه خودروهای فروش رفته در دنیا رسیده است.( رنو، داچیا و سامسونگ)

مدیر اجرایی رنو با توجه به کاهش 3/3 درصدی فروش گروه رنو طی هشت ماهه 2006 و در سطح جهانی، اضافه کرد: گروه رنو هم اکنون 7/3 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

مدیر اجرایی رنو با بیان اینکه این شرکت 1/14 درصد از سهم بازار خودروهای تجاری را در اختیار دارد، متذکر شد: هم اکنون 6/9 درصد از سهم بازار خودروهای سواری و خودروهای تجاری اروپا در اختیار رنو است و در فرانسه نیز، رنو با در دست داشتن 6/26 درصد سهم بازار این خودروها، به سلطه بلامنازع خود در این بازار ادامه می دهد.

وی گردش مالی رنو در نیمه اول سال 2006 را 21 هزار و 547 میلیون یورو اعلام کرد که بیانگر رشد 4/0 درصدی نسبت به سال پیش از آن است و گفت: حاشیه عملیاتی گروه رنو نیز با 592 میلیون یورو، در برگیرنده 7/2 درصد گردش مالی آن بود، این میزان در نیمه اول سال 2005 برابر با 4/4 درصد بوده است.

گون، این کاهش را عمدتا ناشی از فشردگی بازار فروش در اروپا، اثرات گوناگون و قیمت های نامناسب و هزینه های ناشی از تولید بر مبنای استاندارد Euro IV دانست.

وی اظهار داشت: فروش گروه رنو در دنیا به دلیل کشش ضعیف بازار و چرخه تولید نامناسب به میزان 3/3 درصد کاهش یافته که این کاهش بیشتر مربوط به بازار اروپا(9/7 درصد کاهش) است.

مدیر اجرایی رنو با توجه به رشد فروش رنو در بازارهای بین المللی که طبق برنامه پیش می رود، تصریح کرد: پیش بینی ها برای دستیابی به حاشیه عملیاتی 5/2 درصد برای سال 2006 بدون تغییر است و ما در حال تطبیق خود با تعهدات مقرر در زمینه کیفیت، بهره وری و رشد هستیم که برای سه سال آینده هدف گذاری شده اند.

وی در خصوص وضع Clio III که از سپتامبر سال 2005 وارد بازار شده است، گفت: این خودرو با فروش 302 هزار و 35 دستگاه موفق شد مقام پرفروش ترین خودرو در اروپا و در رده خود را نیز به خود اختصاص دهد و به این ترتیب فروش این مدل در اروپا و در هشت ماهه اول سال 2006 رشدی برابر 2/42 درصد را در پی داشته است.

گون، سری Megane را نیز موفق به مقام پرفروش ترین خودروی فرانسوی در بازارهای اروپا دانست که ورود مدل جدید New Scenic در ماه سپتامبر نیز موجب تقویت این جایگاه خواهد شد.

وی با توجه به اینکه هفت سال از همکاری مشترک و اتحاد رنو-نیسان می گذرد، اذعان کرد: هم اکنون گروه رنو-نیسان در میان چهار گروه برتر خودروسازی جهان قرار دارد، بطوریکه در سال 2005 با جمع فروش شش میلیون و 131 هزار و 176 دستگاه خودرو، 8/9 درصد از سهام جهانی بازار خودرو را در اختیار گرفت و گردش مالی گروه نیز حاکی از رقمی بالغ بر 2/110 میلیارد یورو بود.

گون یادآور شد: از تابستان سالجاری نیز مذاکراتی برای موقعیت سنجی در جهت گسترش و توسعه اتحاد آغاز شده است بطوریکه رنو، نیسان و جنرال موتورز در حال انجام مطالعات و ارزیابی امتیازات و امکان سنجی اتحادی سه جانبه می باشند و این مطالعات و برآوردها برای مدت سه ماه ادامه خواهد داشت و در پایان این دوره، این سه شرکت درباره تعمیق بیشتر در این پروژه تصمیم خواهند گرفت.

مدیر اجرایی رنو در پایان خاطرنشان کرد: رنو خود را متعهد به تولید 26 مدل جدید و فروش 800 هزار دستگاه خودروی بیشتر در سال 2009 نسبت به فروش سال 2005 کرده است که بر همین اساس سال 2006 نقطه عطفی است که گروه های مهندسی رنو تمام توان خود را برای نوسازی محصولات بسیج کرده اند.

این گزارش می افزاید: رنو در سال 2007، برنامه توسعه مدل جدید خود را با هشت مدل آغاز خواهد کرد که در نیمه دوم سال وارد بازار خواهد شد. در سال های 2008 و 2009 گسترش رده های تولید، تقویت شده است و سرعت بیشتری خواهد گرفت (هفت مدل جدید در سال 2008 و 9 مدل جدید در سال 2009) و توسعه بین المللی گروه نیز، به ویژه در ایران و هند پیگیری خواهد شد.

خاطرنشان می شود: این چشم اندازها، شرکت رنو را قادر ساخته است تا برای سال 2007، حاشیه عملیاتی سه درصد، برای سال 2008 حاشیه عملیاتی 5/4 درصد و برای سال 2009 نیز حاشیه عملیاتی شش درصد را، هدف گذاری کند

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد