اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

گزارش از نمایشگاه پاریس ۳:

همانطور که انتظار می رفت فرانسوی ها درنمایشگاه خودروی پاریس سنگ تمام گذاشته و بهترین های صنعت خودروسازی شان را درمعرض دید عموم قرار داده اند.سه کمپانی رنو،سیتروئن و پژو با اختصاص بهترین فضاهای ممکن درنمایشگاه پاریس غوغایی به راه انداخته اند.

آنها درفضایی تئاتر گونه ایده های نوین خودروسازی شان را نمایش داده اند و بعید نیست که بیشترین بازدیدکنندگان هم حول و حوش غرفه های همین سه کمپانی باشد.

برپیشانی همه سیتروئن "سی-متیس"قرار گرفته که دقیقا همه مشتریان نمایشگاه را میخکوب می کند.سی متیس گونه جدیدی از خودرو است که نه کاملا به سدان شبیه است و نه به یک استیشن واگن کامل میماند.

کاپوت بزرگ و کشیده وسقف شیب دار و عجیب و چرخهای غول آسای سیتروئن ترکیب جالبی را ایجاد کرده اند که با شکل و شمایل غریب درها و منظره پشت آن کامل میشود.

شکل چراغهای جلو هم غیرعادی اما با جلو پنجره و آرم سیتروئن همگون است.سی متیس چشم انداز سیتروئن برای تولید خودروهای هیبریدی است.یک موتور درونسوز دیزل شش سیلندر با نیروی 208اسب بخار به همراه یک الکترو موتور در محور عقب که حدود چهارصد نیوتون متر گشتاور تولید می کند،میتواند سی متیس را درعرض 2/6ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برساند.سی متیس قطعا یکی از پربیینده ترین خودروهای نمایشگاه خواهد بود.

*پژو 908RC

هرچند تماشای پژو 908برای فرانسویها آنچنان غیر منتظره و هیجان انگیزه تلقی نمی شود اما برای مردم سایر کشورها تماشای غول چهار در پژو در نمایشگاه از واجب ترین امور خواهد بود.

908البته چند وقتی است که در آتلیه پژو در خیابان شانزده لیزه دیده می شود اما فضای نمایشگاهی چیز دیگری است.

908RCنمایشگاه پاریس را لرزاند و به این موضوع همه معترف هستند.غول سیاه رنگ پژو با موتور 12سیلندر که دروسط خودرو قرار گرفته به مراتب بهتراز نمونه های چهار در آستون مارتین و پورشه است.پورشه با معرفی اولین مدل چهاردرش بهنام "پانامرا"و آستون مارتین با "راپید"سروصدای زیادی به راه انداخته اند اما 908RCواقعا فوق العاده است.

موتور 12سیلندر این خودرو با زاویه 100درجه وتولید نیروی 700اسب بخار و گشتاور 1100نیوتون متر برای شکست دادن هر حریفی کافی است.

طراحی 908هم بسیار زیبا و چشمنواز است.شیشه بزرگ جلو،سقف پانورامیک و طراحی داخلی بسیار زیبا از ویژگیهای 908هستند و فرم بدنه درعقب هم گیرا و جذاب و درعین حال پست مدرن محسوب میشود.قاعدتا 908را باید الگوی طراحی آتی سدان لوکس پژو یعنی 607در نظر گرفت.نکته جالب اینجاست که طراحان پژو شکل و شمایل را فدای مسئله مهمی مثل ایمنی نکرده اند.

پژو 908بهترین نمره های ممکن را درتست تصادف بدست آورده است

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد