اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نمایشگاه خودرو پاریس ۴

امسال پنج مدل از خودروهای تولید چین درنمایشگاه پاریس دیده میشود و جالب اینجاست که چینی حضور خودشان را در این نمایشگاه تهدیدی برای سایرین نمیدانند و در واقع این موضوع چالشی برای آنها محسوب می شود.

با وجود آنکه فقط 5مدل خودرو از دو کمپانی دیوار بزرگ "GREAT WALL"و لندویند در نمایشگاه حاضر شده اما چینیها با همین بضاعت از قصدو غرضشان برای ساخت خودروهایی در کلاس جهانی پرده برداشتند.

کار به جایی رسیده که حتی برند پیشت سرایدر مدیر کل فولکس واگن هم حضور چینی هارا در پاریس مهم و قابل توجه بررسی کرده است."در یک دوره کوتاه قطعا چینی ها تهدیدی برای خودروسازان برتر دنیا نخواهند بود اما درمیان مدت آنها قطعا همه رابه چالش خواهند طلبید."

از طرف دیگر ریک واگونر مدیرعامل جنررال موتورز هم معتقد است که چینیها برای ورود به بازار بین المللی خودرو نیازمند زمان بیشتری هستند.

حضور چینی ها در پاریس با معرفی مدل دو دیفرانسیل اکسپدیشن که محصول لندویند است آغاز میشود که توسط کمپانی مادر جیانگ لینگ به بازارهای آلمان و هلند معرفی شده و در ژانویه 2007هم قطعا راهی بازار فرانسه خواهدشد.

کمی آنطرفتر از غرفه لندویندیک دودیفرانسیل دیگر از کمپانی دیواربزرگ با نام هوور دیده میشود که نگاه خبرنگاران زیادی رابهخود معطوف ساخته است.

جالبترین نکته در روز افتتاحیه البته صحبت های تای چینگ هانگ مدیرلمدویند بود که در جمع خبرنگاران گفت:"من امیدوارم که بعد از لندویند تعداد دیگریاز کمپانیهای چینی شهامت حضور دربازارهای اروپا و به خصوص فرانسه را پیدا کنند."

او به خبرنگاران عمدتا فرانسوی حاضر در افتتاحیه این نکته را گوشزد کرد که چینی ها تنها لباس و کفش تولید نمی کنند و ازاین به بعد دنیا هم باید منتظر خودروهای چینی و هواپیماهای چینی باشند.قاعدتا منظور هانگ یک محصول چینی با همه مختصات آن است واز همه مهمتر ارزان بودن آن.

به طور مثال همین مدل اکسپدیشن حداقل 20تا 30درصد ارزانتر از همتای اروپایی و ژاپنی است و کلا درحدود 16هزار یورو یا 20هزار دلار قیمت خواهدداشت.اینطور که پیداست چینی ها از همین حالا تهدید را آغاز کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد