اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

به رنو اعتماد خواهید کرد

آرام آرام روزهای شلوغ و پرمشغله مدیر رنو پارس فرا می رسند.اگر تابحال آندریاس گابریل 43ساله بیشتر اوقات سرگرم چانه زنی و مذاکره برای راه اندازی خط تولید ال نود بوده اما به نظر می آید ازاین به بعد و با آغاز تولید بزرگترین پروژه خودروسازی درایران رنو پارس روزهای آرام را فراموش کند.

مدیر آلمانی رنو پارس در رشته مهندسی بازرگانی مکانیک تحصیل کرده ومدارج تکمیلی را در پاریس و در رشته مدیریت بازرگانی طی کرده است و درسال 1990به خانواده رنو پیوسته است.گابریل در فرانسه،سوئد و برزیل عهده دار مسئولیت هایی در سازمان خرید داشته و بعد سرپرست بخش خرید نیروی محرکه درسازمان خرید رنو- نیسان شده است.

دست تقدیر او را از سال 2003به ایران فرستاد و حالا سه سالی است که در مقام مدیرعامل جوینت رنو پارس فعال است.گابریل مدیری متواضع و ارام است واین آرامش سلاح بران او برای ادامه راه خواهد بود.همان طور که صنعت خودرو در ایران هم نیاز شدیدی به آرامش احساس می کند.ماحصل گفت و گوی خبرخودرو با گابریل را در ذیل می خوانید:

شما اصالتا آلمانی هستید، چه طور به یک شرکت فرانسوی پیوستید؟

من مستقیما از مدرسه بازرگانی در پاریس به رنو پیوستم. به علاوه باید پذیرفت که رنو در ابعادی بین المللی فعالیت می کند و این روزها افراد بسیاری با ملیت های مختلف در رنو مشغول به کار هستند. بسیاری از این افراد از شرکت های تابعه بین المللی ما به رنو آمده اند و این گرایش در حال رشد است.

تعریف شما از بازار خودروی ایران چیست؟

می توان گفت بازار ایران برای چندین سال، بازاری بسته بوده و رابطه ای با بازارهای گسترده جهانی نداشته است. بنابراین احساس می شود که این بازار در مبحث کیفیت و کارآیی، نیاز به توسعه و بهبود دارد. دلیل اصلی مشارکت با طرف های ایرانی نیز همین امر بوده است.

نکات غیرعادی، برجسته و جالب صنعت خودروی ایران چه هستند؟

در بخش قطعه سازی، صنعتی فعال و خوشنام در ایران مشغول به کار است. با این حال این بخش نیازمند بهبود است تا بتواند خود را با استانداردها و قوانین جدید کیفی تطبیق دهد. این بخش به طور معمول از انتقال دانش فنی بسیار استقبال می کند. تا این جا، تلاش های ما برای داخلی سازی قطعات به خوبی پیش رفته است، در واقع از پیش بینی ها نیز جلوتر هستیم.

توقع آقای گابریل از تولید و فروش لوگان و مگان چیست؟

ظرفیت تولید مگان در پارس خودرو، بین 15 تا 20 هزار دستگاه در سال است و من اطمینان دارم مگان با استقبال بسیار خوب مشتریان ایرانی مواجه خواهد شد. در مورد لوگان باید بگویم که این خودرو به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. ظرفیت مورد انتظار برای تولید این خودرو در نزد هر دو شریک ما، 000 300 دستگاه است و امیدوارم در چند سال آینده، به این هدف دست یابیم.

آیا هیچ گونه ارتباطی با رقیب فرانسوی خود، یعنی پژو، داشته اید؟

بله، اما نه مستقیم. می توان گفت ما به نوعی با رقبای خود کار می کنیم. مثلا Feurecia که به پژو تعلق دارد، روابط بسیار نزدیکی با تامین کنندگان ایرانی برقرار کرده است تا در تولید برخی از قطعات پروژه L90 حضور داشته باشد.

چالش های در پیش روی رنو در رابطه با خدمات پس از فروش در ایران چه هستند؟

چالش اصلی ما این است که خدمات پس از فروش رنو را در ایران، با همان شیوه ها و روش هایی ارائه و اجرا کنیم که در تمامی دنیا به کار می گیریم. اما در نظر داشته باشید که استفاده از دو شبکه متفاوت که هر یک، روابط فروش خاص خود را دارند، خود چالشی بزرگ است.

نظر شما در مورد آینده روابط صنعت خودروی ایران و رنو چیست؟

فکر کنم به زودی، زمانی که مشتریان ایرانی در پشت فرمان رنو قرار گیرند و آسایش و اطمینان آن را تجربه کنند، به رنو اعتماد خواهند کرد.

آیا فکر می کنید فروش لوگان توسط دو رقیب (ایران خودرو و سایپا) ایده خوبی است یا خیر؟

البته باید پذیرفت که این وضعیت منحصربفرد است. در واقع جوابی هم برای این سوال ندارم. این مقامات ایرانی بودند که چنین شرایطی را طلب کردند. با این حال، فایده اصلی چنین انتخابی روشن است: تولید با ظرفیت بالا باعث کمتر شدن هزینه ها میگردد که در نهایت مشتری نهایی هزینه پایین تری می پردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد