اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

راه اندازی دانشگاه طراحی خودرو

صنعت خودروی کشور هرچند به جایگاه قابل قبولی رسیده ولی همچنان مشکلات بسیاری در طراحی های خودرو قابل مشاهد هاست .

این کارشناس صنعت خودرو گفت : متاسفانه خودروسازان هنوز به حوزه طراحی خودرو همانند کمپانی های مطرح اروپایی وارد نشده اند .این در حالی است که طراحی خودرو در جهان به یکی از پرسود ترین صنایع بدل شده است .

رضا میری استاد دانشگاه علم وصنعت ادامه داد : خودروسازان تا میانه های سالهای دهه 70 به دلیل تحریم های پرشمار اقتصادی مجبور بودند که تنها از تولیدات کمپانی های دیگر کپی برداری کنند ولی شرایط امروز فرق کرده و این فرصت در اختیار خودروسازان قرارگرفته تا به ابداع در این صنعت بپردازند .

وی اضافه کرد :تمام شرکت های مطرح خودروسازی جهان هروز به دنبال طرح ها و ایده های جدید برای تولید هستند ولی هنوز درکشور ما به طراحی خودرو توجه نشده است .

وی بیان داشت : این درحالی است که خودروسازان به حوزهای جانبی صنعت خودرو مانند قطعه سازی را تقویت کرده اند .

این استاد دانشگاه تصریح کرد : به لحاظ نیروی انسانی دانشگاهها ومراکز علمی افراد متخصصی را تربیت می کنند که این افراد می توانند برای طراحی خودرو مورد استفاده قرار گیرند .

وی به راه اندازی مراکز علمی جدید در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت : خودروسازان با مشارکت دانشکاه علمی کاربردی می توانند رشته جدید به نام طراحی خودرو را ایجاد کنند .

وی بیان داشت : درحال حاضر تنها خودروی سمند توسط طراحان ایرانی و با الگوبرداری از خودروهای خارجی طراحی شده است و سایر خودروهای موجود در بازار تنها کپی برداری و مونتاژ است .

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد یکشنبه 25 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:05 ب.ظ http://autol.persianblog.ir

خیلی عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد