اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

استانداردهای ساپکو سختگیرانه تر می شود


مجتبی شیواپور ـ مدیرعامل ساپکو ـ گفت: فرآیند اعطای استاندارد ساپکو در سال 85 در حال تدوین است که الزامات جدید ایمنی به آن اضافه شده و تا حدودی این استاندارد‌ها سخت‌گیرانه شده است. به هر حال براساس رده‌بندی انجام شده هم اکنون 40 قطعه‌ساز در حد A قرار دارند که با این استانداردهای جدید سطح کیفی قطعه‌سازان بهبود خواهد یافت.
وی در زمینه صادرات قطعه‌سازان گروه ایران خودرو نیز توضیح داد: صادرات شرکت‌های ایران خودرو در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد داشته است؛ ولی برای صادرات باید از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم و با حضور در زنجیره جهانی خودرو‌سازان با افزایش کیفیت با قیمت رقابتی به تولید بپردازیم.
او درباره واگذاری سهام شرکت‌هایی که ایران خودرو در اختیار دارد، گفت: سیاست ایران خودرو واگذاری سهام این شرکت‌هاست و هم‌اکنون 30 درصد قطعات ایران خودرو توسط قطعه‌سازان این شرکت و 70 درصد توسط قطعه‌سازان خصوصی تامین می‌شود که قصد داریم سهام شرکت‌هایمان مانند مهرکام پارس و محور‌سازان را در بورس عرضه کنیم؛ البته هنوز در برخی قطعه‌سازان که نقش استراتژیک برای ما دارند سهام مدیریتی در اختیار ایران خودرو خواهد ماند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد