اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

فروش خیره‌کننده پورشه در خاورمیانه

بعضی از خودروها، اصولا چیزی فراتراز یک وسیله حمل و نقل هستند. چیزی در حد نشان دادن تشخص و اصالت خانوادگی و یا پرستیژ اجتماعی. اصولا داشتن خودروهایی مثل رویزرویس، بنتلی و یا لیموزین‌های فوق مثل مرسدس کلاس S و لکسوس LS460 دارای چنین مشخصه‌ای هستند. اما در بین خودروهای اسپرت هم نمونه‌هایی از این دست دیده می‌شود که یکی از مشهورترین آنها اسب بی مهار آلمانی به نام پورشه است.

پورشه سالهاست که در بین خودروهای اسپرت از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است. نه آن قدر گران است که مثل انواع فراری و لامبورگینی تولید محدودی داشته باشد و نه آن قدر ارزان که در کلاس اسپرت‌های معمولی قرار بگیرد.

می‌شود گفت که خودرویی با تولید انبوه است در عین حال که طبقه خاصی از اجتماع توان خرید آن را دارند.

به سوی خاورمیانه


نمایندگی پورشه در خاورمیانه و آفریقا اعلام کرده که فروش امسال کمپانی در این منطقه با 16 درصد رشد همراه شده است. البته بخش زیادی از این افزایش فروش حاصل استقبال از خودروی آلمانی در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

اعداد و ارقام نشان می‌دهد که خیابان‌های امارات، قطر، عربستان و کویت حالا بیش از سال گذشته شاهد جولان مدل‌های سریع پورشه است و در مجموع حکایت از افزایش درآمد در سطح عمومی جوامع این کشورها دارد.

فروش 4419 دستگاه پورشه در سال 2006 نسبت به دوره مشابه در سال 2005 که 3811 دستگاه بوده، ا ین اتفاق را تایید می‌کند.

آگاهان از اوضاع بازار، البته بخش مهمی از این افزایش فروش را به خاطر تقاضای فراوان برای تملک مدل درشت هیکل پورشه به نام «کاین» می‌دانند. کاین یک SUV پرقدرت و زیبا و مهمتر از همه جادار است که بیش از مدل‌های سوپر اسپرت این کمپانی مثل 911 و باکستر با ابعاد خانواده‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس مناسبت دارد.

کاین با 3006 دستگاه در بازار فروش 9 ماهه اول رتبه بسیار خوبی دارد، در حالی که حتی مدل 911 توربو و GT3911 هم با 747 دستگاه فروش رکورد تمام سال‌های قبل را شکسته‌اند. در واقع فروش خوب در مدل پرقدرت 911، کمپانی را بر آن داشته که از ماه آینده 2 مدل دیگر از پورشه 911 که تارگا و S4 هستند را نیز راهی بازار کند.

پورشه باکستر نیز با 7 درصد افزایش فروش به 611 دستگاه رسیده و از مدل کاملا جدید کایمان هم 339 دستگاه به دست مشتریان سپرده شده است. از همه جالبتر پورشه کارراست که با توجه به قیمت گران با 200 درصد افزایش، در تعداد فروش رو به رو شده و 55 دستگاه آن تحویل مشتریان عاشق سرعت شده است.

دیش پاپکه مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای پورشه این آمار فروش را غرور‌انگیز می‌داند و می‌گوید: «تا به حال با چنین تقاضایی از خاورمیانه و شمال آفریقا مواجه نشده بودیم.» پاپکه می‌گوید برنامه فروش، سرمایه‌گذاری و برنامه‌های خدماتی تا زمانی که بازار با چنین اشتهایی رو به رو است ادامه خواهد یافت.

نکته جالب این است که در مقیاس جهانی آمارها نشان از پیشرفت پورشه می‌دهند. کل درآمدهای این کمپانی تا پایان سال 2006 به حدود 27/7 میلیارد یورو خواهد رسید که در قیاس با سال گذشته 6/10 درصد رشد را در پی دارد. همچنین تعداد خودروهای به فروش رفته به 96794 دستگاه می رسد که با 5/9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو شده است.

بعضی‌ها معتقدند که تنوع محصول در پورشه یکی از مهمترین دلایل رشد فروش این کمپانی بوده که البته ادعای نادرستی نیست. به طور مثال پورشه 911 تارگا که با پسوند 4s ارائه شده از جدیدترین محصولات این کمپانی است. این خودرو نسبت به مدل استاندارد 911 پهنتر و کوتاهتر است و با موتور 6/3 لیتری شش سیلندر 325 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد