اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آسیب جدی اما نامحسوس مغز رانندگان

دانشمندان معتقدند مغز رانندگان خودروها به سرعت ولی به طور نامحسوس آسیب می بیند .

به گزارش خبرخودرو، نتایج آخرین تحقیقات متخصصان آزمایشگاه ساندیا و مرکز علمی پزشکی نیو مکزیکو نشان می دهد که سوانح رانندگی بیشترین اثر منفی را بر مغز سرنشینان خودروها و به ویژه رانندگان دارند اماپزشکان در بیشتر موارد متوجه این مسئله نمی شوند.

محققان از جمله این آسیب ها را از دست دادن تدریجی حافظه و سر درد نام بردند.

به گفته محققان بر خلاف ظاهر سالم رانندگان خودروهای آسیب دیده‌, در اغلب موارد تغییراتی در اعماق مغز بوجود می آید که نه تنها خود بیماران , بلکه پزشکان نیز متوجه آنها نمی شوند.

آنان با اشاره به اینکه بزرگ ترین آسیب ها به مغز ممکن است در چند هزارم ثانیه وارد شوند یاد آور شده اند که مغز انسان از درک این مسئله عاجز است اما آسیب هایی که در این زمان کوتاه به مغز وارد می شود تاثیر بسیار مخربی برجای خواهد گذاشت.

این دانشمندان با استفاده از فناوری رایانه ای به این نتیجه رسیده اند که تنها در امریکا حدود پنج میلیون نفر از آسیب های ناشی از تصادف خودرو رنج می برند.

این آسیب ها اختلالاتی در روند زندگی عادی بوجود می آورند و به تدریج مسائل جدی تری برای افراد ایجاد می کنند که از جمله مهمترین آنها می توان ناتوانی در به ذهن سپردن حجم وسیعی از اطلاعات و اشتغال به کار های مفید را نام برد.

دانشمندان استفاده از کمر بند ایمنی را در سرعت بالای 60 کیلومتر در ساعت را از مهمترین عوامل جلوگیری از وارد شدن صدمه به مغز رانندگان اعلا‌م کرده اند
نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:25 ق.ظ http://crazypc.blogsky.com

سلام چرا از عکس در مطالبت اسنفاده نمی کنی ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد