اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سرمایه گذاری فورد و مزدا در تایلند

فورد و مزدا شرکای خودروساز آمریکایی و ژاپنی قصد دارند با افزایش سرمایه گذاری در خط تولیدشان در تایلند تولید خودروهای کوچک و کم مصرف را شدت ببخشند.

این دو کمپانی با صرف 50 میلیارد ین و حتی بیشتر قصد دارند سرمایه گذاران تایلندی را نیز برای شرکت ترغیب کنند.

برنامه مزدا و فورد رسیدن به مرز تولید 200 هزار دستگاه خودروی کوچک تا اوایل سال 2009 است که بخشی از آن برای فروش در آمریکا در نظر گرفته شده است.

قرار است مدیریت تولید در این خط با گروه مزدا باشد. علاوه بر خط تولید خودروهای کوچک قرار است در این خط تولید مدل های پیکاپ مزدا و فورد هم ساخته شود ، اما قطعا بیشترین حجم تولید مربوط به مدل پرطرفدار و کوچک مزدا دمیو خواهد بود.

پیشنهاد راه اندازی خط جدید از سوی فورد مطح شد که این روزها شدیدا از سوی مدیران تحت فشار قرار گرفته تا خودروهای کوچک و کم مصرف بسازد.

از طرف دیگر مزدا هم دیگر چندان تمایلی برای احداث کارخانه جدید در خود ژاپن ندارد چون تمام کارخانجات مزدا در ژاپن نزدیک به حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند و خط تولید جدید ممکن است بهره وری فعلی را پایین بیاورد . از طرف دیگر هزینه های تولید در حوزه جنوب شرق آسیا پایین تر از ژاپن است.

مزدا علاوه بر تایلند به شدت در حال تلاش برای حضور در بازار چین است. این کمپانی تا سال 2010 قصد دارد به رکورد فروش 300 هزار دستگاه در بازار چین دست پیدا کند، در حالیکه در سال گذشته 000/134 دستگاه در این بازار فروخته و امسال هم با کاهش فروش در عرض 10 ماه موفق به فروش 101 هزار دستگاه خودرو در چین شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد