اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پیروی از روش ساخت ال-90

مایل جهانی به ابتیاع خودروی ارزان قیمت همچنان در حال گسترش است تا جائیکه حتی جنرال موتورز هم به فکر تولید خودروهایی با قیمت پایین تر افتاده است.جی ام قصد دارد با الگوی رنو یعنی تولید «لوگان» به تولید خودروهایی با قیمت کمتر از 10 هزار دلار دست بزند.

هفته گذشته نیک رایلی مدیر آسیا و اقیانوسیه جنرال موتورز در یک کنفرانس خبری درباره این موضوع صحبت کرد که بزرگ ترین خودروساز جهان نیز به مرحله ای رسیده که نفوذ خودروهای ارزان قیمت در بازار را پذیرفته است.

جنرال موتورز هم قصد دارد به بازارهای در حال رشدی مثل چین ، هند و شرق اروپا دست یابد و ظاهرا با تولید خودروی ارزان قیمت می شود به این مهم دست یافت.

به همین دلیل جنرال موتورز هم سخت در تکاپوی یافتن شرکای جدید در این مناطق است و قصد دارد با انتقال دانش فنی خود و استفاده از شرایط تولید ارزان قیمت دست پیدا کند.

تا اینجای کار دوو شریک کره ای جنرال موتورز یکی از همدستان مهم تلقی می شود که می تواند دانش فنی و مهندسی ارزان قیمت را تامین کند. در عین حال دوو تنها شریک جنرال موتورز نخواهد بود.

رایلی می گوید : راههای دیگری نیز برای دست یابی به هدف جدید جنرال موتورز است اما جزئیات آن را فاش نساخت. اما نزدیکان جنرال موتورز می گویند که قطعا الگوی جنرال موتورز مشابه لوگان توسط رنو است. یعنی یک خودروی نسبتا کوچک اما جادار و در عین حال با امکانات مناسب.

در عین حال جنرال موتورز خوب می داند که روی موضوع قیمت باید حساب ویژه ای باز کند.

لوگان در ساده ترین شکل در بازار رومانی حدود 6000 یورو قیمت دارد و 7760 یورو هم در دیگر کشورهای اروپایی قیمت گذاری شده است.

رنو سعی کرده این قیمت را ثابت نگه دارد و به همین دلیل لوگان با استقبال خوبی مواجه شده است و تا به حال 330 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

از طرف دیگر تولید لوگان در چین ، ایران ، هندوستان ، کلمبیا و روسیه روند فروش این خودرو را شتاب خواهد بخشید.

فولکس واگن هم از دیگر خودروسازانی است که روی پروژه خودروی ارزان قیمت می کند. مدیران فولکس برای نسل بعدی مدل پولو نمونه ای با کد EM طراحی کرده اند که قیمتی در حدود 6500 یورو خواهد داشت.

فولکس واگن هم از تکنولوژی و پشتیبانی کمپانی چک تبار اشکودا بهره خواهد برد تا هزینه ها کاهش پیدا کند. جالب است که پولوی ارزان قیمت هم قرار است در نقاط مشابه تولید لوگان ارائه شود.

شنیده ها حاکی از آن است که تویوتا هم قصد تولید خودروی ارزان قیمتی دارد که قاعدتا چنین تصمیمی لرزه بر اندام سایرین خواهد انداخت.

تویوتا برای تولید این خودرو روی کارخانه هایی در روسیه ، برزیل ، چین و احتمالا شمال آفریقا حساب کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد