اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

استقبال وزیر صنایع از کاهش قیمت خودرو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن ، دکتر طهماسبی در چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی ، گفت : ابلاغیه ی خاصی از سوی دولت نهم در تعین قیمت خودروها داخلی مطرح نیست و وزارت صنایع و معادن بارها با وجود افزایش تقاضا از رشد قیمت خودرو جلوگیری کرده است .
دکتر طهماسبی با اشاره به ثابت ماندن قیمت خودرو پژو 405 طی ده سال اخیر افزود : در این مدت با وجود نوسانات بازار، و تورم اقتصادی کشور ، قیمت این خودرو و نمونه های مشابه آن ثابت مانده است و خودرو سازان ، سود خود را تنها از طریق افزایش تولید تامین کردند.
وی با اعلام استقبال وزارت صنایع و معادن از بررسی پیشنهاد احتمالی کاهش قیمت محصولات خودروسازی که از سوی خودروسازان ارایه شود ، اعلام کرد : هر شرکت خودرو سازی خصوصی که رسماً خواهان کاهش قیمت محصولات خود باشد با حمایت وزراتخانه روبرو خواهد شد.
وزیر صنایع و معادن درپاسخ به سوالی درباره ویژگیهای خودروی ارزان قیمت گفت: از نگاه وزارت صنایع و معادن خودرویی با قیمتی تا سقف حدود پنج تا پنچ و نیم میلیون تومان ، ارزان تلقی می شود و پروژه تولید خودروی چری با چنین نگاهی شکل گرفت . وی گفت ما از تولید خودروهای ارزان قیمت در کشور حمایت خواهیم کرد.
دکتر طهماسبی ضمن اشاره به آماده شدن لایحه اخذ وجه اضافی بر واردات خودروهای لوکس پر مصرف توضیح داد: با توجه به تغییر شرایط جغرافیایی ایران با کشورهای دیگر، مصرف سوخت در خودروهای وارداتی لوکس بین شش تا هفت لیتر بالاتراز میزان استاندارد خواهد بود که این خودروها مشمول پرداخت اضافی خواهند شد و این لایحه مشمول خودروهای پرمصرف داخلی نیز خواهد شد.
دکتر طهماسبی ضمن تکذیب اخبار مربوط به تلفات جانی حوادث آتش سوزی خودروی پژو 405 بر اثر نقص فنی این خودرو ، گفت : نمایندگانی متشکل از شرکت ایران خودرو پلیس راه و وزارت صنایع و معادن و .. مشغول بررسی کارشناسی این مساله اند.
لازم به ذکر است چهارمین نشست خبری وزیر صنایع و معادن روز سه شنبه 21 آذر ماه در ساختمان وزارتخانه برگزار این نشست بیش از 2 ساعت و نیم به طول انجامید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد