،مدیرعامل گروه سایپا گفت: یکی از محصولاتی که ارزش آن از نظر سایپا بیشتر از محصولات دیگر است، طراحی آن متعلق به خود سایپا است و میتوان از آن به عنوان خودروی ملی سایپا یاد کرد، پراید S81 است.
قلعه بانی با بیان این که این خودرو در سال 87 به بازار عرضه خواهد شد،افزود: هم اکنون طراحی این خودرو به اتمام رسیده و در مرحله ساخت اجزاء،قالبها و قطعات هستیم.
وی گفت: امیدواریم خط تولید این خودرو نیز راهاندازی شده و در سال 87 به بازار عرضه شود.
تولید خودرو پراید همزمان با عرضه ال 90 به بازار کاهش خواهد یافت.
به گزارش خبرخودرو ، احمد قلعه بانی در حاشیه مراسم افتتاح همزمان 40 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش سایپا که در ورامین برگزار شد در گفتوگو با خبرنگاران در خصوص تولید خودرویی با نام تجاری سایپا اظهار داشت: در گروه خودروسازی سایپا برای برنامه 5 ساله دوم تنوع محصولات را پیشبینی کردهایم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از محصولاتی که ارزش آن از نظر سایپا بیشتر از محصولات دیگر است، طراحی آن متعلق به خود سایپا است و میتوان از آن به عنوان خودروی ملی سایپا یاد کرد، پراید S81 است.
قلعه بانی با بیان این که این خودرو در سال 87 به بازار عرضه خواهد شد،افزود: هم اکنون طراحی این خودرو به اتمام رسیده و در مرحله ساخت اجزاء،قالبها و قطعات هستیم.
وی گفت: امیدواریم خط تولید این خودرو نیز راهاندازی شده و در سال 87 به بازار عرضه شود.
مدیرعامل سایپا یادآور شد: گروه سایپا عرضه سالانه یک یا دو خودرو جدید را در برنامه خود دارد. بخشی از این خودروها با اتکاء به توانمندیهای خود سایپا و برخی با استفاده از پلت فرمهای مشترکی که با همکاری خودرو سازان جهانی طراحی میشود، تولید خواهد شد.
قلعه بانی در خصوص تولید خودرو ال نود نیز گفت: ال 90 حتما تا آخر سال تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
وی توضیح داد: خط تولید پارس خودرو مدتهاست که آماده تولید ال 90 است و در انتظار قطعاتی هستیم که قرار است توسط رنو پارس تامین شود،بر این اساس خودرو ال نود با تامین قطعات که رنو در تدارک آنها است، به بازار عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: بدلیل نداشتن قطعات،ال 90 با تعداد محدود تولید شده است و مراحل خط تولید توسط متخصصان رنو و سایپا مورد تایید قرار گرفته و آمادگی تولید وجود دارد.
قلعه بانی انجام تعهدات سایپا در خصوص خودروهای فرسوده تا پایان سال را امکانپذیر دانست و گفت: بر اساس تبصره 13 قانون بودجه سایپا تا پایان سال صدهزار دستگاه خودرو فرسوده را جمعآوری و جایگزین خواهد کرد.
وی اظهار داشت: هم اکنون روزانه 60 دستگاه و از هفته آینده روزانه هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز تولید خواهد شد که از این صدهزار دستگاه 15 تا 20 هزار دستگاه را تاکسی و بقیه را سایر خودروها تشکیل میدهند.
قلعه بانی تصریح کرد: علاوه بر آن حدود 10 الی 15 هزار دستگاه وانت نیسان دوگانه سوز نیز جایگزین وانت نیسانهای فرسوده خواهد شد.
وی گفت: طی شش ماهه اول سال بدلیل محدودیتهایی که برای تامین برخی اقلام تاکسیهای دوگانه سوز وجود داشته است،تولید خودروهای دوگانه سوز کمتر بوده اما در شش ماهه دوم این قطعات تامین شده است.
مدیرعامل گروه سایپا ابراز امیدواری کرد سال آینده ظرف 3 الی 4 ماه بتوانند تمامی خودروها را دوگانه سوز کرده و در صورت تصویب مجدد تبصره 13 این خودروها را جایگزین خودروهای فرسوده کنند.
قلعه بانی در خصوص گازسوز کردن خودروهایی چون ماکسیما و زانتیا تاکید کرد: برای تمامی خودروها نمونه سازی دوگانه سوز را انجام دادهایم.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی مشتریان خودروهای گاز سوز زانتیا و ماکسیما را نمیپسندند، افزود: از نظر ما بهتر است خودروهایی چون ماکسیما و زانتیا که تیراژ تولیدشان پائین است دوگانه سوز نشوند.
قلعه بانی این ترجیح را بدلیل آسیبهایی که گاز سوز کردن این خودروها بر روی موتور آنها خواهد داشت و همچنین اشغال فضای عقب خودروها عنوان کرد و افزود: میتوان راه حلی پیدا کرد و به عنوان مثال به جای این خودروها از میان خودروهای موجود در بازار اقدام به دوگانه سوز کردن کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که زانتیا و ماکسیما تحت لیسانس تولید میشوند و در صورت مخالفت شرکتهای صاحبان برند تکلیف چه خواهد بود گفت: در این صورت خط تولید ماکسیما و زانتیا متوقف خواهد شد.
قلعه بانی در خصوص زمان ورود خودروهای سی فورد به بازار نیز گفت: مراحل نهایی قرارداد سی فورد (از مدلهای سیتروئن) در حال انجام است ودر سال 87 وارد بازار خواهد شد.
وی سهم سایپا از بازار خودرو سواری در سال جاری را طی 8 ماهه اول سال 55 درصد و سهم سایر خودروسازان را 45 درصد عنوان کرد.
وی گفت: تولید سواری و وانت سایپا سالانه حدود 600 هزار دستگاه است که در 8 ماهه اول سال جاری 360 هزار دستگاه آن پراید بوده است و تا پایان سال تولید این خودرو به 430 هزار دستگاه میرسد.
قلعه بانی در عین حال افزود: با تولید ال 90 در پارس خودرو تولید پراید کاهش خواهیم داد.
وی گفت: قیمت پراید به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت.
خبرنگار فارس از قلعه بانی پرسید: آیا سایپا برنامهای برای تولید خودروهای ارزان قیمت در رنج قیمتی 5/5 میلیون تومان در دستور کار دارد؟
وی پاسخ داد: خودرو پراید از تمامی خودروها ارزانتر است و هیچ کس نمیتواند خودرویی ارزانتر از پراید به بازار عرضه کند.
قلعه بانی در خصوص تولید خودروهای ارزان قیمت چینی نیز گفت: این خودرو، استاندارد ندارند و قطعا تولید نخواهد شد.