اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پیروی از روش ساخت ال-90

مایل جهانی به ابتیاع خودروی ارزان قیمت همچنان در حال گسترش است تا جائیکه حتی جنرال موتورز هم به فکر تولید خودروهایی با قیمت پایین تر افتاده است.جی ام قصد دارد با الگوی رنو یعنی تولید «لوگان» به تولید خودروهایی با قیمت کمتر از 10 هزار دلار دست بزند.

هفته گذشته نیک رایلی مدیر آسیا و اقیانوسیه جنرال موتورز در یک کنفرانس خبری درباره این موضوع صحبت کرد که بزرگ ترین خودروساز جهان نیز به مرحله ای رسیده که نفوذ خودروهای ارزان قیمت در بازار را پذیرفته است.

جنرال موتورز هم قصد دارد به بازارهای در حال رشدی مثل چین ، هند و شرق اروپا دست یابد و ظاهرا با تولید خودروی ارزان قیمت می شود به این مهم دست یافت.

به همین دلیل جنرال موتورز هم سخت در تکاپوی یافتن شرکای جدید در این مناطق است و قصد دارد با انتقال دانش فنی خود و استفاده از شرایط تولید ارزان قیمت دست پیدا کند.

تا اینجای کار دوو شریک کره ای جنرال موتورز یکی از همدستان مهم تلقی می شود که می تواند دانش فنی و مهندسی ارزان قیمت را تامین کند. در عین حال دوو تنها شریک جنرال موتورز نخواهد بود.

رایلی می گوید : راههای دیگری نیز برای دست یابی به هدف جدید جنرال موتورز است اما جزئیات آن را فاش نساخت. اما نزدیکان جنرال موتورز می گویند که قطعا الگوی جنرال موتورز مشابه لوگان توسط رنو است. یعنی یک خودروی نسبتا کوچک اما جادار و در عین حال با امکانات مناسب.

در عین حال جنرال موتورز خوب می داند که روی موضوع قیمت باید حساب ویژه ای باز کند.

لوگان در ساده ترین شکل در بازار رومانی حدود 6000 یورو قیمت دارد و 7760 یورو هم در دیگر کشورهای اروپایی قیمت گذاری شده است.

رنو سعی کرده این قیمت را ثابت نگه دارد و به همین دلیل لوگان با استقبال خوبی مواجه شده است و تا به حال 330 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

از طرف دیگر تولید لوگان در چین ، ایران ، هندوستان ، کلمبیا و روسیه روند فروش این خودرو را شتاب خواهد بخشید.

فولکس واگن هم از دیگر خودروسازانی است که روی پروژه خودروی ارزان قیمت می کند. مدیران فولکس برای نسل بعدی مدل پولو نمونه ای با کد EM طراحی کرده اند که قیمتی در حدود 6500 یورو خواهد داشت.

فولکس واگن هم از تکنولوژی و پشتیبانی کمپانی چک تبار اشکودا بهره خواهد برد تا هزینه ها کاهش پیدا کند. جالب است که پولوی ارزان قیمت هم قرار است در نقاط مشابه تولید لوگان ارائه شود.

شنیده ها حاکی از آن است که تویوتا هم قصد تولید خودروی ارزان قیمتی دارد که قاعدتا چنین تصمیمی لرزه بر اندام سایرین خواهد انداخت.

تویوتا برای تولید این خودرو روی کارخانه هایی در روسیه ، برزیل ، چین و احتمالا شمال آفریقا حساب کرده است.

صادرات‌ خودرو

جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ پیشنهادهای‌ کشورهای‌ شبه‌ قاره‌ هند را برای‌ ایجاد کارخانجات‌ خودروسازی‌ و صادرات‌ خودروی‌ ایرانی‌ به‌ این‌ کشورها در اولویت‌ بررسی‌ قرار داده‌ است‌ ‌.

طهماسبی‌ وزیر صنایع ایران‌ با اعلام‌ این‌ خبر در حاشیه‌ اجلاس‌ وزیران‌ صنایع اکو در لاهور پاکستان‌ گفت‌: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ اکنون‌ با تعدادی‌ از کشورهای‌ جهان‌ از جمله‌ آذربایجان‌، بلاروس‌ ،ونزوئلا و سوریه‌ همکاریهای‌ بسیار خوبی‌ برای‌ تولید و صادرات‌ خودروی‌ ایرانی‌ دارد که‌ در آینده‌ نزدیک‌ این‌ همکارها با سایر کشورهای‌ جهان‌ نیز گسترش‌ خواهد یافت‌‌ .

وزیر صنایع با اعلام‌ اینکه‌ تا پایان‌ امسال‌ چهارمین‌ کارخانه‌ خودرو سازی‌ ایران‌ در خارج‌ از کشور ، در سوریه‌ به‌ بهره‌ برداری‌ خواهد رسید گفت‌‌: کشورهای‌ چین‌ ، مصر ، سنگال‌ و تعدادی‌ از کشورهای‌ آفرایقایی‌ هم‌ در خواست‌ های‌ خود را از ایران‌ برای‌ تولید خودرو و صادرات‌ خودروی‌ ایرانی‌ مطرح‌ کرده‌ اند‌ .

طهماسبی‌ بازار شبه‌ قاره‌ را برای‌ تولید و صادرات‌ خودروی‌ ایرانی‌ بسیار مهم‌ عنوان‌ کرد و گفت‌: تقاضاهای‌ متعددی‌ از بخشهای‌ خصوصی‌ و دولتی‌ کشورهای‌ پاکستان‌ ، هند ، بنگلادش‌ و سریلانکا برای‌ احداث‌ کارخانجات‌ خودروسازی‌ و صادرات‌ خودرو ایرانی‌ داشته‌ ایم‌ که‌ با توجه‌ به‌ آمادگی‌ کشورمان‌ برای‌ این‌ امر، این‌ پیشنهادات‌ در اولویت‌ های‌ بررسی‌ قرار دارد و در نهایت‌ اجرایی‌ خواهد شد ‌.

بهره‌ بردای‌ از کارخانه‌ خودروسازی‌ هورانددیزل‌ در ملایر تا پایا


،مرحله‌ نخست‌ خط تولید کارخانه‌ خودرو سازی‌ هوراند دیزل‌ ملایر تا پایان‌ امسال‌ به‌ بهره‌ برداری‌ می‌ رسد‌ .ماینده‌ مردم‌ ملایر در مجلس‌ شوراهای‌ اسلامی‌ با اعلام‌ این‌ خبرگفت‌‌‌: ساخت‌ این‌ کارخانه‌ امسال‌ در ‌11‌ هکتار زمین‌ و ‌6‌ هکتار زیربنا در ملایر آغاز شده‌ است‌ و تاکنون‌ ‌80‌ درصد پیشرفت‌ فیزیکی‌ دارد‌ .

بیژن‌ شهباز خانی‌ افزود‌‌ : کارخانه‌ خودروسازی‌ هوراند دیزل‌ ملایر که‌ با مشارکت‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ دانگ‌ فنگ‌ چین‌ و بخش‌ خصوصی‌ ساخته‌ می‌ شود درمرحله‌ نخست‌ روزانه‌ ‌8‌ تا ‌20‌ دستگاه‌ مینی‌ بوس‌ سیترا ‌340‌ تولید خواهد کرد‌ .

وی‌ گفت‌‌‌: باراه‌ اندازی‌ این‌ کارخانه‌ درمرحله‌ نخست‌ برای‌ ‌150‌ نفر فرصت‌ شغلی‌ ایجاد می‌ شود و در مراحل‌ بعدی‌ بر این‌ تعداد افزوده‌ خواهد شد. ‌

نماینده‌ مردم‌ ملایر درمجلس‌ شوراهای‌ اسلامی‌ افزود‌‌: تاکنون‌ برای‌ ساخت‌ کارخانه‌ خودروسازی‌ هورانددیزل‌ ملایر ‌30‌ میلیارد ریال‌ هزینه‌ شده‌ وبرای‌ راه‌ اندازی‌ مراحل‌ بعدی‌ به‌ ‌20‌ میلیارد ریال‌ دیگر نیاز است‌ ‌ .

مینی‌ بوس‌ سیترا ‌340‌ با قدرت‌ موتور ‌155‌اسب‌ بخار ، ‌4‌سیلندر و دارای‌ گواهینامه‌ استاندارد آلایندگی‌ یورو ‌2‌ است.‌‌

خودروی کروکی زیبا برای لذت اصیل رانندگی

رنو از خودروی تحقیقاتی Nepta پرده بر می دارد.
تناسبات زیبا و نفس گیر و وقار نوآورانه Nepta ، تجلی روشنی از سنت رنو در طراحی های زیبای بدنه خودرو می باشد. درب ها و صفخات بازشو و بی نظیر و زیبایی Nepta، فضای جادار و تحرک و نشاط را با هم تلفیق کرده و خودرویی تماما مدرن را ارائه می دهد.

کروکی چهار سرنشین با خطوط زیبا و سیال و نمایی اصیل ، طرح بدنه خودرو ، کشیده و کم ارتفاع می باشد و وقار و حرکت را تداعی میکند. فضای داخلی جادار و راحت خودرو نیز تمامی نشانه های یک خودروی مدل بالا را در خود دارد.

Nepta کروکی چهار نفره پویایی است که در پشت فرمان آن ، تمامی امکانات و کارآیی های یک خودروی مجلل چهار درب یافت می شود.

پایان‌ نهمین‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودروی‌ پکن

نهمین‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودروی‌ پکن‌ پس‌ از ده‌ روز فعالیت‌ امروز به‌ کار خود پایان‌ داد .‌

به‌ گزارش‌ خبرخودرو ، این‌ نمایشگاه‌ با شرکت‌ خودروسازان‌ بیست‌ کشور از جمله‌ گروه‌ ایران‌ خودرو برگزار شده‌ بود.‌

در غرفه‌ گروه‌ صنعتی‌ ایران‌ خودرو در این‌ نمایشگاه‌ دو نمونه‌ خودروی‌ سمند ال‌ ایکس‌ و پژو اس‌ دی‌ صندوقدار به‌ نمایش‌ گذاشته‌ شده‌ بود .‌

مدیر صادرات‌ شرکت‌ گسترش‌ سرمایه‌ گذاری‌ ایران‌ در این‌ زمینه‌ گفت‌ : گروه‌ ایران‌ خودرو تصمیم‌ گرفته‌ است‌ با یک‌ شرکت‌ خودروسازی‌ در استان‌ جه‌ جیان‌ چین‌ برای‌ تولید خودروی‌ سمند همکاری‌ کند .‌

حجت‌ افزود: هم‌ اکنون‌ عملیات‌ اجرایی‌ ساخت‌ خط تولید سمند در چین‌ آغاز شده‌ است‌‌ .

در نمایشگاه‌ پکن‌، حدود یک‌ سوم‌ کل‌ خودروهای‌ شرکت‌ کننده‌ در این‌ نمایشگاه‌ ، خودروهایی‌ بودند که‌ نشان‌ انحصاری‌ چین‌ دارند‌ .

در نهمین‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودروی‌ پکن‌، حدود ششصد هزار تن‌ بازدید کردند که‌ این‌ رقم‌ در تاریخ‌ برگزاری‌ نمایشگاه‌ خودروی‌ چین‌ بی‌ سابقه‌ است‌‌ .

صنعت‌ خودروسازی‌ چین‌ در چند سال‌ اخیر به‌ سرعت‌ توسعه‌ یافته‌ و به‌ یکی‌ از صنایع مادر در اقتصاد ملی‌ چین‌ تبدیل‌ شده‌ است‌. پیش‌ بینی‌ می‌ شود تعداد خودروهای‌ تولیدی‌ چین‌ در سال‌ ‌2010‌ سالانه‌ به‌ ده‌ میلیون‌ دستگاه‌ برسد .

رکود بی‌ سابقه‌ در بازار فروش‌ اتومبیل‌ در آمریکا

بازار فروش‌ اتومبیل‌ در آمریکا به‌ علت‌ رکود اقتصادی‌ کاهش‌ یافته‌ که‌ این‌ امر طی‌ شش‌ سال‌ گذشته‌ بی‌ سابقه‌ بوده‌ است‌‌.

به‌ گزارش‌ خبرخودرو، به‌ نقل‌ از روزنامه‌ وال‌ استریت‌ ژورنال‌، سه‌ شرکت‌ عمده‌ تولید کننده‌ اتومبیل‌ در آمریکا مانند جنرال‌ موتورز ، کرایسلر و فورد در شش‌ سال‌ گذشته‌ با کاهش‌ فروش‌ روبرو بوده‌ اند که‌ این‌ امر ناشی‌ از رکود اقتصادی‌ حاکم‌ بر آمریکا است‌‌ .

همچنین‌ تولیدات‌ شرکت‌ های‌ تویوتا و ب‌‌.ام‌.‌و دو تولید کننده‌ آسیایی‌ و اروپایی‌ در آمریکا نیز کاهش‌ یافته‌ و انتظار کاهش‌ بیشتری‌ در سال‌ دو هزار و هفت‌ می‌ رود‌.

اقتصاددانان‌ عامل‌ کاهش‌ تولید اتومبیل‌ در آمریکا را علاوه‌ بر رکود عمومی‌ بازار آمریکا ناشی‌ از رکود بی‌ سابقه‌ بازار مسکن‌ به‌ خصوص‌ در بازار های‌ عمده‌ ای‌ مانند کالیفرنیا می‌ دانند‌.

پیش‌ بینی‌ اقتصاددانان‌ حاکیست‌ کاهش‌ فروش‌ اتومبیل‌ میزان‌ فروش‌ امسال‌ در آمریکا را به‌ ‌16‌ میلیارد و سیصد میلیون‌ دلار می‌ رساند که‌ نسبت‌ به‌ فروش‌ ‌16‌ میلیارد و ششصد میلیونی‌ سال‌ جاری‌ ‌300‌ میلیون‌ دلار کمتر است.

خودروی تحقیقاتی KOLEOS ماجراجویی هر روزه

رنو از خودروی تحقیقاتی KOLEOS در نمایشگاه خودروی پاریس 2006 پرده برداری کرد.
این خودروی نمایشی ، اولین نمونه از خودروهای دو دیفرانسیل(4WD) رنو است که از نیمه اول سال 2008 وارد بازار خواهند شد.خودروی تحقیقاتی KOLEOS در عین برخورداری از توان و تحرک خودروهای دو دیفرانسیل (4WD) از اتاق جادار و آسایش این گروه از خودروها نیز برخوردار است.
مجموعه وسیعی از امکانات در این خودرو ارائه شده اند که هم در استفاده روزانه به کار می آیند و هم در زمان مسافرت و تفریح کارآیی دارند. برای دستیابی به بالاترین میزان آسایش در جاده و همچنین در مسیرهای صعب العبور ، این خودرو از شاسی دو دیفرانسیل (4WD ) جدیدی بهره می برد و موتور دیزل دو لیتری 2.0 dCi ، نیروی محرک آن را تامین می کند.
شاسی و موتور این خودرو ، هر دو نتیجه همکاری گروه متحد رنو – نیسان می باشند. این خودوری دو دیفرانسیل (4WD ) در همه شرایط ، توانایی های خود را به نمایش می گذارد و لذت اصیل رانندگی را ، در هر مسیری که باشد ، به سرنشیان اهدا می کند.

هوگو چاوز خط تولید پراید 141 و سمند را افتتاح کرد

نخستین‌ کارخانه‌ صنایع خودرو سازی‌ ایران‌ در قاره‌ آمریکا با حضور هوگو چاوز رئیس‌ جمهور ونزوئلا و در این‌ کشور افتتاح‌ شد‌.

چاوز در مراسم‌ افتتاح‌ این‌ کارخانه‌ که‌ با نام‌ کارخانه‌ دو ملیتی‌ ونیراتو کار خود را آغاز کرد گفت:‌ ایران‌ نه‌ تنها یک‌ کشور دوست‌ بلکه‌ مانند کشورهای‌ چین‌،روسیه‌ و برزیل‌ متحد راهبردی‌ ونزوئلا است‌ .‌

چاوز این‌ کارخانه‌ را نتیجه‌ همکاریهای‌ صمیمانه‌ ایران‌ و نزوئلا دانست‌ و با اشاره‌ به‌ دیدارهای‌ خود با آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ ایران‌ و خاتمی‌ رئیس‌ جمهور سابق‌ کشورمان‌ گفت:‌ نخستین‌ طرحهای‌ همکاری‌ با ایران‌ در این‌ دیدارها نقش‌ بست‌ و امروز این‌ طرحها به‌ بار نشسته‌ است‌ ‌.

وی‌ با تاکید بر افزایش‌ همکاریهای‌ با ایران‌ افزود: آنچه‌ تاکنون‌ در زمینه‌ همکاری‌ با ایران‌ انجام‌ گرفته‌ در مقابل‌ آنچه‌ انجام‌ خواهیم‌ داد بسیار کم‌ و محدود است‌ ‌.

مانوئل‌ تروکونیس‌ معاون‌ کارخانه‌ صنایع خودروسازی‌ ایران‌ و ونزوئلا سخنران‌ دیگر مراسم‌ افتتاحیه‌ کارخانه‌ ونیراتو بود که‌ در زمینه تولیدات‌ این‌ کارخانه‌ توضیح‌ داد .‌

نخستین‌ خودروهای‌ مونتاژ کارخانه‌ ونیراتو اواخر ماه‌ فوریه‌ تا اوائل‌ ماه‌ مارس‌ سال‌ آینده‌ مسیحی‌ وارد بازار ونزوئلا خواهد شد .‌

این‌ مقام‌ رسمی‌ توضیح‌ داد: خودروهای‌ تولیدی‌ دو نوع‌ خواهد بود یکی‌ از نوع‌ مردمی‌ که‌ با نرخ‌ تقریبی‌ هشت‌ هزار دلار به‌ بازار عرضه‌ خواهد شد و دومی‌ خودرو خانوادگی‌ است‌ که‌ با نام‌ سنتارو به‌ قیمت‌ ده‌ هزار و ‌700‌ دلار تولید می‌ شود ‌.

معاون‌ کارخانه‌ مونتاژ ونیراتو میزان‌ تولید این‌ کارخانه‌ را بیست‌ و شش‌ هزار خودرو در سال‌ اعلام‌ کرد و افزود :علاوه‌ بر این‌ خط مونتاژ وانت‌ بار نیز در پایان‌ سال‌ آینده‌ مسیحی‌ به‌ تولیدات‌ این‌ کارخانه‌ افزوده‌ خواهد شد.‌

این‌ در حالی‌ است‌ که‌ مسئولان‌ کارخانه‌ ونیراتو با توجه‌ به‌ قیمت‌ بسیار رقابتی‌ این‌ محصولات‌ از هجوم‌ خریداران‌ و فشار آنان‌ برای‌ خرید خودروهای‌ ایرانی‌ اظهار نگرانی‌ کردند .‌

این‌ کارخانه‌ در شهر ماراکای‌ در استان‌ آراگوا در هشتاد کیلومتری‌ جنوب‌ غربی‌ شهر کاراکاس‌ تاسیس‌ شده‌ است‌ و مهندسان‌ ایرانی‌ و ونزوئلایی‌ توانستند در مدت‌ چهار ماه‌ این‌ کارخانه‌ را راه‌ اندازی‌ کنند. ‌

ایران‌ علاوه‌ بر خودرو برای‌ مونتاژ اتوبوس‌ در ونزوئلا نیز در حال‌ فعالیت‌ است‌‌. علاوه‌ بر این‌ کارخانه‌ تراکتور سازی‌ ایران‌ نیز با تولید پنج‌ هزار دستگاه‌ تراکتور در ونزوئلا فعالیت‌ دارد و تولیدات‌ خود را علاوه‌ بر بازار داخلی‌ به‌ دیگر بازارهای‌ منطقه‌ نیز سرازیر کرده‌ است‌ .‌

ونزوئلا عضو بازار مرکوسور است‌ که‌ بزرگترین‌ بازار اقتصادی‌ قاره‌ آمریکا پس‌ از بازار نفتا به‌ شمار می‌ رود.‌ کشورهای‌ عضو مرکوسور از جمله‌ کشورهای‌ ثروتمند به‌ شمار می‌ روند‌.
گفتنی است در این سایت دو خط تولید سمند و پراید ۱۴۱ راه اندازی شده است که در مراسم افتتاحیه این سایت توسط رئیس جمهور ونزوئلا فقط خط تولید پراید ۱۴۱ آماده بهره برداری بود.