وی با اشاره به جلسات مشترک ماهانه و منظم سایپا و پلیس گفت : بر اساس تصمیمات این جلسات خودرو پراید به سیستم جدید ضد سرقت (Immobilizer)مجهز خواهد شد.
این سیستم هم اکنون در خودروهای زانتیا و ریو نصب می شود . معاونت مهندسی سایپا گفت : سیستم ضد سرقت ، روشن شدن خودرو را فقط با سوئیچ مخصوص آن خودرو امکان پذیر می کند و خودرو با هیچ سوئیچ با وسیله دیگری روشن نخواهد شد.
مهندس فلاحی استفاده از فناوری های جدید برای افزایش ایمنی قفل خودروهای ساخت سایپا و نصب محافظهای مخصوص لینکهای قفل در را یاد آور شد و گفت: برای اولین بار در ایران سایپا با حک کردن کد شناسایی بر روی تعداد زیادی از قطعات و مجموعه های اصلی خودرو ،امکان تغییر و دستکاری کدهای
وی با اشاره به پیشگامی سایپا برای افزایش ایمنی خودروهای خود گفت : همه محصولات سایپا دارای ایمنی و استانداردهای لازم برای آسایش سرنشین هستند اما بهبود مستمر این شاخصا از اولویت های اصلی سایپا می باشد که در این راستا پروژه های نصب تجهیزات ایمنی از جمله ABS و غیره نیز در برنامه های آتی سایپا قراردارد.
معاونت مهندسی سایپا گفت :سایپا بواسطه تولید محصولات با کیفیت و ایمنی بالا ، مصرف سوخت و آلایندگی اندک ،قیمت و خدمات پس از فروش مناسب ،هم اکنون توانسته به بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه تبدیل شود و با ایجاد خطوط تولید در کشورهای مختلف حضور خود را در بازارهای جهانی توسعه دهد.