اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جلوگیری از شماره گذاری خودروهای پژو 405 در صورت عدم رفع نقص

فرمانده‌ پلیس‌ راه‌ کشور درباره‌ آتش‌ سوزی‌ خودروهای‌ پژو ‌405‌ گفت‌‌‌ : جلسات‌ متعددی‌ در چند هفته‌ گذشته‌ میان‌ راهنمایی‌ و رانندگی‌ و مسئولان‌ ایران‌ خودرو برگزار شد که‌ انتظار می‌ رود به‌ نتایج‌ خوب‌ و رفع نقص‌ این‌ خودروها برسیم.‌‌

به گزارش خبرخودرو ، سرهنگ‌ اسماعیلی‌افزود‌‌ : به‌ هر صورت‌ تایید ایمنی‌ خودرو جز‌ وظایف‌ پلیس‌ است‌ و اگر این‌ موضوع‌ در مدت‌ تعیین‌ شده‌ یک‌ ماه‌ برطرف‌ نشود مطمئنا راهنمایی‌ و رانندگی‌ از شماره‌ گذاری‌ این‌ خودروها جلوگیری‌ خواهد کرد‌.
وی ادامه داد: وقتی پلیس خودرویی را پلاک می‌کند یعنی آن خودرو را از لحاظ ایمنی تائید کرده است. اما آتش سوزی خودروها موجب نگرانی پلیس به عنوان مدافع حقوق مصرف کنندگان شد و در این خصوص نیز شخص سردار رویانیان به عنوان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا پیگیر است و در این مورد نیز طی چند هفته گذشته جلساتی با مسئولان وزارت صنایع برگزار شده است.

فرمانده‌ پلیس‌ راه‌ کشور گفت‌‌‌: در سال‌ آینده‌ بیشتر محورهای‌ کشور به‌ تجهیزات‌ ترافیکی‌ و مکان‌ نما و نیز دوربینهای‌ کنترل‌ سرعت‌ مجهز خواهد شد.‌

سرهنگ‌ اسماعیلی‌ افزود‌‌: امروزه‌ با استفاده‌ از ابزارها و روشهای‌ سنتی‌ دیگر نمی‌ توان‌ ترافیک‌ را کنترل‌ کرد و باید از تجهیزات‌ ، فناوری‌ و روشهای‌ علمی‌ به‌ این‌ منظور استفاده‌ کرد و عوامل‌ پلیس‌ را برای‌ کارهای‌ بهتری‌ در نظر گرفت‌‌.

وی‌ اضافه‌ کرد: ‌‌متاسفانه‌ در حال‌ حاضر رفتارهای‌ ناهنجار ترافیکی‌ جای‌ هنجارها گرفته‌ است‌ و باید در این‌ زمینه‌ فرهنگ‌ سازی‌ کرد و آموزشهای‌ لازم‌ را در نظر گرفت‌‌ .

سرهنگ‌ اسماعیلی‌ آموزش‌ حرفه‌ ای‌ پلیس‌ ، اصلاح‌ رفتارهای‌ پلیس‌ و داشتن‌ ادبیات‌ مشترک‌ در برخورد با رانندگان‌ و به‌ روز نگه‌ داشتن‌ دانش‌ پلیس‌ را از برنامه‌ ها و طرحهای‌ اینده‌ پلیس‌ راه‌ خواند.‌

فرمانده‌ پلیس‌ راه‌ کشور با اشاره‌ به‌ افزایش‌ و رشد تولید خودرو در کشور و متناسب‌ نبودن‌ ان‌ با زیرساختهای‌ جاده‌ ای‌ ، تعامل‌ با سازمانهای‌ ذیربط در امر ترافیک‌ و استفاده‌ از توان‌ و قابلیتهای‌ این‌ سازمانها را بهترین‌ راه‌ حل‌ برای‌ رفع مشکل‌ ترافیک‌ و ایمنی‌ جاده‌ ها دانست‌‌.

وی‌ گفت:‌‌‌ برای‌ برقراری‌ امنیت‌ و فرهنگ‌ سازی‌ در امر ترافیک‌ در جاده‌ ها می‌ توان‌ از رانندگان‌ حمل‌ و نقل‌ عمومی‌ به‌ عنوان‌ پلیس‌ یار استفاده‌ کرد که‌ این‌ موضوع‌ در کاهش‌ تخلفات‌ و مسائل‌ ترافیکی‌ موثر است‌‌.

سرهنگ‌ اسماعیلی‌ اضافه‌ کرد‌‌: در توافقی‌ که‌ با مسئولان‌ قضایی‌ سراسر کشور انجام‌ شده‌ است‌ از این‌ پس‌ خودروی‌ رانندگانی‌ که‌ در سطح‌ جاده‌ ها اقدام‌ به‌ رفتارهای‌ پرخطر کنند و موجب‌ سلب‌ آسایش‌ شهروندان‌ شوند متوقف‌ می‌ شود و رانندگان‌ انها به‌ دادگاه‌ معرفی‌ خواهند شد‌.

فرمانده‌ پلیس‌ راه‌ کشور درباره‌ شناسایی‌ نقاط حادثه‌ خیز در جاده‌ های‌ کشور نیز افزود:‌‌ بیش‌ از ‌3‌ هزار نقطه‌ حادثه‌ خیز در جاده‌ های‌ کشور شناسایی‌ شده‌ که‌ ‌1768‌ نقطه‌ در محورهای‌ اصلی‌ و ‌1469‌ نقطه‌ در محورهای‌ فرعی‌ است‌‌ .

وی‌ گفت‌‌‌: سعی‌ پلیس‌ راه‌ اصلاح‌ این‌ نقاط حادثه‌ خیز و استقرار ماموران‌ در این‌ محلهاست‌‌ .

سرهنگ‌ اسماعیلی‌ درباره‌ نصب‌ دوربینهای‌ کنترل‌ سرعت‌ در آزاد راه‌ تهران‌ - قزوین‌ و تهران‌- قم‌ افزود:‌‌ با نصب‌ این‌ دوربینها تخلفات‌ رانندگان‌ ثبت‌ و در اواخر هر ماه‌ فهرست‌ تخلفات‌ ان‌ ماه‌ به‌ درب‌ منازل‌ متخلفان‌ ارسال‌ خواهدشد‌.

وی‌ درباره‌ مشکلات‌ ایمنی‌ آزاد راه‌ زنجان‌ - تبریز هم‌ گفت‌‌‌: از مشکلات‌ فنی‌ این‌ آزاد راه‌ تصویربرداری‌ شده‌ است‌ و مسئولان‌ وزارت‌ راه‌ قول‌ داده‌ اند هر چه‌ سریعتر این‌ مشکلات‌ را برطرف‌ کنند‌.

سرهنگ‌ اسماعیلی‌ خاطرنشان‌ کرد‌‌ : در حال‌ حاضر به‌ دلیل‌ دسترسی‌ های‌ محلی‌ به‌ این‌ آزاد راه‌ ، رفت‌ و آمد در ان‌ جریان‌ دارد اما این‌ ازاد راه‌ از نظر پلیس‌ / ایمن‌ نیست‌ و بصورت‌ غیر رسمی‌ در حال‌ استفاده‌ است‌‌ .

فرمانده‌ پلیس‌ راه‌ کشور در پایان‌ از رانندگان‌ خواست‌ براساس‌ آئین‌ نامه‌ راهنمایی‌ و رانندگی‌ ، هنگام‌ تردد در جاده‌ های‌ بارانی‌ و برف‌ گیر کشور حتما با چراغ‌ روشن‌ حرکت‌ کنند و در غیر این‌ صورت‌ جریمه‌ می‌ شوند‌ .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد