اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قیمت مدل ساده ال-90 حدود 8 میلیون تومان خواهد بود

حمید‌رضا فولادگر در حاشیه بازدید از معادن سنگ آهن سنگان خواف در شرق کشور گفت: تولید انبوه این نوع خودرو از سال آینده خواهد بود و این خودرو در چند تیپ وارد بازار می‌شود که ساده‌ترین آن قیمتی بیش از 80 میلیون ریال، معادل حدود 6 هزار و چهارصد یورو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، نماینده مردم اصفهان افزود : قیمت مدل‌های دیگر این خودرو 80 تا 120 میلیون ریال پیش‌بینی شده که بر اساس افزایش امکانات خودرو ارتقای تیپ و کلاس آن قیمتش نیز بالا می‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود خودروی مذکور در مهرماه امسال وارد بازار شود و دلایل تاخیر پنج‌ماهه آن چیست، گفت: قطعات این خودرو توسط قطعه سازان و در شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و رنو پارس ساخته می‌شود که ‌باید میان قطعات ساخته شده در شرکت‌های یاد شده داخلی و خارجی هماهنگی باشد و از طرف دیگر انجام همسان سازی قطعات و تست‌های آن زمان‌بر بود.

وی درباره‌ی این که از این خودرو به عنوان خودروی ارزان قیمت و 70 میلیون ریالی نامبرده می‌شد، اما هم اینک قیمت آن 80 میلیون ریال عنوان می شود، و این افزایش قیمت ناشی از چیست؟ نیز اظهار داشت: تا کنون به طور رسمی قیمت 70 میلیون ریالی برای این خودرو مطرح نشده بود.

وی افزود: همه حرف‌ها در خصوص قیمت این خودرو بر اساس برآوردها بود، اما هر چه به زمان اتمام طرح تولید نزدیک می‌شویم قیمت خودرو واقعی‌تر مطرح می‌شود.

گفتنی است در مراسم عقد قرارداد تولید این خودرو، از آن به عنوان جایگزین پیکان با قیمت 6 میلیون تومان نام برده شد و پس از مدتی قیمت آن 7 میلیون تومان اعلام شد و در آخرین اظهار نظر یکی از مسوولین ایران خودرو قیمت آن 8 میلیون تومان و اکنون نیز بیش از 8 میلیون تومان عنوان می‌شود و این در حالی است که قرار است این خودرو با 60 درصد قطعات داخلی تولید شود و مسوولین گرانی آن را به دلیل افزایش قیمت یورو عنوان می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد