اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کاهش فروش پژو به دلیل آتش سوزی 405

شرکت پژوی فرانسه در گزارش عملکرد خود طی سال 2006 از کاهش شدید فروش محصولات سی کی دی خود در ایران و کاهش فروش جهانی این شرکت خبر داده است.

در حالی که میزان فروش خودروهای سی کی دی این شرکت در ایران طی سال 2005، 304 هزار دستگاه اعلام شده بود در سال 2006 تنها 235 هزار دستگاه انواع خودروی سی کی دی پژو در ایران فروخته شد. این رقم نسبت به سال قبل از آن 7/22 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرخودرو ، ایران از نظر کاهش فروش محصولات سی کی دی پژو بالاترین رقم در میان مونتاژ کنندگان خودروهای پژو در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

بجز ایران در سایر کشورها فروش محصولات این شرکت با افزایش نسبی مواجه بوده است.

کل فروش محصولات پژو اعم از تولید و سی کی دی در سال 2006 با /07 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به 366/3 میلیون دستگاه رسید.

فروش محصولات غیر سی کی دی این شرکت در خارج از اروپای شرقی با 7/14 درصد افزایش در سال 2006 نسبت به سال 2005 مواجه شد.

فروش محصولات پژو در اروپای غربی با 8/1 درصد کاهش، در آمریکای لاتین با 9/16 درصد افزایش، در چین با 43 درصد افزایش ، و در اروپای شرقی و مرکزی با 3/15 درصد افزایش در سال 2006 نسبت به سال قبل از آن مواجه شد.

فروش محصولات پژو در برزیل با 5/12 درصد افزایش و در آرژانتین با 6/16 درصد افزایش مواجه شد. این شرکت در سال 2006بیش از 96 هزار دستگاه پژو در برزیل و 159 هزار دستگاه در آرژانتین به فروش رساند.

در چین نیز 202 هزار دستگاه انواع خودروی پژو به فروش رسید.

در اروپای مرکزی نیز در مجموع 101 هزار دستگاه خودروی پژو در سال 2006 فروخته شد که این رقم با افزایش 7/1 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده است.

کارشناسان بازار خودرو پیش بینی می‌کنند فروش محصولات پژو در خارج از اروپای غربی طی سال 2007 با افزایش بیشتر مواجه شود.

کاهش فروش محصولات پژو در ایران تا حد عمده‌ای ناشی از کاهش فروش پژو 405است که اخبار متعددی در مورد آتش گرفتن آن منتشر شده است.

افزایش فروش جهانی ب.‌ام‌.و

: گروه خودروسازی آلمانی ب ام و، سازنده خودروهای لوکس مارک ب ام و، مینی و رولزرویس اعلام کرد فروش جهانی گروه در ماه دسامبر سال 2006 میلادی 10.5 درصد نسبت به دسامبر 2005 افزایش یافته است.

به گزارش خبرخودرو ، گروه خودروسازی ب.ام.و که در سال 2006 برای پنجمین سال متوالی فروش جهانی‌اش به یک رکورد دست یافته است تصمیم دارد این روند را ادامه داده و در سال 2007 نیز از لحاظ حجم فروش یک رکورد جدید را در کارنامه‌اش ثبت کند.

میشاییل گانال، مدیر فروش و بازاریابی گروه ب ام و در جریان سالن خودرو دیترویت گفت، گروه ب ام و تصمیم دارد در سال 2007 بیش از 1.4 میلیون دستگاه انواع مدل‌هایش را در جهان به فروش برساند.

او افزود، گروه ب ام و در عین حال اطمینان دارد در سال 2006 به هدفش که کسب سود قبل از مالیات در سطح 4 میلیارد یورو است، دست خواهد یافت.

تولید مدل جدید رنو کلیو

لوک الکساندر منار، رییس منطقه یورومد گروه خودروسازی فرانسوی رنو روز سه‌شنبه 9 ژانویه اعلام کرد، گروه رنو تا پایان سال جاری مدل جدید کلیو را در ترکیه تولید می‌کند.

به گزارش خبرخودرو ، لوک الکساندر منار در کنفرانس مطبوعاتی شعبه ترکیه گروه رنو به نام «اویاک – رنو» گفت، تا پایان سال جاری مدل جدید کلیو در ترکیه تولید خواهد شد. او افزود: گروه رنو در سال 2007 میلادی 183 میلیون یورو در ترکیه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

گروه رنو در سال 2006 میلادی 59400 دستگاه خودرو را در بازار ترکیه فروخته و با داشتن 15.9 درصد سهم از بازار ترکیه، مقام نخست را در این بازار در اختیار دارد.

گردش مالی شعبه اویاک – رنو در سال 2006 میلادی 2.2 میلیارد یورو بود و ارزش صادرات خودرو شعبه رنو در ترکیه در سال گذشته به سطح 1.7 میلیارد یورو رسید.

جنرال‌ موتورز در تلاش‌ برای‌ حفظ جایگاه‌ خود در بازار خودرو

آن‌ آسنسیو مدیر اجرایی‌ بخش‌ طراحی‌ پیشرفته‌ در شرکت‌ خودروسازی‌ جنرال‌ موتورز آمریکا اعلام‌ کرد : شرکتهای‌ خودروسازی‌ در آمریکا به‌ ویژه‌ جنرال‌ موتورز که‌ درحال‌ حاضر بزرگ‌ ترین‌ تولید کننده‌ خودرو دراین‌ کشور به‌ شمار می رود باید از این‌ پس‌ به‌ تنوع‌ مشتریان‌ و مصرف‌ کنندگان‌ آمریکایی‌ و به‌ خصوص‌ به‌ تغییر سلیقه‌ و ذوق‌ آنها در سالهای‌ اخیر توجه‌ ویژه‌ ای‌ داشته‌ باشد‌.

به‌ گزارش‌ خبرخودرو ، آن‌ آسنسیو که‌ یک‌ مهندس‌ فرانسوی‌ است‌ درسال‌ دو هزار و یک‌ به‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ جنرال‌ موتورز امریکا ملحق‌ شد‌. وی‌ معتقد است‌ بازار خودرو در سالهای‌ اخیر در آمریکا تغییرات‌ اساسی‌ یافته‌ است‌ و از آنجا که‌ تنوع‌ زیادی‌ در جامعه‌ آمریکا وجود دارد باید گفت‌: وجود سلیقه‌ های‌ مختلف‌ در آمریکا از عناصر مهم‌ در نحوه‌ خرید خودرو دراین‌ کشور به‌ شمار می رود بنابراین‌ شرکتهای‌ تولید کننده‌ خودرو نباید از این‌ امر غافل‌ بمانند.‌

این‌ مهندس‌ فرانسوی‌ که‌ در نمایشگاه‌ خودرو در دیترویت‌ امریکا سخن‌ می گفت، افزود : تولید کنندگان‌ خودرو در آمریکا باید برای‌ جلب‌ رضایت‌ مشتریان‌ و پاسخ‌ گویی‌ به‌ سلیقه‌ های‌ متنوع‌ آنها تلاش‌ کنند و برای‌ ایجاد تنوع‌ در محصولات‌ خود از طریق‌ ارتقای‌ کیفیت‌ داخلی‌ و بیرونی‌ خودروها و همچنین‌ افزایش‌ کارایی‌ آنها بیشتر سرمایه‌ گذاری‌ کنند.‌

این‌ متخصص‌ طراح‌ فرانسوی‌ که‌ از شرکت‌ خودرو سازی‌ رنو به‌ جنرال‌ موتورز پیوسته‌ است‌ افزود: آن‌ دسته‌ از مشتریان‌ آمریکایی‌ که‌ از کشورهای‌ اسپانیایی‌ زبان‌ یا کشورهای‌ اسیایی‌ آمده‌ اند ، طراحی‌ کلاسیک‌ آمریکایی‌ را نمی‌ پسندند‌ .

وی‌ افزود: البته‌ هنوز هم‌ مدلهای‌ کلاسیک‌ آمریکایی‌ از قبیل‌ کامارو مشتریانی‌ دارد اما سلیقه‌ مشتریان‌ خودرو در آمریکا در سالهای‌ اخیر بسیار تغییر یافته‌ است‌‌ .

وی‌ افزود: آمریکائی ها به‌ تازگی‌ متوجه‌ شده‌ اند که‌ با توجه‌ به‌ افزایش‌ بهای‌ سوخت‌ در سالهای‌ اخیر و احتمال‌ کمبود انژری‌ در سالهای‌ آینده‌ باید سوخت‌ کمتری‌ مصرف‌ کنند برای‌ همین‌ بیشتر به‌ دنبال‌ خودروهایی‌ هستند مصرف‌ سوخت‌ آنها پائین‌ است‌، در حالیکه‌ این‌ وضع از مدتها پیش‌ در بازارهای‌ اروپا مشاهده‌ می شد.‌

این‌ مهندس‌ فرانسوی‌ شرکت‌ جنرال‌ موتورز افزود: این‌ تغییر دیدگاه‌ و سلیقه‌ در بازار آمریکا، از دویا سه‌ سال‌ پیشتر که‌ بهای‌ نفت‌ در بازارهای‌ جهانی‌ به‌ شدت‌ افزایش‌ یافت‌ بیشتر مشهود است‌‌ دراین‌ شرایط مشتریان‌ آمریکایی‌ دستور العمل‌ «باید سوخت‌ کمتری‌ مصرف‌ کنیم‌» را اساس‌ خریدهای‌ خود قرار داده‌ اند و شرکت‌ جنرال‌ موتورز نیز توجه‌ ویژه‌ ای‌ به‌ این‌ مسئله‌ می کند.‌

آن‌ آسنسیو خاطر نشان‌ کرد :برای‌ کاهش‌ وابستگی‌ به‌ نفت‌ و فراورده‌ های‌ نفتی‌ ، باید خودروهایی‌ تولید کنیم‌ که‌ سوخت‌ کمتری‌ مصرف‌ می کنند و شرکتهای‌ خودروسازی‌ بزرگ‌ ژاپن‌ از مدتها پیش‌ تلاشهای‌ گسترده‌ ای‌ دراین‌ زمینه‌ آغاز کرده‌ اند‌ .

کاهش‌ علاقه‌ شهروندان‌ آمریکایی‌ به‌ استفاده‌ از خودروهای‌ ساخت‌ این‌ کشور و تمایل‌ بیشتر آنها به‌ استفاده‌ از خودروهای‌ خارجی‌ به‌ ویژه‌ ژاپنی‌ در سالهای‌ اخیر موجب‌ نگرانی‌ شرکتهای‌ خودروسازی‌ آمریکا شده‌ است‌.

بطوری‌ که‌ برخی‌ از کارشناسان‌ حتی‌ از احتمال‌ جایگزین‌ شدن‌ شرکت‌ تویوتا به‌ جای‌ جنرال‌ موتورز به‌ عنوان‌ بزرگ‌ ترین‌ شرکت‌ خودروسازی‌ در جهان‌ سخن‌ گفته‌ اند.‌ برخی‌ از کارشناسان‌ براین‌ عقیده‌ اند که‌ ممکن‌ است‌ شرکت‌ خودروسازی‌ تویوتا در سال‌ دو هزار و هفت‌ به‌ بزرگترین‌ شرکت‌ خودروسازی‌ جهان‌ تبدیل‌ شود و جای‌ شرکت‌ آمریکایی‌ جنرال‌ موتورز را بگیرد‌ .

مسئولان‌ گروه‌ خودروسازی‌ ژاپنی‌ تویوتا به‌ تازگی‌ اعلام‌ کردند این‌ شرکت‌ که‌ علاوه‌ بر خودروهای‌ سواری‌، خودروهای‌ سنگین‌ و نیمه‌ سنگین‌ نیز تولید می کند ، قرار است‌ درسال‌ دو هزار و هفت‌ در مجموع‌ نه‌ میلیون‌ و چهارصد و بیست‌ هزار خودرو یعنی‌ چهار درصد بیشتر از سال‌ دو هزار و شش‌ تولید کند‌.

کارشناسان‌ آمریکایی‌ براین‌ عقیده‌ هستند که‌ موفقیتهای‌ اخیر شرکت‌ خودروسازی‌ ژاپنی‌ تویوتا که‌ بر اساس‌ پیش‌ بینی ها درسال‌ دو هزار و هفت‌ به‌ بزرگ‌ ترین‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ در جهان‌ تبدیل‌ خواهد شد و جای‌ شرکت‌ آمریکایی‌ جنرال‌ موتورز را خواهد گرفت‌، به‌ هیچ‌ وجه‌ غافلگیر کننده‌ نیست‌‌.

تالن‌ بوم، تحلیلگر شرکت‌ پلینینگ‌ ایج‌ در ایالت‌ میشیگان‌ در شمال‌ آمریکا دراین‌ باره‌ می گوید: شرکت‌ خودرو سازی‌ تویوتا از اعتبار خوبی‌ نزد مصرف‌ کنندگان‌ آمریکایی‌ برخوردار است‌، بطوری‌ که‌ شهروندان‌ آمریکایی‌ متقاعد شده‌ اند که‌ خودروهای‌ این‌ شرکت‌ بزرگ‌ ژاپنی‌ از تولیدات‌ شرکتهای‌ آمریکایی‌ از قبیل‌ فورد کرایسلر بهتر است.

این‌ کارشناس‌ آمریکایی‌ افزود : کیفیت‌ بالای‌ خودروهای‌ ساخت‌ تویوتا در پیشرفتهای‌ این‌ شرکت‌ نقش‌ زیادی‌ ایفا میکند ، اما درعین‌ حال‌ تغییر ذوق‌ و سلیقه‌ مصرف‌ کنندگان‌ آمریکایی‌ در زمینه‌ استفاده‌ از خودرو نیزبه‌ نفع شرکت‌ تویوتا تمام‌ شده‌ است‌ چراکه‌ از خودروهای‌ ساخت‌ شرکتهای‌ آمریکایی‌ خسته‌ شده‌ و بطور گسترده‌ ای‌ به‌ تولیدات‌ شرکت‌ تویوتا و دیگر شرکتهای‌ آمریکایی‌ یا کره‌ ای‌ روی‌ آورده‌ اند‌.

شرکت‌ آمریکایی‌ جنرال‌ موتورز ازبیش‌ از هفتاد سال‌ پیش‌ همچنان‌ اولین‌ شرکت‌ تولید کننده‌ خودرو در جهان‌ است‌‌.

افزایش فروش شرکت خودروسازی فولکس واگن

افزایش چشمگیر فروش شرکت فولکس واگن در حالی است که اکثر شرکتهای بزرگ خودروسازی آمریکایی و اروپایی طی سال 2006 میلادی با کاهش شدید میزان فروش روبرو شده اند .
به گزارش خبرخودرو، میزان فروش شرکت فولکس در اروپای غربی با 8/5 درصد افزایش به بیش از 11/3 میلیون دستگاه رسیده است . فروش شرکت فولکس در آلمان نیز با 3/7 درصد افزایش به بیش از 11/1 میلیون دستگاه رسیده است .
بر این اساس ، میزان فروش شرکت فولکس در چین نیز با 3/24 درصد افزایش به بیش از 711 هزار دستگاه رسیده است . میزان فروش این شرکت در آمریکای جنوبی و آفریقا نیز با 9/14 درصد افزایش به بیش از 683 هزار دستگاه رسید . این رقم در آمریکا نیز با 9/5 درصد افزایش به بیش از 330 هزار دستگاه رسیده است .

گزارشی از برپایی‌ نمایشگاه‌ خودرو در دیترویت‌ آمریکا

شبکه‌ تلویزیونی‌ یورونیوز در گزارشی‌ اعلام‌ کرد که‌ نمایشگاه‌ خودرو در شهر دیترویت‌ در ایالت‌ میشیگان‌ امریکا با اختصاص‌ جایگاه‌ ویژه‌ برای‌ محصولات‌ داخلی‌ این‌ کشور گشایش‌ یافت‌‌ .

به‌ گزارش‌ خبرخودرو، شرکت‌ بزرگ‌ جنرال‌ موتورز در این‌ نمایشگاه‌ محصول‌ جدید خود را که‌ یک‌ خودروی‌ برقی‌ است‌ ارائه‌ کرد‌ .

به‌ علت‌ آلودگی‌ هوا و افزایش‌ قیمت‌ سوخت‌ در بازارهای‌ جهانی‌ شرکت‌ های‌ خودرو سازی‌ جهان‌ در نظر دارند خودروهای‌ برقی‌ را جایگزین‌ خودروهای‌ سنتی‌ کنند که‌ با سوخت‌ نفتی‌ کار می‌ کنند‌.

این‌ در حالی‌ است‌ که‌ میزان‌ فروش‌ سه‌ شرکت‌ بزرگ‌ خودرو سازی‌ آمریکا یعنی‌ جنرال‌ موتورز ، فورد و کرایسلر در سال‌ دو هزار و شش‌ به‌ طور قابل‌ توجهی‌ کاهش‌ یافت‌‌.

میزان‌ کاهش‌ فروش‌ برای‌ شرکت‌ خودروسازی‌ فورد هشت‌ درصد ، جنرال‌ موتورز هشت‌ و هفت‌ دهم‌ درصد و کرایسلر پنج‌ درصد بوده‌ است‌‌.

در مقابل‌ دو شرکت‌ بزرگ‌ ژاپنی‌ یعنی‌ تویوتا و هوندا به‌ ترتیب‌ دوازده‌ و نه‌ دهم‌ درصد و سه‌ و نیم‌ درصد افزایش‌ فروش‌ داشته‌ اند‌

تحلیلگران‌ مسائل‌ اقتصادی‌ معتقدند افزایش‌ بهای‌ بنزین‌ خریداران‌ را به‌ خرید بیشتر خودروهای‌ کم‌ مصرف‌ که‌ محصول‌ ژاپن‌ هستند مجاب‌ کرده‌ است‌‌.

بر اساس‌ این‌ گزارش‌ در بازار خودرو آمریکا از نظر فروش‌ اکنون‌ تویوتا جایگاه‌ نخست‌ و فورد جایگاه‌ دوم‌ را به‌ خود اختصاص‌ داده‌ است‌‌ .

تویوتا در صنعت‌ خودرو سازی‌ شرکت‌ های‌ بزرگ‌ خودروسازی‌ آمریکا را در وضعیت‌ دشواری‌ قرار داده‌ است‌‌.

در همین‌ راستا ، جنرال‌ موتورز و فورد برای‌ صرفه‌ جویی‌ در تولید در نظر دارند تا سال‌ دو هزار و هشت‌ شماری‌ از کارکنان‌ خود را اخراج‌ کنند و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ شرکت‌ تویوتا در نظر دارد برخی‌ از شعبه‌ های‌ خود را در دیگر کشورها افتتاح‌ کند‌.

همکاری‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ سایپا و سازمان‌ منطقه‌ آزاد کیش‌

همزمان‌ با عید سعید غدیر تفاهم‌ نامه‌ همکاری‌ بین‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ سایپا و سازمان‌ منطقه‌ آزاد کیش‌ امضا شد. ‌

به‌ گزارش‌ خبرنگار خبرخودرو ، بر اساس‌ این‌ تفاهم‌ نامه‌ دو طرف‌ در زمینه‌ خرید خودرو برای‌ ساماندهی‌ ناوگان‌ حمل‌ و نقل‌ شهری‌ ، رونق‌ صنعت‌ گردشگری‌ ، برپایی‌ نمایشگاه‌ بین‌ الملی‌ خودرو ، همکاری‌ باشگاه‌ ورزشی‌ سایپا با موسسه‌ ورزش‌ و تفریحات‌ سالم‌ ، تبلیغات‌ و اطلاع‌ رسانی‌ ، توسعه‌ زمینه‌ های‌ پژوهشی‌ و صنعتی‌ در دانشگاهها همکاری‌ می‌ کنند.‌

مدیر عامل‌ شرکت‌ سایپا در باره‌ عرضه‌ خودرو در کیش‌ گفت‌ : خودروهای‌ سافاد و زانتیا برای‌ انتقال‌ به‌ کیش‌ در نظر گرفته‌ شده‌ است‌ و با قیمت‌ عرضه‌ شده‌ درسرزمین‌ اصلی‌ به‌ خریداران‌ عرضه‌ خواهد شد. ‌

احمد قلعه‌ بانی‌ افزود: سند مالکیت‌ آنها قطعی‌ است‌ و با نمره‌ کیش‌ نمره‌ گذاری‌ می‌ شوند.

وی‌ گفت‌ : در اولویت‌ نخست‌ این‌ خودروها به‌ منظور ساماندهی‌ ناوگان‌ حمل‌ و نقل‌ شهری‌ و با ارئه‌ تسهیلات‌ به‌ رانندگان‌ تاکسی‌ واگذار می‌ شود. ‌

مدیرعامل‌ سازمان‌ منطقه‌ آزاد کیش نیز گفت‌: خودروهای‌ مدل‌ روز ، استاندارد و با کیفیت‌ مناسب‌ شرکت‌ خودرو سازی‌ سایپا برای‌ واگذاری‌ در نظر گرفته‌ شده‌ است‌ و خرید خودرو یکی‌ از زمینه‌ های‌ همکاری‌ است‌ .‌

مجید شایسته‌ افزود : مهمترین‌ محورهای‌ تفاهم‌ نامه‌ همکاری‌ سازمان‌ منطقه‌ آزاد کیش‌ با شرکت‌ سایپا درزمینه‌ علمی‌ ارتقا دانش‌ فنی‌ و مهندسی‌ دردانشگاهها و مراکز عالی‌ و برپایی‌ نمایشگاه‌ بین‌ المللی‌ خودرو است‌. ‌


ردیاب‌ خودروها به‌ کمک‌ سامانه‌ های‌ مکان‌ یابی‌ ماهواره‌

،ردیاب‌ خودرو به‌ کمک‌ سامانه‌ مکان‌ یابی‌ ماهواره‌ ای‌ و شبکه‌ تلفن‌ همراه‌ در دانشگاه‌ صنعتی‌ امیرکبیر طراحی‌ و ساخته‌ شد. ‌

به‌ گزارش‌ خبرخودرو ، این‌ دستگاه‌ دارای‌ دیسک‌ سخت‌ ثبت‌ اطلاعات‌ و بخش‌ های‌ پردازش‌ اطلاعات‌ مکان‌ ‌‌‌ و ارتباط با شبکه‌ تلفن‌ همراه‌ ‌‌‌ است‌ و در هر لحظه‌ بر اساس‌ زمان‌ بندی‌ پیش‌ بینی‌ شده‌ اطلاعات‌ مکان‌ را هم‌ در دیسک‌ سخت‌ ثبت‌ و در زمان‌ مورد نیاز به‌ مرکز ردیابی‌ ارسال‌ می‌ کند .‌

بر اساس‌ این‌ گزارش‌ ، این‌ دستگاه‌ را که‌ مهندس‌ حسینی‌ نژاد عضو هیئت‌ علمی‌ دانشکده‌ مهندسی‌ رایانه‌ و فناوری‌ اطلاعات‌ دانشگاه‌ امیرکبیر طراحی‌ کرده‌ و ساخته‌ است‌ در خودروهای‌ امداد ، نیروی‌ انتظامی‌ و شرکت‌ های‌ مسافربری‌ کاربرد دارد.

اطلاعات‌ مکان‌ یابی‌ خودکار به‌ ویژه‌ در خودروهای‌ امدادی‌ ، به‌ سامانه‌ های‌ هوشمند امداد یا نظارت‌ امکان‌ می‌ دهد تا به‌ صورت‌ خودکار و در زمان‌ بروز حادثه‌ ، نزدیکترین‌ خودروی‌ امداد اعزام‌ شود. ‌