اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

‌هیوندا در پی تسلط بر بازار داخلی کره جنوبی

مقامات شرکت هیوندای موتور, از اهداف خود مبتنی بر تسلط بر 5/52 درصد سهام بازار داخلی کشور کره جنوبی طی سال 2007 خبر دادند.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت هیوندا در تلاش است تا با فروش 630 هزار دستگاه خودرو در داخل طی سال 2007 , سهام خود را در بازار داخلی به 5/52 درصد ارتقا دهد.

فروش این تعداد خودرو نسبت به 581 هزار و 92 دستگاه خودروی فروخته شده این شرکت در بازار داخلی طی سال 2006 , 4/8 درصد افزایش خواهد یافت.

طبق پیش‌‏بینی اتحادیه خودروسازان کره جنوبی, نرخ فروش داخلی صنایع خودروسازی این کشور طی سال 2007 با 3/4 درصد افزایش برابر با 2/1 میلیون دستگاه خواهد بود.

شرکت هیوندای موتور در حال حاضر 5/50 درصد سهام بازار کره جنوبی را داراست.


‌هیوندا در پی تسلط بر بازار داخلی کره جنوبی

مقامات شرکت هیوندای موتور, از اهداف خود مبتنی بر تسلط بر 5/52 درصد سهام بازار داخلی کشور کره جنوبی طی سال 2007 خبر دادند.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت هیوندا در تلاش است تا با فروش 630 هزار دستگاه خودرو در داخل طی سال 2007 , سهام خود را در بازار داخلی به 5/52 درصد ارتقا دهد.

فروش این تعداد خودرو نسبت به 581 هزار و 92 دستگاه خودروی فروخته شده این شرکت در بازار داخلی طی سال 2006 , 4/8 درصد افزایش خواهد یافت.

طبق پیش‌‏بینی اتحادیه خودروسازان کره جنوبی, نرخ فروش داخلی صنایع خودروسازی این کشور طی سال 2007 با 3/4 درصد افزایش برابر با 2/1 میلیون دستگاه خواهد بود.

شرکت هیوندای موتور در حال حاضر 5/50 درصد سهام بازار کره جنوبی را داراست.


کاماروی جدید در نمایشگاه دیترویت

سال گذشته در نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا ، معرفی شورلت کاماروی جدید نظر بسیاری را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرخودرو ، نسل آینده کامارو که قرار است در سال 2007 به بازار معرفی شود در نمایشگاه امسال هم حضور داد منتها با انجام تغییراتی آشکار.

مهندسان جنرال موتورز ، کاماروی جدید را با سقف جمع شونده یا کانور تیبل در نمایشگاه دیترویت به معرض دید عموم گذاشته اند.

کاماروی امسال نارنجی رنگ است و در واقع طرح قوام یافته مدل معرفی شده سال قبل است .

جی ام امید زیادی به موفقیت کاماروی جدید دارد.


پراید به سیستم ضد سرقت مجهز می شود

محمد سعید فلاحی معاون مهندسی سایپا گفت: با همکاری نیروی انتظامی ضریب ایمنی برای خودروها و لوازم جانبی آنها و همچنین قابلیت کشف هویت مالک اصلی خودروهای ساخت سایپا به میزان بسیار زیادی بالا خواهد رفت .

وی با اشاره به جلسات مشترک ماهانه و منظم سایپا و پلیس گفت : بر اساس تصمیمات این جلسات خودرو پراید به سیستم جدید ضد سرقت (Immobilizer)مجهز خواهد شد.

این سیستم هم اکنون در خودروهای زانتیا و ریو نصب می شود . معاونت مهندسی سایپا گفت : سیستم ضد سرقت ، روشن شدن خودرو را فقط با سوئیچ مخصوص آن خودرو امکان پذیر می کند و خودرو با هیچ سوئیچ با وسیله دیگری روشن نخواهد شد.

مهندس فلاحی استفاده از فناوری های جدید برای افزایش ایمنی قفل خودروهای ساخت سایپا و نصب محافظهای مخصوص لینکهای قفل در را یاد آور شد و گفت: برای اولین بار در ایران سایپا با حک کردن کد شناسایی بر روی تعداد زیادی از قطعات و مجموعه های اصلی خودرو ،امکان تغییر و دستکاری کدهای مالکیت خودروهای ساخت سایپا را به میزان چشمگیری کاهش می دهد .

وی با اشاره به پیشگامی سایپا برای افزایش ایمنی خودروهای خود گفت : همه محصولات سایپا دارای ایمنی و استانداردهای لازم برای آسایش سرنشین هستند اما بهبود مستمر این شاخصا از اولویت های اصلی سایپا می باشد که در این راستا پروژه های نصب تجهیزات ایمنی از جمله ABS و غیره نیز در برنامه های آتی سایپا قراردارد.

معاونت مهندسی سایپا گفت :سایپا بواسطه تولید محصولات با کیفیت و ایمنی بالا ، مصرف سوخت و آلایندگی اندک ،قیمت و خدمات پس از فروش مناسب ،هم اکنون توانسته به بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه تبدیل شود و با ایجاد خطوط تولید در کشورهای مختلف حضور خود را در بازارهای جهانی توسعه دهد.

خودروی رویایی کاتسوکی واتانابه مدیرعامل تویوتا

یک مثل مشهور درباره تویوتا هست که بازگوئی آن می تواند گوشه ای از موفقیت های پرشمار این خودروساز را آشکار سازد. مشهوراست که مدیران تویوتا مسائل کوچک را جدی می گیرند و آن راحل می کنند پیش از آن که همین مسئله کوچک باعث بروز بحران بزرگی شود.

به گزارش خبرخودرو ، در واقع در راستای چنین تفکری است که تویوتا مدعی به زیر کشیدن جنرال موتورز از صدر خودروسازان جهان است .کاتسوکی واتانابه مدیر عامل فعلی تویوتا می رود تا به زودی قدرتمندترین فرد دنیا در صنعت خودروسازی شود.

گفت و گوی واتانابه با جمیز کریس در دفتر کارش در ناگویا گوشه هایی از فرمول موفقیت تویوتا را نشان می دهد.


***

* به نظر می رسد که بزرگترین مشکل شما در بازار آمریکای شمالی موضوع موفقیت تویوتا باشد. ممکن است از پس تقاضاهای زیاد برنیایید؟


- البته موفقیت های ما در آمریکا همراه است با موفقیت های دیگر در بقیه نقاط دنیا . باید به این نکته توجه کرد که بررسی این موضوع نکته هایی را روشن می سازد. به طور مثال ما در تگزاس خط جدیدی را راه اندازی کرده ایم.خط تولید جدید در محل جدید،خودروی جدید، نیروی کار جدید و برنامه ریزی جدید برای تولید ، مطمئن هستیم که تمام این عوامل جدید توان و امکان موفقیت را دارند . وقتی در خط تولید تگزاس حضور پیدا کردم ، دریافتم که تیم فعال در این خط علاقه زیادی به سازماندهی در تولید ،حفظ کیفیت و خروجی مناسب دارند.خوب در دنیا هیچ کاملی وجود ندارد اما حتما می پذیرید که با چنین پشتوانه ای ،امکان موفقیت تمام عیار را داریم ، حتی اگر تقاضای زیادی هم در لیست انتظار وجود داشته باشد.


* شما در تگزاس خط تولید وانت پیکاپ را راه انداختید اما در حال حاضر فروش وانت های بزرگ در آمریکا چندان خوب نیست ،نگران افت فروش کلی تویوتا نیستید؟


- البته ،همیشه نگران مسائل هستیم .در بخش اقتصادی همواره مسائل نگران کنندهای وجود دارند.به طور مثال راه اندازی پروژهای تولیدی در آمریکا توام با هزینه های بیشتری هستند .امسال هم که افزایش قیمت سوخت را در سراسر دنیا داشتیم .درست است که بازار وانت در آمریکا با قدری مشکل مواجه شده امادر سایر بخش ها مثل صادرات سعی کردیم کاستی ها را جبران کنیم ،به هر حال در بعضی از مدلها افزایش تقاضا وجود دارد.


* تویوتا به فکر تولید در بخشی از خطوط سوبارو و استفاده از ظرفیت های خالی در کاناداست .نیازی برای راه اندازی دو خط تولید دیگر در خود نمی بینید؟


- باید مراتب سپاسگزاری خودم را از مشتریان ابراز کنم.ما خیلی خوشحالیم چون فروش ما بیش از حد پیش بینی خودمان بوده است .اما مدیر قوی کسی است که این موفقیت را دائمی و ابدی نداند . به هرحال ما در حال حاضر حدود یک میلیون دستگاه خودرو در بازار آمریکا می فروشیم اما پیش بینی ما این است که در سال 2008 ظرفیت تولید و واردات را به حدوده 2میلیون دستگاه برسانیم .البته ،خودمان را مجبور کرده ایم که برای ظرفیتی بیش از این نیز آماده و مهیا باشیم .


* تولید پیکاپ توندرا را با تبلیغات زیادی شروع کردید ؟ آیا قصد دارید این خودرورا با موتور دیزل یا با سیستم هیبریدی هم ارائه کنید؟


- در این مورد فعلا مشغول تحقیق هستیم . البته انتخابهای قابل توجهی داریم مثل دیزل ،هیبرید یا حتی بیواتانول.اما فکر می کنم برای تصمیم گیری هنوز به زمان نیاز داریم .


* به طور کلی پیش بینی شما در باره فروش خودروهای هیبریدی تویوتا در سال آتی چقدر است؟


- فکر می کنم برای سال 2007چیزی در حدود 300 هزار دستگاه فروش خواهیم داشت . در مورد سال 2008 هم نمی توانم اظهار نظر دقیقی بکنم اما هیبریدها روز به روز یشتر مورد توجه قرار می گیرند.


* در اروپا مدل جدید کرولای هاچ بک را نام آئوریس ارائه کردید . آیا همین نام و شکل و شمایل رابرای بازار آمریکا هم خواهید داشت ؟


- راستش اطلاع دقیقی در این مورد ندارم .چیزی نشنیده ام. قرار ما این است که کرولا را در اوایل سال 2008 به بازار آمریکا ارائه کنیم . بنابراین هنوز تصمیم رسمی در باره تغییر نام نداریم.


* یک سوال متفاوت .به نظر شما فعالیت های روزمره انسان چقدر در گرم شدن کره زمین نقش دارد؟


- خیلی ساده است .فعالیت های روزمره بشر بخش زیادی از زمین را در برمی گیرد و طبیعی است که آلودگی محیط زیست را هم به همراه دارد . اما در باره آلایندگی خودرو به طور قطع می توان گفت که دی اکسید کربن، نیتروکساید و خانواده هیدروکربن ها از آلودگی هایی هستند که توسط خودروها ایجادمی شود. بنابراین ما هم در مورد این آلودگی باید احساس مسئولیت کنیم و سعی داشته باشیم که آن را به حداقل برسانیم .یکی از مهم ترین ماموریت های من به صفر رساندن آلودگی خودرو است.


* چه ماموریت سختی...........


- بله ،وقتی من به عنوان مدیر عامل تویوتا انتخاب شدم به همه گفتم که خودروی رویایی من خودرویی است که هوا را آلوده نکند ، تصادف نکند و موجب آسیب دیدگی مردم هم نشود .حالا هم داریم روی همین هدف بزرگ کارمی کنیم. پیش از این گفتم که دوست دارم خودرویی بسازم که با یک باک پر عرض آمریکا راطی کند و راستش دوست دارم یک روز به حدی برسیم که با یک باک پر دور دنیا رابزنیم . در مورد تصادف نکردن هم برنامه هایی داریم. در حال حاضر بسیاری از خودروهای ما مجهز به سیستم هشدار پیش از برخورد هستند.


* حالا فکر می کنید وظیفه دولتها درباره گرم شدن زمین چیست؟


- مسلما موضوع گرم شدن کره زمین یک مسئله جهانی است .این بدان معناست که همت و عزم بین المللی را می طلبد . یعنی بایدگروهی از دولتمردان در دنیا کنار هم جمع شوند ودر این مورد تصمیم مشترک و لازم الاجرایی بگیرند. دولتها باید نقشه راه واضحی در باره برخورد با این موضوع داشته باشند . یعنی تصمیم گیری ها باید در سطح بین المللی باشد و دولت ها در تمام کشورها آن را اجرا کنند.

ایران‌ خودرو دیزل‌ به‌ فناوری‌ ساخت‌ موتورهای‌ سنگین‌ دست‌ پیدا

مدیرعامل‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ اعلام‌ کرد :‌ این‌ شرکت‌ به‌ فناوری‌ کامل‌ ساخت‌ موتورهای‌ سنگین‌ گازسوز در داخل‌ دست‌ پیدا کرد‌ .
به‌ گزارش‌ خبرنگارخبرخودرو ،شیخانی‌ با بیان‌ اینکه‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ سرمایه‌ گذاری‌ سنگینی‌ را برای‌ دست‌ یابی‌ به‌ فناوری‌ ساخت‌ این‌ نوع‌ موتور در داخل‌ انجام‌ داد گفت‌ :‌ موتورهای‌ سنگین‌ دیزل‌ و گازسوز هم‌ اکنون‌ کاملا به‌ صورت‌ داخلی‌ و تحت‌ لیسانس‌ مرسدس‌ بنز در حال‌ تولید است‌‌ .
وی‌ افزود :‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ در جهت‌ سیاستهای‌ دولت‌ برای‌ گازسوز کردن‌ موتورهای‌ حمل‌ و نقل‌ عمومی‌ موفق‌ شد ساخت‌ موتورهای‌ سنگین‌ گاز سوز را کاملا بومی‌ کند و به‌ همین‌ دلیل‌ قابلیت‌ رقابت‌ با انواع‌ خارجی‌ این‌ موتورها را دارا هستیم‌‌ .

کاهش‌ فروش‌ رنو به دلیل عدم عرضه مدلهای جدید

ه نقل از به‌ گزارش‌ شبکه‌ پنج‌ تلویزیون‌ فرانسه‌، میزان‌ فروش‌ خودروهای‌ فرانسوی‌ در سال‌ دوهزار و شش‌ به‌ شدت‌ کاهش‌ یافت‌‌.

به گزارش خبرخودرو ، نمایشگاه‌ خودرو پاریس‌ در ماه‌ سپتامبر تاثیر چندانی‌ در رونق‌ بازار خودروهای‌ فرانسوی‌ نداشت‌ و در سال‌ دو هزار و شش‌ در مجموع‌ شرکتهای‌ خودروسازی‌ فرانسوی‌ با کاهش‌ سه‌ و سه‌ دهم‌ درصد فروش‌ خود مواجه‌ شدند.‌

شرکت‌ پ‌ اس‌ ا پژو ، سیتروئن‌ در این‌ مدت‌ سه‌ درصد کاهش‌ فروش‌ داشته‌ است‌ .

در حالی‌ که‌ شرکت‌ رنو با کاهش‌ هشت‌ و یک‌ دهم‌ درصدی‌ مدلهای‌ خود مواجه‌ شده‌ است‌‌ .

کاهش‌ قیمت‌ خودروهای‌ خارجی‌ و عرضه‌ نشدن‌ مدلهای‌ جدید خودروهای‌ فرانسوی‌ علتهای‌ اصلی‌ این‌ کاهش‌ عنوان‌ شده‌ اند.‌

رنو از سال‌ گذشته‌ هیچ‌ مدل‌ جدیدی‌ روانه‌ بازار نکرده‌ است.‌‌

تحلیلگران‌ می‌ گویند شرکتهایی‌ که‌ خودروهای‌ جدید روانه‌ بازار می‌ کنند امروزه‌ بیشترین‌ فروش‌ را دارند.‌

این‌ امر تاثیر به‌ سزایی‌ در کاهش‌ فعالیت‌ شرکتهای‌ پیمانکار وابسته‌ به‌ شرکتهای‌ خودروسازی‌ در فرانسه‌ دارد.‌

پژو سیتروئن‌ از حذف‌ ده‌ هزار فرصت‌ شغلی‌ خبر داده‌ است‌ در حالی‌ که‌ شرکتهای‌ پیمانکار نیز هشت‌ هزار فرصت‌ شغلی‌ را حذف‌ کرده‌ اند‌ .

چند خبر از L90


1- رنو – پارس به جای ال–90 ، "داچیا" را به نمایش گذاشت
یکی از مسئولان برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو ، از شرکت های خودروساز خواست تا برای شعور و فهم مردم بزرگ و متمدن ایرانی اسلامی بیش از پیش احترام قائل باشند .
وی با اشاره به خودرو داچیا که توسط شرکت رنو – پارس در جایگاه ایران خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز به عنوان خودرو ال-90 (تندر) به نمایش گذاشته شده بود اظهار داشت: بیشتر بازدید کنندگان از تفاوت این خودرو با نمونه مشابه ساخت پارس خودرو اظهار شگفتی نموده و ما در پیگیری این موضوع به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه شرکت رنو-پارس به جای خودرو ال-90 یک دستگاه خودرو داچیا را به ایران خودرو تحویل داده است و با حذف آرم آن به عنوان خودرو ال-90 ساخت ایران به نمایش درآمده است.
وی در ادامه افزود: مسئولان شرکت ایران خودرو به ما گفته اند خط تولید ال-90 در این شرکت هنوز راه اندازی نشده است از همین رو باید پاسخی برای پرسش های بازدیدکنندگان پیدا می کردیم.متاسفانه عملکرد شرکت رنو-پارس بی احترامی به شعور مردم ایران بوده و امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهای ناپسندی نباشیم

2-تست خودرو تندر (ال - 90) ساخت سایپا
-محسن شاطرزاده معاون تولید وزیر صنایع معادن در جریان بازدید از خطوط تولید سایپا و پارس خودرو (عضوگروه سایپا ) با روند تولید و دستاوردهای این گروه آشنا شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، شاطرزاده در این بازدید از سالنهای مختلف وخطوط تولید ،مونتاژ بدنه و سالن رنگ خودروها از جمله خودرو ال-90 سایپا دیدن کرد.
وی پس از بازدید ازخطوط تولید ( ال - 90سایپا ) در پارس خودرو گفت : توسعه و پیشرفت صنعتی وتکنولوژی به واقع کلمه در این خطوط تولید وجود دارد.
معاون وزیر صنایع ومعادن تلاش و انگیزه کارگران ،مهندسان و مدیران این شرکت برای رسیدن به تولید بیشتر و محصول بهتر قدردانی کرد و گفت : توجه ویژه به صادرات و تولید خودرو با برند داخلی می تواند موفقیت های این شرکت را بیشتر کند.
در جریان این بازدید معاون وزیر صنایع و معادن خودروی تندر(ال - 90سایپا)پیش از موعد مقرر با احداث سالنهای جدید متصل بهم و نصب دستگاههای جدید و بکارگیری 34 دستگاه ربات راه اندازی شده است .
این خطوط تولید استانداردهای100 گانه رنو فرانسه را نیز کسب کرده است. سایپا طبق برنامه ریزی ها امسال دوهزار دستگاه تندر 90 تولید می کند و سال آینده در صورت تامین قطعات تولید 90 هزار دستگاه را برنامه ریزی کرده است.