اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نمایشگاه قطعه سازی با حضور وزیر صنایع افتتاح شد

صبح امروز و در واقع در نزدیکی ظهر ،نمایشگاه صنعت قطعه سازی ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که به مدت چهار روز و تا شنبه هفتم بهمن ماه ادامه دارد ،آخرین توانمندی های صنعت قطعه سازی ایران در حوزه خودرو به نمایش در می آید .

آنچنان که انتظار می رفت در مراسم افتتاح نمایشگاه تعدادی از سران و مدیران فعال در این حوزه حضور داشتند . دکتر طهماسبی وزیر صنایع در واقع مهم ترین فرد در مراسم افتتاح بود که روبان ورود را هم قیچی کرد. در کنار طهماسبی ، دکتر منوچهر منطقی مدیر عامل ایران خودرو ،دکتر رجال رئیس انجمن قطعه سازان ،مهندس مفیدی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تنی چند از مدیران ارشد صنعت خودرو و قطعه سازی نیز حضور داشتند.

نمایشگاه قطعه سازی از سالن 8 تا 15 نمایشگاه بین المللی را به خود اختصاص داده و باتوجه به زمان مناسب و غرفه آرایی زیبای بسیاری از غرفه ها قطعا نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.


غولها


ایران خودرو و سایپا دو غول خودروسازی ایران مطابق انتظار ، دارنده بزرگترین غرفه های نمایشگاه هستند .

در واقع سازه گستر سایپا و ساپکو که بخش اصلی تامین قطعات و طرف حساب قطعه سازان در دو کمپانی یاد شده هستند ، در مبادی ورودی قرار گرفته اند.

سایپا از ابتدای غرفه های 8 و 9 و ایران خودرو نیز از ورودی سالن 14 و 15 در دسترس بازدید کنندگان خواهد بود.جالب است که هر دو کارخانه ورودی سالن را با نمایش خودروهای کامل آذین بسته اند .

سایپا یک دستگاه تندر کامل را به نمایش گذاشته و ایران خودرو نیز با نمایش محصولاتش و اطلاعاتی در باره میزان خودکفایی آنها از بازدید کنندگان پذیرایی می کند.

در فاصله مبادی ورودی نیز سایر تولید کنندگان مجموعه و قطعه قرار گرفته اند.

صبح امروز وزیر صنایع و مدیر عامل ایران خودرو به صورت جداگانه بازدیدی از فضای کلی غرفه ها به عمل آوردند . در حین بازدید البته خبرنگاران سعی کردند گفت و گویی با مدیران انجام دهند . وزیر صنایع و رئیس سازمان گسترش تنها به موضوع نمایشگاه و قطعه سازی پرداختند ، اما منطقی رو در روی خبرنگاران قرار گرفت و به طور سرپایی کنفرانس خبری شلوغی را برگزار کرد.

سوالات مطرح شده عموما در حوزه قطعه سازی ،ارتباط قطعه سازان با خودرو سازان بزرگ کشور و و ضعیت پروژه ال-90 بود.

از سوی دیگر وزیر صنایع و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز بازدیدی از غرفه های نمایشگاه به عمل آوردند و در این فاصله تعدادی از تولید کنندگان قطعه نیز درباره مشکلات فرارویشان و زمینه های لازم برای سرمایه گذاری با وزیر صنایع صحبت کردند.

نمایشگاه قطعه سازی تولید کنندگان زیادی در زمینه تولید قطعات موتور ،گیربکس ،دیفرانسیل،بدنه و تزئینات داخلی حضور داشته و اینطور به نظر می آید که هر ساله وضعیت نمایشگاهی در این حوزه بهتر می شود .سالن ها با نورپردازی مناسب و فضاسازی زیبا چشم ها را به سوی خود می خواندند.

صنعت قطعه سازی ایران در حال حاضر چشم به بازارهای جهانی دارد و به همین دلیل آثار چنین تحولی را می توان در رفتار و نگرش آنها مشاهده کرد. اخبار دیگری از نمایشگاه متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد