اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رقابت شدید در سال 2007

تویوتا موتور در سال 2006 موفق شد با حدود 10 درصد رشد در تولید از مرز 9 میلیون دستگاه بگذرد و فاصله اش را با جنرال موتورز باز هم کاهش دهد.

به گزارش خبرخودرو ، طبق آمار اعلام شده از سوی تویوتا حجم تولیدات این شرکت در سال 2006 به حدود 9 میلیون و هجده هزار دستگاه رسیده در حالیکه انتظار می رود در سال 2007نیز این روند ادامه داشته باشد.

از طرف دیگر حجم تولیدات جنرال موتور هم به حدود 9میلیون و 180هزار دستگاه رسیده و با توجه به سقوط احتمالی در تولید سال 2007 می توان حدس زد که تویوتا امسال جنرال موتورز را از رتبه اول خودروسازی دنیا به زیر بکشد .

فاصله این دو خودروساز در سال 2005 چیزی در حدود 000/819 دستگاه بود اما در حال حاضر تویوتا به تولید بیشتر نسبت به سال 2005 دست یافته درحالیکه جنرال موتورز با افت تولید مواجه شده است.

تویوتا در هفته های پایانی سال 2006 اعلام کرد که هدف آنها برای سال 2007 رسیدن به مرز 42/9میلیون دستگاه است که با احتساب ارقام فصلی بالاتر از جنرال موتورز خاهد بود. جالب است که سران کمپانی آمریکایی هیچ عدد و رقمی به عنوان پیش بینی تولید سال 2007 اعلام نکرده اند .

از سوی دیگر آمار و اطلاعات اخیر حاکی از سبقت هوندا بر نیسان در بازار جهانی است و به این ترتیب هوندا حالا دومین خودروساز بزرگ ژاپن محسوب می شود .

طبق اطلاعات رسیده فروش چشمگیر مدل سیویک در بازارهای جهانی و به خصوص بازار نو پای چین باعث عبور هوندا از نیسان شده است .

نیسان در سال گذشته با 7/7 درصد تنزل تولید مواجه شد در حالیکه هوندا رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت.

مزدا و میتسوبیشی و دیگر تولیید کنندگان ژاپنی هم وضعیتی مشابه سال قبل دارند با این توضیح که مزدا با افزایش فروش مواجه شده اما میتسوبیشی اوضاع روبراهی ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد