اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قیمت پایین تنها برگ برنده صنعت خودروسازی کشور در زمینه صادرات

دکتر امرالله امینی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبر خودرو قیمت پایین را تنها برگ برنده صنعت خودروسازی کشور در زمینه صادرات عنوان کرد .وی اظهار داشت : صنعت خودروسازی کشور در زمینه صادرات در مجموع وضعیت خوبی ندارد. وی گفت : این صنعت در زمینه چند برند سواری از جمله سمند و پراید فعالیتهایی کرده و به موفقیت هایی رسیده است اما این موفقیت ها هم وضعیت پایداری ندارد.

دکتر امینی افزود: موفقیت نسبی به دست آمده در زمینه چند برند سواری به دلیل ایجاد پایگاه تولید در بعضی از کشورهای خارجی بوده که با این کار بازار داخلی آنها به دست صنعت خودروسازی ما افتاده و جذابیت هایی برای این کشورها داشته است .

وی دلیل عدم موفقیت صنعت خودروسازی داخلی را در امر صادرات برشمرد و گفت : متنوع بودن کیفیت ، بالا بودن شمارگان تولید و پایین بودن قیمت خودروهای خارجی نسبت به خودروهای تولید داخل از جمله دلایل عدم موفقیت صنعت خودرو سازی ماست .

دکتر امینی تاکید کرد : برای موفقیت در صادرات باید برندهای خاصی را تعریف و پایگاه های تولید در کشور های دیگر ایجاد و قراردادهای تولید خود را به قرارداد تولید و فروش تبدیل نماییم .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد