اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پایه گذاری قیمت ال نود براساس یورو اشتباه بود

به گفته احمد بزرگیان عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی پایه گذاری ال نود بر اساس یورو اشتباه بود.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو اعلام کرد: با توجه به این که سیاست پولی ما حفظ و تثبیت قیمت دلار است , نوسانات یورو , قیمت خودرو ال نود را نیز با نوسانات جدی رو به رو ساخت.

بزرگیان افزود : در مذاکرات اولیه قرار بود ال نود با قیمت 5.5 میلیون تومان وارد بازار شود که هم اکنون با افزایش ارزش یورو , قیمت ال نود نیز 8 میلیون تومان مطرح می شود .

این نماینده مجلس با بیان این که قیمت خودرو ال نود باید بر اساس ریال پایه گذاری شود , گفت : خودروسازان داخلی بیش از 60 درصد ال نود راساخت داخل می دانند بنابراین میزان قطعاتی که از خارج وارد می شود , نمی تواند تاثیر آنچنانی بر قیمت این خودرو داشته باشد .

بزرگیان خاطر نشان کرد: به نظرم با توجه به توانایی قطعه سازان داخلی با بهره گیری از توانمندی آنان می توان قیمت ال نود را کاهش داد.

وی افزود: به اعتقاد من مدل E0 ال نود که بدون کولر و بالابر برقی وارد بازار می شود , ناقص است و خودروسازان وظیفه دارند این حداقل ها را رعایت کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان کاهش قیمت ال نود , گفت : با سیاستی که خودروسازان در پیش گرفته اند , بعید می دانم قیمت آن را کاهش دهند.

وی با بیان این که در صورت عدم کاهش قیمت ال نود و برخوردار نکردن مدل E0 از امکانات اولیه نظیر کولر و ... در حق مردم اجحاف می شود , تاکید کرد : به هرحال فضای خودروسازی کشور باید برای خودروهای جدید و برندهای مختلف تا جایی که مناسب ترین آنها انتخاب شود , باز نگه داشته شود .

بزرگیان افزود : البته ال نود با توجه به توان موتوری , مناسب تر بودن نسبت به خودرو های هم کلاس و شکیل بودن می تواند تا چندین سال خودروی روز کشور باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد