اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

شایعه ادغام کرایسلر و جنرال موتورز

 چند روزی است که شایعاتی مبنی بر تمایل سران جنرال موتورز برای خرید کمپانی کرایسلر در محافل خبری مربوط به صنعت خودروبه گوش می رسد .

به گزارش خبرخودرو ، از روز شنبه تعدادی از خبرگزاری ها اعلام کردند که مذاکراتی بین سران دو کمپانی آمریکایی در جریان است و نتیجه آن قطعا به خرید سهام کرایسلر توسط جی ام خواهد انجامید . حتی رسانه های آلمانی نیز به چنین اخباری دامن زدند و شراکت دو کمپانی آمریکایی را قریب الوقوع دانستند.

اما به نظر می آید که چنین اخباری نادرست باشد. ظاهرا سران جنرال موتورز علاقه ای به خرید سهام عمده کرایسلر که روزهای چندان خوبی را در سال 2006سپری نکرد ،ندارد و هنوز تجربه تلخ همکاری چند سال قبل شان با فیات را به یاد دارند.

حالا پس از یکی دو روز که از انتشار این گذشته به نظر می آید که حقیقت ماجرا بیشتر آشکار شده است . ظاهرا سران جنرال موتورز پیشنهادی مبنی بر ادغام بخش های هزینه های دو کمپانی چون مرکز تحقیقات و طراحی را به کرایسلر ارائه کرده اند تا صرفه جویی قابل توجهی در برنامه های پیش تولید صورت بگیرد و چیزی بیش از این مورد نظر دو طرف نبوده است .

در عین حال به نظر می آید که شریک چند سال اخیر کرایسلر یعنی دایملر یا مرسدس بنز آلمان چندان هم بابت ادغام بعضی از مراحل طراحی و تولید یا واگذاری سهام نگران نیست.مرسدس بنز در سال 2006 اوضاع بهتری داشته اماکرایسلر با ضررمالی واردسال2007شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد