اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تفاوت خط تولید تندر 90 سایپا و ایران خودرو

تندر90(ال90) خودرویی است که در ایران خودرو و سایپا تولید خواهد شد بنابراین کیفیت تولید، خدمات پس از فروش و مشتری مداری عامل اصلی و تعیین کننده برای فروش بیشتر این خودرو از سوی دو شرکت است.

به منظور اصولی تر شدن قضاوت در خصوص محصول مشترک دو شرکت ایران خودرو و سایپا، ویژگی های خطوط تولید این دو شرکت رقیب به اختصار و برای مقایسه اعلام می شود.

تندر90 سایپا (پارس خودرو) در سالن خط تولید جدید و با تجهیزات جدید تولید می شود اما سالن تولید و تجهیزات ایران خودرو مربوط به خودروی پیکان است.

برای تندر90 سایپا از 35ربات در سالن خط تولید استفاده می شود و تولید این خودرو در شرکت ایران خودرو بصورت دستی انجام خواهد شد.

شرکت رنو خط تولید تندر90 سایپا(پارس خودرو) را کاملا تایید کرده است، اما علی رغم اظهار نظر محمد حسین فقیه معاون مدیر عامل ایران‌خودرو در تولید تندر، شرکت رنو خطوط تولید تندر90 ایران خودرو را بطور کامل تایید نکرده است.

تندر90 های سایپا تست 50 هزار کیلومتری مدل آزمایشی را پشت سر گذاشته در حالیکه این تست برای محصول تولیدی ایران خودرو انجام نگرفته است.

هم اکنون تولید انبوه تندر90 در سایپا (پارس خودرو) پس از تایید شرکت رنو، آغاز شده اما بنابر اظهارات یکی از مسئولان رده بالای رنو پارس، شرکت ایران خودرو پیش از تایید شرکت رنو تولید انبوه خود را آغاز کرده است.

برای سال آینده(1386) سایپایی ها از تولید 90 هزار دستگاه و مدیران ایران خودرو از تولید 75 هزار دستگاه خودروی تندر90 خبر داده اند.

خط تولید تندر 90 در ایران ‌خودرو در حالی به بهره‌برداری رسید که سایپا(پارس خودرو) دیگر تولیدکننده این خودرو در کشور، از اواخر ماه گذشته تولید تندر90 را آغاز کرده است.

پیش بینی می شود که با توجه به جدید بودن، مصرف کم و استاندارد بالا محصولات E1 و E2 تندر90 با استقبال مشتریان روبرو شود و در آن صورت است که از مشتریان خودروهای 10 تا 11 میلیون تومانی ساخت داخل به ویژه پژو405، سمند، پژو206 و ریو کاسته خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
فواد خضری پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:51 ق.ظ

تندر۹۰ خودرویی است که هیچ خودرویی با ان قابل مقایسه نیست تندر یکخودروی ایده ال کم مصرف بر قدرت باتجهیزات فول است ودر بین خودرو های هم کلاس خود هیچ خودرویی با تندر نباید مقایسه شود حتی بژو بارس ELX ما خودمانتندر داریم باور کنید به حدی خوب وعالی وکم مصرفوکم صدا است که خودمان متحییر شده ایم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد