اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سایپا رتبه دوم سودآورترین شرکت ایران

براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی وابسته به وزارت صنایع و معادن ایران ، شرکت سایپا با کسب حدود 855 میلیارد تومان سود قبل از کسر مالیات در سال 84 رتبه دوم در بین صد شرکت برتر ایران را بدست آورد .

رتبه اول متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود که شرکتی هولدینگ می باشد . پس از این دو شرکت ، سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع ایران و فولاد مبارکه در رتبه سوم و چهارم قرار دارند . سایپا در سال قبل از آن رتبه چهارم سودآورترین شرکت ایران را داشت که امسال با دو پله صعود به رتبه دوم رسیده است . سایپا در سال 84 در حالی رشد سود تعدیل شده 260 درصدی را تجربه کرد که این شرکت در راستای سیاستهای دولت و مجلس قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشته بود. رشد بهره وری نیروی کار، کاهش ضایعات ، استفاده بهینه از عوامل تولید و سرمایه گذاری اقتصادی در بخشهای مختلف علل اصلی افزایش سود آوری سایپا در سال 84 بوده است .

دیگر شرکتهای عضو گروه سایپا هم در بین صد شرکت برتر موفقیتهایی کسب کرده انداز جمله شرکت سازه گستر سایپا با رشد بازده ارزش ویژه 140 درصدی ، رتبه نخست بیشترین بازده ارزش ویژه در بین صد شرکت برتر ایران را بدست آورد . شرکت زامیاد نیز با رشد 125 درصدی رتبه پنجم بیشترین بازده ارزش ویژه را در اختیار داشت .مگاموتور سایپا هم با بازدهی دارایی به میزان 26 درصد رتبه چهارم صد شرکت برتر ایران در سال 84 را بدست آورد . درصد بین صد شرکت برتر در سال 84 همچنین شرکتهای پارس خودرو و سایپا دیزل نیز حضور دارند .

سایپا سال 85 نیز با کسب 54 درصد سهم بازار سواری ایران و 52 درصد سهم کل بازار سواری و تجاری کشور ، عنوان خودروساز برتر ایران و خاورمیانه را بدست آورد . این شرکت همچنین در11 ماهه نخست امسال با عبور از مرزتولید 500 هزار دستگاه خودرو ، بیش از برنامه 5 ساله خود خودرو تولید نمود .در بازار بورس هم 5 درصد ارزش کل معاملات بازار بورس ایران و حدود 40 درصد معاملات گروه وسایط نقلیه را در اختیار داشت که بهترین عملکرد در بین شرکتهای تولیدی _صنعتی می باشد . سایپا در روزهای مجددا بالاترین ارزش روز بازار بورس کشور در بین شرکتهای بورس را بدیست آورده است .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد