اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کاهش قیمت خودروهای هم تراز با تندر 90

وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: قیمت پیش فروش خودروی تندر 90 بدون هزینه بیمه و شماره گذاری تعیین شده است و وزارت صنایع و معادن در این خصوص وظیفه ای ندارد.

دکتر علی طهماسبی .ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:با توجه به افزایش نامتعارف قیمت یورو در برابر ریال که در سال جاری اتفاق افتاد،سعی شد تا قیمت این خودرو بنابر کمترین میزان قیمت یورو محاسبه شده و ثابت نگه داشته شود.

وی با اشاره به این که قیمت تعیین شده، خالص فروش به مشتریان بوده است،افزود:قیمت این خودرو تا اسفند 86 به همین صورت باقی خواهد ماند اما هزینه بیمه و شماره گذاری که چند سالی بود توسط خودروسازان به قیمت خودرو اضافه می شد،افزون بر قیمت تعیین شده دریافت خواهد شد.

وزیر صنایع و معادن علت این امر را جدا بودن سیاست های شرکت رنو به عنوان شرکتی مستقل از سایپا و ایران خودرو عنوان کرد و گفت:اگر هر دو خودروساز بخواهند با توجه به اصل رقابت،تمهیداتی در این خصوص بیندیشند،استقبال خواهیم کرد اما هدف نهایی ما که اجرای اصل قرارداد بوده است،انجام شده و این مبحث از حیطه وظایف ما خارج است.

وی در این خصوص یادآور شد:سعی ما در وزارتخانه بر این بوده تا اگر قول قیمتی داده شده، رعایت نشود،کار را متوقف کنیم و آن چنان که مشاهده شد،طی روزهای اخیر،این خودرو در محدوده قیمتی خود،کاهش قیمت چند محصول همتراز خود را نیز در پی داشت.

وی از رسانه ها خواست تا خدمات پس از فروش این خودرو را نیز همچون قرارداد آن بزرگنمایی نکنند.

همچنین مهندس قلعه بانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در توضیح اضافه شدن این هزینه ها به قیمت اعلام شده اظهار داشت:هزینه شماره گذاری که 20 هزارتومان بود،در حال حاضر به 3 درصد قیمت خودرو رسیده و حق بیمه نیز 100 درصد افزایش یافته است.

وی خودروسازان را در این خصوص بی تقصیر دانست و افزود:ما هیچ دخل و تصرفی در این هزینه ها نداریم و صرفا برای رفاه حال مشتریان این هزینه ها را با قیمت خودروهای خود در نظر می گرفتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد