اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تنها از 40 درصد ظرفیت خودروسازان داخل استفاده می شود

مدیر عامل شرکت سایپا دیزل اعلام کرد: متاسفانه با بزرگنمایی هایی که در سال گذشته در خصوص کمبود تعداد کامیون های مورد نیاز در کشور صورت گرفت،شاهد ورود خودروهای تجاری بی کیفیت به جاده های کشور بودیم.

بمهندس علیرضا غمگسار در نشستی که با حضور رسانه ها برگزار شد، اظهار داشت: بحث واردات و مشکلات ناشی از آن تنها در مورد خودروهای سواری مطرح بود که متاسفانه قرعه آن به نام خودروهای تجاری افتاد منجر به کاهش تعرفه ورودی این خودروها از 50 به 20 درصد شد.

وی افزود: با کاهش تعرفه ها امسال شاهد تردد کامیون های بسیاری از اروپا، چین، روسیه و ترکیه در جاده های کشور بودیم که علی رغم این که گفته می شد استانداردهای لازم را طی کرده اند،در کمتر از یکسال بازتاب ورود این کامین های بی کیفیت دیده می شود.

وی با بیان این که سال گذشته تعداد خودروهای تجاری مورد نیاز،60 هزار دستگاه عنوان شده بود،گفت: بر اساس بررسی هایی که از رشد جمعیت و ترانزیت و حمل ونقل صورت گرفت،دریافتیم که برآوردها نصف این تعداد بوده و این تنها یک بزرگنمایی بوده است.

غمگسار با اشاره به این که واردات بیش از اندازه سبب شده تنها 40 درصد از ظرفیت این شرکت و شرکت های داخلی دیگر مورد استفاده قرار گیرد، یادآور شد:با وجود این مشکلات، ما هنوز 50 درصد بازار را در اختیار داریم و توانسته ایم در بین 100 شرکت نمونه سال 85،رتبه 22 را به خود اختصاص دهیم.

وی حجم صادرات این شرکت در سال 85 را 1000 دستگاه کامیون معادل 72 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: عمده بازارهای ما آنگولا، یمن، سوریه، قزاقستان و عراق بوده است.

مدیر عامل شرکت سایپا دیزل، تولیدات سال جاری این شرکت را 4000 دستگاه عنوان کرد و گفت:برآورد ما این است تا این تعداد را درسال آینده به 10 هزار دستگاه برسانیم که 60 درصد آن را کامیون های کشنده و سنگین تشکیل می دهند.همچنین راه اندازی خط مینی بوس را در بهار 86 در شرکت ایران کاوه خواهیم داشتکه برای جایگزینی مینی بوس هی فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی از تولید خودروی فتوسان در اواخر فروردین سال 86 برای حمل و نقل درون شهری و عرضه T375 در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود:در بخش فروش خودروهای تجاری ما مجور به پرداخت تسهیلات تا حدو 80 درصد قیمت خودرو به خریداران هستیم که هرچه این وام ها بیشتر و مدت بازپرداخت آنها طولانی تر باشد، استقبال بیشتری خواهیم داشت.

وی در پایان در پاسخ به این که در صورت اعمال تحریم ها چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: از آنجا که عمده محصولات ما از سوئد و فرانسه است،مذاکراتی با شرکت های غیر اروپایی در برزیل، کره جنوبی و چین داشته ایم که شرایط چینی ها بهتر بوده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد