اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جهش در تیراژ و تنوع تولید ، نقطه قوت خودروسازان

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس جهشی که خودروسان کشور در زمینه تیراژ تولید داشته اند را از جمله نقاط مثبت این صنعت در تحقیق و تفحص مجلس دانست.

ولی ملکی  گفت: در یک دهه اخیر افزایش تیراژتولید و اقداماتی که در زمینه تنوع محصولات از سوی خودروسازان صورت گرفته قابل توجه و از نقاط مثبت این صنعت است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فعالیت هایی که در زمینه برند ملی در صنعت خودروی کشور انجام شده نیز از دیگر نقاط قوت این صنعت محسوب می شود.

وی افزود: مسایل مالی ، پایین بودن نسبت آنی و جاری در شرکت های خودروساز نسبت به استاندارد رایج ، بدهی بالا به بانکها،کمبود نقدینگی که منجر به پیش فروش خودرو می شود نیز از جمله نقاط ضعف خودروسازان در تحقیق و تفحص مجلس بوده است.

ملکی گفت: در زمینه قردادهای خارجی نیز نقاط ضعفی وجود دارد زیرا این قراردادها به گونه ای منعقد شده اند که قیمت تمام شده خودرو برای صادرات در ایران افزایش می یاید و قابل رقابت با کشورهای دیگر که همان خودرو را تولید می کنند ، نیست.

وی از مشکلاتی که در زمینه کیفیت و خدمات پس از فروش تولیدات داخلی وجود دارد به عنوان دیگر نقاط ضعف صنعت خودروسازی کشور یاد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد