اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

یک نمونه از مشکلات صنعت خودرو

توضیحی نیاز نیست.دوستان خودشان مطالعه نمایند؛ متوجه می شوند.........

 

۱-به غیر از سایپا و ایران خودرو بقیه خودروسازان مونتاژکارند

یک عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت :برخی خودروسازان داخلی فقط قطعات را وارد و در داخل کشور سرهم می کنند که این بدان معنی است که آنها فقط وارد کننده ومونتاژکارهستند.

ساسان قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت :بر این اساس می توان گفت به غیر از ایران خودرو و سایپا دیگر خودروسازان

کشور فقط اسم خودروساز را دارند و بیشتر مونتاژ می کنند.

وی افزود:بدتر از آن ،شرکتهای خودروسازی هستند که خودرو وارد کرده و به فروش می رسانند که این کار هیچ ارزش افزود ه ای برای کشور به دنبال ندارد.

قربانی تاکید:شرکتهای ایران خودرو و سایپا در سال گذشته برای همکاری با قطعه سازان داخلی بسیار تلاش کردند که امید است این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

 

.۲سایپا ، پارس خودرو ، ایران خودرو و ایران وانت خودروساز واقعی هستند

دبیر پیشین انجمن خودروسازان شرکتهای سایپا، پارس خودرو ،ایران خودرو وایران وانت را شرکتهای خودروساز واقعی ذکر کرد.

داوود میرخانی رشتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که آیا می توان شرکتهای خودروسازکشور را خودروساز واقعی دانست اظهار داشت: اگر بگوئیم شرکت خودروساز ،شرکتی است که بیش از 50 درصد محصولاتش ساخت داخل و تیراژ تولیدش نیز بیش از 10 هزار دستگاه باشد ،فقط شرکتهای سایپا ،پارس خودرو ،ایران خودرو و ایران وانت خودروساز واقعی هستند.

وی گفت:بر این اساس بقیه شرکتها چون تیراژ و درصد ساخت داخل محصولاتشان کم است ،خودروساز محسوب نمی شوند و بیشتر در رده مونتاژکاران قرار می گیرند.

وی افزود:اما با توجه به این که تعریف بیان شده ،تعریف قانونی ومستندی برای ارزیابی نیست و نمی توان به آن استناد کرد به تمام شرکتهایی که در زمینه ساخت خودروحتی با تیراژو ساخت داخل کم فعالیت می کنند،خودروساز اطلاق می شود .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد