اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تندر 90 احتمالا با تاخیر واگذار می شود

یک منبع آگاه در بخش خودرو پیش بینی کرد با توجه به مشکلات موجود تندر 90 با تاخیر واگذار شود.

این منبع آگاه به خبرنگار خبر خودرو گفت:در مورد تندر 90 سه مساله عمده واساسی وجود دارد که دیگر مشکلات نیز زیر مجموعه آنها هستند.

وی افزود:یکی از این مسایل ،موضوع مالی قضیه است ،شرکای ایرانی در پروژه تندر 90 شریک هستند و اگرکاری به صورت شراکتی باید انجام شود ،نیازبه همکاری مشترک دارد.

وی گفت:در پروژه تندر 51 درصد سهام برای شرکت فرانسوی و 49 درصد متعلق به شرکتهای ایرانی است ،طرف فرانسوی زمانی سرمایه گذاری می کند که طرف مقابل یعنی ایران خودرو ،سایپا و سازمان گسترش نیز سرمایه ای را که سهم شان است وسط بگذارند تا پروژه اجرا می شود.

وی اظهار داشت :همچنین قراردادی با قطعه سازان داخلی بسته شده و آنها باید بتوانند دستمزدشان را به موقع بگیرند ،زمانی که سهم طرف شریک ایرانی به موقع وارد حساب نشود،پرداخت دستمزدهای قطعه سازان به مشکل بر می خورد که این امر موجب می گردد قطعات با تاخیر به خط تولید برسند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات قوانین گمرک کشور است که برای ترخیص قطعاتی که از خارج وارد می شوند ،مشکلاتی وجود دارد و تاخیردر ترخیص نیز موجب زمانبر شدن کار و تاخیر در رسیدن قطعات به خط تولید می شود.

وی گفت:مورد دیگر کیفیت قطعات است ، بیش از 60 درصد قطعات تندر ساخت داخل است که گاهی مشاهده می شود ،قطعات تولیدی کیفیت و استاندارد هایی را که شرکت فرانسوی در نظر دارد دارا نمی باشند، این امر موجب می شود قطعه به خط تولید برود و پس از بازبینی و رعایت استانداردها دوباره تولید شود.

وی افزود:این مساله نیز موجب زمانبر شدن کار و تاخیر در رسیدن قطعات به خط تولید می شود.

وی تاکید کرد:تمام این عوامل منجر به تاخیر در اجرای پروژه تندر می شود و بر این اساس احتمال دارد تندر به موقع به مشتریان واگذار نشود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد