اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پروتون همچنان در جستجوی یک شریک خارجی

دولت مالزی در جستجوی یک شریک تجاری جدید برای شرکت اتومبیل سازی پروتون است تا بتواند بحران کاهش سهام خودرا در بازارهای جهانی پشت سر بگذارد.

مالزی در صدد است تا ظرف سه ماه قراردادی رابا یک شرکت خارجی جهت همکاری و شراکت در شرکت اتومبیل سازی پروتون به امضا برساند.

پیش از این شرکت آلمانی فولکس واگن با پروتون همکاری می کرد اما این شرکت دیگر مایل نیست به این همکاری ادامه دهد.

نور محمد یاکوب،جانشین وزیر مالی مالزی این ادعا را که عدم تمایل شرکت فولسواگن برای ادامه همکاری ها با پروتون بواسطه امتناع دولت این کشور در واگذاری سهام پروتون به فولسواگن بوده است تکذیب نمود.

گفتنی است دولت مالزی 43درصد از سهام پروتون را در اختیار دارد.شرکت پروتون مدت هاست که با بحران مالی روبه روشده است ، این شرکت سهم خود را دربازارهای خارجی و دررقابت باشرکت های اتومبیل سازی مانند تویوتا موتوراز دست داده است و هم اکنون به تکنولوژی ها و طراحی های جدید نیازمند است تا بتواند به رقابت در بازارهای جهانی ادامه دهدو تحلیلگران تنها راه نجات آن را شراکت با یک شرکت معتبر اتومبیل سازی خارجی می دانند .از این رو دولت مالزی باید تلاش های خودرا در یافتن یک شریک مناسب شدت بخشد.

شایان ذکر است پروتون از زمانی که به همکاری خود با شرکت میتسوبیشی در سال 2004 پایان داد به دنبال یک شریک تجاری است .میتسوبیشی با فروش 9/7 درصد از سهام خوددر مارس سال2004 و 9/7درصد دیگراز این سهام در ژانویه سال 2005 به سرمایه گذاری 22ساله خود در پروتون پایان داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد