اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سایپا 141 مجوز شماره گذاری در ونزوئلا دریافت کرد

طبق اعلام شرکت توسعه صنایع خودرو ایران , خودروی سایپا 141 با توجه به کسب تمام استانداردهای مورد نظر کشور ونزوئلا و موفقیت در تستهای مختلف به عنوان اولین خودروی ایرانی در کشور ونزوئلا از پلیس این کشور مجوز شماره گذاری دریافت کرد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، از این پس خودروی سایپا 141 در خیابانهای ونزوئلا با عنوان خودروی تورپیال یعنی "مردمی "تردد خواهد کرد و افتخاری دیگر بر افتخارات صنعتی ایران و سایپا می افزاید .

خودروی سایپا 141 همچنین اولین خودروی ایرانی تولیدی در آمریکای لاتین است که در مراسمی با حضور رئیس جمهور ونزوئلا خط تولید آن به بهره برداری رسید .درضمن خودروی سایپا 141 با توجه به مصرف سوخت اندک و کیفیت و قیمت مناسب در ونزوئلا به عنوان خودروی خانواده شناخته شده است .

همچنین طبق دستور هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا تعداد 200 دستگاه از این خودرو به افسران فارغ التحصیل دانشگاه نظامی این کشور واگذار شده است .خودرو سایپا 141 در کارخانه مشترک ایرانی _ ونزوئلایی ون ایراتو ( ven .ir . auto) در شهر ماراکای در 120 کیلومتری کاراکاس پایتخت تولید می شود 51 درصد سهام این کارخانه متعلق به ایران و 49 درصد متعلق به ونزوئلاست و ظرفیت نهایی آن 20 هزار دستگاه در سال می باشد .

طبق توافق ایران و ونزوئلا , ابتدا تمام قطعات سایپا 141 از ایران به ونزوئلا ارسال می شود و بتدریج در مدت سه سال 35 درصد قطعات در ونزوئلا تولید خواهد شد .

سایپا پس از ونزئلا , کارخانه خودروی سواری پراید را در سوریه احداث کرده که این کارخانه به ظرفیت سالانه 15 هزار دستگاه خودرو بزودی به بهره برداری می رسد .

‌‌‌‌


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد