اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تلاش ایران برای تبدیل شدن به بزرگترین سازنده خودرو درخاورمیانه

دولت ایران تلاش می کند این کشور را به بزرگترین سازنده خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تهران اعلام کرد هدف ایران برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه با تلاشهای دولت ایران برای سهمیه بندی بنزین تناقضی ندارد زیرا طرحهای ایران در این خصوص شامل تولید خودروهایی می شود که همزمان با گاز طبیعی و بنزین کار می کند.

محمد حسن البحرانی گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره که از کارخانه ایران خودرو بازدید کرده است در گزارشی در حالی که تصاویری از این کارخانه پخش می شد اعلام کرد: شرکت ایران خودرو تلاش زیادی برای جهش کمی و کیفی تولید خودرو در این شرکت می کند. مسئولان این شرکت که هم اکنون شانزدهمین شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در جهان از نظر میزان تولید خودرو در هر سال است اعلام کردند قصد آنها تبدیل کردن ایران به بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه ظرف چند سال آینده است. آنها اعلام کردند شمار کشورهایی که محصولات ایران خودرو را وارد می کنند از سی کشور فراتر رفته است.

منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سالهاست که مرحله مونتاژ خودرو را پشت سر گذاشته ایم و وارد مرحله ساخت کامل خودرو از جمله موتور آن شده ایم. هم اکنون ششصد و سی و پنج هزار دستگاه خودرو در سال تولید می کنیم و ارزش فروشهای خارجی ما در سال جاری به ششصد میلیون دلار رسیده است.

گزارشگر الجزیره در ادامه گزارش خود افزود: مدیر ایران خودرو گفت این شرکت برای خنثی کردن پیامدهای منفی تصمیم اخیر دولت ایران برای سهمیه بندی مصرف بنزین، به سوی تولید خودرویی که سوخت اندکی مصرف می کنند حرکت کرده و خودروهای خود را به موتورهایی مجهز می کند که دوگانه سوز هستند و هم میتوانند با بنزین و هم گاز طبیعی کار کنند.

بحرانی افزود: اما چالش اساسی که ممکن است صنعت خودروسازی ایران در آینده با آن مواجه شود تحریمهای بین المللی است که ممکن است به علت برنامه هسته ای ایران بر این کشور تحمیل شود. هرچند برخی متخصصان ایرانی تلاش می کنند آثار منفی آن را کاهش دهند.

محمد میرفخاری مهندس ارشد شرکت ایران خودرو به الجزیره گفت، تاکنون بخش خودرو سازی ما تحت تاثیر تحریمهای تحمیل شده قرار نگرفته است ولی اگر این تحریمها تشدید شود ما تدابیر لازم را برای کاستن از پیامدهای آن اتخاذ کرده ایم.

گزارشگر الجزیره افزود، بخش خودرو سازی ایران در میان چالشهای داخلی و خارجی تلاش می کند حضور خود در بازار جهانی خودرو را اثبات کند و به این منظور به دو عامل مهم یعنی کیفیت بالا و قیمت مناسب توجه دارد.

بحرانی در پایان این گزارش گفت، صنعت خودروسازی ایران راهی طولانی را از مرحله مونتاژ خودرو تا تولید خودرو طی کرده است ولی روشن است که این صنعت با چالشهای متعددی مواجه است که اگر بخواهد به جایگاه مورد نظرش در بازارهای داخلی و خارجی دست یابد باید آنها را پشت سر بگذارد.


نظرات 1 + ارسال نظر
کارمند اینترنتی پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:28 ب.ظ http://www.rezanaghizadeh.mg-blog.com

دوست عزیز ازمطالب استفاده کردیم
ایام خوشتان را تبریک می گویم برای گرفتن یادگاری به وبلاگ ما سر بزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما برسد و بازدیدکنندگان شما گوچه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند
به علت حجم بالای عکسهای آموزشی ما شما اول تمام صفحه های اینترنتی را ببندید و کمتر از 5 دقیقه صبر کنید تا وبلاگ ما لود شود خیلی خوشحال میشوم ازاین فرصت نهایت استفاده را ببرید
پیروز باشید به امید روزی که موضوع وبلاگهای من باعث ایجاد همکاری دو جانبه وبلاگهایمان شود
www.rezanaghizadeh.mg-blog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد