اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سایپا بیش از 250 هزار خودروی دو گانه سوز به بازار عرضه می کند

قلعه بانی در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام سایپا با اعلام اینکه امسال تولیدات سایپا به مرز 600 هزار دستگاه خواهد رسید افزود : قصد داریم بیش از 250 هزار خودروی دو گانه سوز بر اساس اهداف دولت به بازار عرضه کنیم و از 6 ماهه دوم نیز موتور پایه گاز سوز بر روی 50 هزار دستگاه از محصولات این شرکت ،نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،‌ وی در ادامه افزود: سال گذشته بیش از 750 میلیارد تومان سوددهی داشتیم که از محل فروش 5200 میلیارد تومان خودرو حاصل شده است . وی برنامه فروش سال 86 را 6 هزار میلیارد تومان با رشدی حدود 15 تا 20 درصد اعلام کرد.

قلعه بانی ضمن بیان گزارشی از عملکرد سایپا در برنامه 5 ساله اول به نام راه سایپا به معرفی برنامه 5 ساله دوم این شرکت با نام " برنامه سمت 90" پرداخت و گفت : ما در برنامه 5 ساله اول به اهدافی بیش از اهداف مشخص شده دست یافتیم و در برنامه 5 ساله دوم ضمن تعیین شاخصهایی جهت بین المللی شدن 12 درصد صادارت را در نظر گرفته ایم.

وی ارزش سهام سایپا در سال 85 را 2000 میلیارد تومان برآورد کرد.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام سایپا یا حضور سهامداران حقیقی و نمایندگان سهامداران حقوقی که یش از 2 هزار نفر هستند در تالار کشور برگزار شد.

حیدری ، ‌معاونت اقتصادی گروه سایپا و دبیر این مجمع با اعلام اینکه مجامع بیش از نود شرکت گروه از اردیبهشت ماه تاکنون برگزار و سود حاصله در حساب های سایپا منعکس شده است به معرفی هیات رئیسه این جلسه پرداخت.

در این مجمع ، معبودی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع با 40 درصد سهام ، خدایی با 40 درصد و زادمهر ، نماینده تامین اجتماعی شستا با 16 درصد سهام به عنوان بیشترین سهام داران و قلعه بانی و روشنی مقدم و ریاحی عضو هیات مدیره ، ایمانی قائم مقام مدیرعامل ، مژدهی نماینده سازمان حسابرسی و کهن صلح نماینده سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان اعضای هیات رئیسه در جایگاه قرار گرفتند.

به گزارش خبرخودرو ، در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام سایپا اعلام شد سایپا بر اساس قانون نوسازی، مستحق معافیت مالیاتی است و اگر با این تقاضا موافقت نشود اقدامی غیر متعارف خواهد بود.

بر اساس تصمیم این مجمع سود خالص هر سهم 62 تومان می باشد و الباقی صرف افزایش سرمایه خواهد شد.

همچنین در پایان مجمع پاداش عملکرد هیات مدیره شرکت 300 میلیون تومان اعلام شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد