اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اجرای طرح پمپ های CNG خانگی امکان پذیر نیست

رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت : اجرای طرح پمپ های CNG خانگی به دلیل هزینه های بالا امکان پذیر نمی باشد .

بیژن حاج رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبر خودرو گفت : این طرح برای اولین بار در آمریکا اجراء شد. روش کار دستگاهی که به این منظور استفاده می شود بدین گونه است که مولکولهای گاز را فشرده کرده و تجمع این مولکولها به عنوان سوخت به باک وسایل نقلیه وارد شده و مصرف می شود .

وی افزود : به دلیل اینکه برای استفاده از این پمپ ها برای لوله کشی به منازل PSA 250 قدرت لازم است و در حال حاضر انشعاب ورودی منازل PSA 60 قدرت دارد , استفاده از این پمپ ها خطرات بسیاری را در بر خواهد داشت .

وی همچنین خاطر نشان کرد : هر ماشین می تواند 10 متر مکعب سوخت گاز بگیرد که این میزان معادل 85 تا 90 کیلو تر مسافت می باشد و اگر 300 کیلومتر مسافت را طی کند باید حداقل 4 بار سوخت گیری کند که عملا" 4 ساعت از نیروی فعال یک جایگاه از بین خواهد رفت و در کل گاز , سوخت پاک و کاملی برای خودرو نمی باشد .

حاج رضایی در ادامه گفت : در حال حاضر 280 جایگاه در سراسر ایران وجود دارد که تا پایان امسال این تعداد به 500 جایگاه تا سال آینده به 1000 جایگاه خواهد رسید .

وی افزود : در سراسر ایران 240 تا 250 هزار خودروی دو گانه سوز وجود دارد که فقط 80 تا 100 هزار تای آنها را خودرو های دولتی و تاکسی و آژانس ها تشکیل می دهند .

وی در پایان افزود : در سراسر جهان به غیر از کشور های آفریقای جنوبی و هندوستان و ایران هیچ کشوری از گاز برای سوخت خودرو استفاده نمی کند , چون گاز CNG بازدهی خوبی ندارد .کشور ما امکانات گاز LPG را دارد ولیکن به دلیل گران بودن این نوع گاز قادر به استفاده آن در جایگاههای گاز نمی باشد .


نظرات 3 + ارسال نظر
مقدم شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:52 ب.ظ

با سلام
متاسفم بگویم که بیانات جناب آقای حاج رضایی در مورد سیستم شارژ خانگی جنبه علمی و اطلاعات صنعتی ندارد
کجای دنیا گاز خانگی را با فشار ۲۵۰ ُpsi به خانه ها لوله کشی میکنند.
دستگاهای شارژ خانگی موجود با یک سرچ در اینترنت از همان گاز با فشار معمولی استفاده میکنند
چرا دولت محترم اجازه میدهد برخی از مسولین محترم با خبر های غلط تصمیمات خود را توجیه کنند
پیشنهاد بررسی مسولین که خبری را اعلام میکنند که صحت ندارد و یا صحیح نمی باشد را جمع آوری و در صورت تکرار نفر دیگری که صذاقت دارد را جایگزین نمایند
مگر نه اینکه دروغ و فریفتن از خواص شیطان لعین میباشد
دولت اسلامی باید دافع شیاطین باشد
البته منظور به هیچ وجه این مسول محترم نیست که احتمالا این مورد را گز نکرده بریده بلکه اصلاح سیستم بیان مطالب برای افکار عمومی میباشد
با تشکر
مفدم

فاطمه شنبه 17 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:27 ب.ظ

فکر می کنم برای اینکه اعتبار وبلاگتون از بین نره بهتره راجع به مطالبی که نقل قول می کنید تحقیق کوچکی هم بکنید. جای تاسفه که مقامی که باید در مورد گاز CNG کاملترین اطلاعات رو داشته باشه حتی فشار گاز داخل مخزن رو هم نمی دونه. این مدیر حتی زحمت استفاده از یک مشاور متخصص رو هم به خودش نمی ده و شاید هم مشاور ...
ما مدیران زیادی داریم که هیچ تخصصی و سوادی ندارند و متخصصین زیادی داریم که اگر از تخصصشون بجا و صحیح استفاده می شد خیلی از مشکلات از جمله صفهای طولانی گاز برطرف می شد.

فرهاد جمعه 4 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 03:32 ق.ظ

سلام واقعا معلومات خیلی بالایی دارن. میخان فشار لوله گاز بالا ببرن. بعدش هم 250 psi نه 3500 psi
طرف فرق فشار بار با psi نمیدونه اظهار نظر میکنه. واقعا خیلی خنده داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد