اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

کارخانه‌های تویوتا در ژاپن تعطیل شدند

گروه خودروسازی ژاپنی تویوتا، نخستین گروه خودروسازی جهان روز چهارشنبه 18 ژوییه اعلام کرد، در پی زلزله روز دوشنبه در ژاپن که منجر به کمبود قطعات خودرو شده است، کلیه کارخانه‌های خود را در ژاپن تعطیل می‌کند.

به گزارش خبرخودرو ، زلزله روز دوشنبه به تاسیسات کارخانه قطعه‌سازی ریکن که یکی از عمده‌ترین قطعه‌سازان خودرو در ژاپن است، خسارات زیادی وارد کرده و تولید این کارخانه مختل شده است.

گروه خودروسازی تویوتا اعلام کرد، به دلیل کمبود قطعات از پنجشنبه شب 19 ژوییه کلیه کارخانه‌هایش در ژاپن را تعطیل می‌کند و روز شنبه 21 ژوییه فعالیت کارخانه‌هایش در این کشور از سر گرفته خواهند شد.

گروه خودروسازی نیسان نیز به نوبه خود گفت، روز پنجشنبه برخی از خطوط تولیدش در کارخانه‌های اوپاما و توشیگی در نزدیکی توکیو را تعطیل خواهد کرد.

گروه‌های خودروسازی هوندا، سوزوکی، سوبارو نیز بخشی از خطوط تولید خود را تعطیل خواهند کرد.

اغلب کارخانه‌های گروه قطعه‌سازی ریکن در نزدیکی شهر کاشیوازاکی که بیشترین آسیب را از زلزله متحمل شده است، واقع شده‌اند. ریکن روز سه‌شنبه اعلام کرد، به دلیل خسارات وارده تولیدش را متوقف کرده و مشخص نیست چه زمانی بتواند فعالیتش را از سر گیرد.

برای رفع کمبود نیازهای گروه‌های خودروسازی ژاپن به قطعات از سایر گروه‌های قطعه‌سازی خودرو از جمله گروه NOK خواسته شده تا با افزایش تولید خود توقف تولید گروه ریکن را جبران کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد