اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

امسال 100 هزار دستگاه ال 90 تولید می شود

،‌دبیر انجمن خودروسازان گفت : براساس قولی که خودروسازان داده اند امسال 100 هزار دستگاه ال 90 تولید می شود و امیداوریم براساس آنچه رنو پارس و دو خودروساز گفته اند، تا پایان سال به تمامی کسانی که ثبت نام کرده اند، این خودرو واگذار شود. البته مقرر شده اگر تحویل آنها تاخیر زمانی داشته باشد، خودروسازان مجبور به پرداخت جریمه شوند.

احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو گفت: در حال حاضر این خودرو بنزین سوز است اما قرار بر این است که از مردادماه اولین گروه خودروهای دوگانه سوز ال 90 تولید شود.براساس برنامه، تولید این خودرو 3 فاز دارد. فاز اول، بنزین سوز است. در فاز دوم با کیت تبدیل و در فاز سوم با پایه گازسوز عرضه می شود که افت قدرت نداشته و مخزن بنزین آنها تنها 15 لیتر ظرفیت دارد که این فاز حدود یک سال زمان خواهد برد.

وی در ادامه درباره وضعیت قطعه سازی کشور گفت: تلاش اصلی ما رضایت مشتری است و در این راه قطعه سازان کشور در جریان قرارداد ال 90 پیشرفت های چشمگیری داشته اند و با بالابردن دانش فنی خود، هم اکنون قطعاتی با کیفیت بالا تولید می کنند.

نعمت بخش افزود: به طور قطع، نمی توانیم خودروی با کیفیت تولید کنیم در حالی که قطعه ساز ما با کیفیت نباشد. از این رو ارتقای کیفیت در برنامه خودروسازان و قطعه سازان به طور همزمان وجود دارد. ضمن آنکه شرکت های تامین کننده ما چون ساپکو سازه گستر نیز در این خصوص نظارت کامل را دارند و فکر می کنیم مرحله گذر از بی کیفیتی را پشت سر گذاشته ایم.

وی در پایان گفت : هر خودرویی IPI خود را دارد که نشان دهنده میزان قطعات آن است و این میزان در کشور ما 86 درصد است یعنی تنها 14 درصد تولید خودرو در کارخانجات انجام می شود (جوشکاری بدنه، مونتاژ و...) لذا قطعاً خودروی با کیفیت، قطعه با کیفیت می خواهد.پس ما و قطعه سازان بر یک کشتی سوار هستیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد