مهندس فداکار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : مطلبی که آقای بذرپاش روی آن تاکید داشتند و موضوع درستی نیز می باشد بحث هزینه های بالای فعالیت هاست ، مانند فعالیت تحقیق و توسعه . به طور مثال ایران خودرو و سایپا هر یک به طور جداگانه مراکز تحقیقات خودرو را دارند و امکانات و بودجه آنها در حدی نیست که بتوانند حرکتهای خوبی درزمینه خودرو سازی به وجود بیاورند. دراین موارد ادغام می توانند کمک بسیارموثری باشد اما این به معنای ادغام ایران خودرو و سایپا نیست بلکه به معنای ادغام مرکز تحقیقات این دو خودروساز می باشد.
وی در ادامه افزود: ادغام خودروسازان درداخل کمک به صنعت خودرو سازی به آن مفهوم خاص نمی کند. به دلیل وجود یک سری دلایل این شرکتها جدا از هم کار می کنند. در حال حاضر در دنیا خوروسازان زمانی که با هم ادغام می شوند برندهای خود رابه طور جداگانه حفظ می کنند در نتیجه این ادغام کمک خاصی به صنعت خودرو در داخل کشور نمی کند .