اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

همکاری شرکتهای خودروساز بر روی پلتفرم های مشترک مفید است

کارشناس خودروسازی و قطعه سازی گفت : ادغام خودروسازان در صورتی مناسب است که منجر به از بین نرفتن رقابت بین دو خودروساز بزرگ در داخل کشور نشود .این دو شرکت باید روی پلتفرم های مشترک و تمام قطعاتی که در خودرو قابل رویت نیست مثل موتور ،گیربکس ،دیفرانسیل و .. کار کنند.

ساسان قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو افزود :ادغام خودروسازان باید همراه با رقابت در بین دو خودروساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا باشد.

وی در ادامه گفت:این امر باعث کاهش هزینه طراحی می شود به این معنی که یک موتوری که طراحی شده است در دو خودرو استفاده می کنیم که یک خودرو تولید شرکت ایران خودرو و دیگری تولید شرکت سایپا می باشد و به دلیل اینکه تیراژموتور بالا می رود ، می توانیم برند هر شرکت را داشته باشیم و قیمت تمام شده را کاهش دهیم .

وی تصریح کرد:ما می توانیم با رعایت اصول محرمانه به صورتی که طرح یک شرکت به شرکتی دیگر منتقل نشود قدرت تحقیقات و طراحی را در کشور بیشتر کنیم و هزینه هایی که هر شرکت برای طراحی جداگانه دارد را کاهش دهیم .

قربانی در پایان افزود : ادغام خودروسازان در مراکز تحقیقاتی و تست آزمایشگاهی و خدماتی می تواند مشترک باشد که این امر باعث کاهش بسیاری از هزینه ها می شود که هم خودروساز وهم مصرف کننده سود می برند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد