اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تکنولوژی جدید فورد به کمک محیط زیست می آید

شرکت فورد موتور اعلام کرد که آزمایش سالن رنگ جدید خود که مورد حمایت گروه دوستاران محیط زیست (eco – friendly) است را با موفقیت به پایان رسانید.

به گزارش خبرخودرو ، براساس این گزارش اعلام شده از سوی شرکت فورد، تکنولوژی جدید در بخش سالن رنگ سازندگان سبب کاهش 15 درصدی انتشار دی اکسید کربن می شود.

در حال حاضر حدود 200 کامیون سری E فورد با این مشخصه در خودروسازان آون لیک (Avon Lake) و کارخانه اوهایو و در مناطقی که دارای هوای آلوده ای هستند، در حال تولیداند.

به علاوه آنکه این الگو می تواند روشی مناسب جهت ایجاد تکنولوژی های جدید در ارتباط با سالن های رنگ خودروسازان باشد تا به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کنند.

همچنین این سالن رنگ برای کارکنان قابل اطمینان تر است چرا که فرمول های استفاده شده برای مواد پلیمری و حلال های موجود متفاوت از انواع قبلی است و در این سالن ها احتیاجی به پخت رنگ بدنه خودرو نیست و در کنار کاهش دی اکسید انتشاری در سیستم جدید، فرار مواد آلی مرکب (VOC) در حدود 10 درصد نیز تقلیل می یابد.

جو هنریچ مدیر دوره ای بخش سازندگان آمریکای شمالی شرکت فورد در این ارتباط می گوید؛ ما برای اولین بار توانستیم آزمایش این تکنولوژی را از حالت تئوریک خارج کرده و در دنیای واقعی به معرض نمایش بگزاریم و از آن استفاده کنیم و این امر سبب درخواست بسیاری از دیگر سازندگان برای این تکنولوژی شده است.

در نهایت آنکه شرکت فورد تخمین زده است که استفاده از این تکنولوژی جدید سبب کاهش هزینه رنگ تا 7 دلار به ازای هر ماشین می شود و با این فرآیند شاهد 20 درصد کاهش زمان ذرسالن رنگ خواهیم بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد