اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروی S81 طراحی سایپا به زودی عرضه میشود

مدیرعامل گروه صنعتی سایپا در مراسم افتتاج پنجمین نمایشگاه تخصصی خودرو و قطعات در مشهد گفت : در راستای سیاستهای دولت به تولید خودرو با برند سایپا سرعت داده‌ایم و اولین محصول یعنی S81 که به طور کامل توسط سایپا طراحی شده است، در سال آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، قلعه‌بانی همچنین به طراحی موتوردیزلی توسط سایپا و آمادگی این شرکت برای تولید این موتور در صورت صدور مجوز دولت اشاره کرد و گفت: موتور پایه‌گاز سود سایپا نیز تا پایان سال بر روی خودروهای سواری شرکت نصب خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: تولید محصولات گاز سوز سایپا به مرز 80 درصد رسیده است و تا پایان سال این رقم به 90 درصد افزایش خواهد یافت.

قلعه‌بانی با بیان این که سایپا هم‌اکنون بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش تندر 90 را در اختیار دارد،تاکید کرد: سایپا از سال 90 هیچ یک از محصولات فعلی را تولید نخواهد کرد و محصولاتی جدید با فن‌آوری و ساخت داخلی بالا و پلت فرم ملی سایپا در ایران و سایتهای خارجی شرکت تولید خواهد شد .

قلعه‌بانی گفت: تولید 6 مدل خودرو جدید در دستور کار سایپا قرار دارد که از این میان مدل زانیتا دارای طراحی جدید و سایپا 132 امسال به بازار عرضه خواهند شد.

وی اظهار داشت: در پایان برنامه دوم سایپا به نام «به سمت نود» بالانس تجاری سایپا با صادرات 12 درصد محصولات مثبت خواهد شد.

وی تراز منفی تجاری خوردو سازان کشور در حال حاضر بدلیل حجم بالای واردات را مورد اشاره قرار داد و افزود: با افزایش ساخت داخلی قطعات مطابق فن آوری روز و افزایش صادرات تراز تجاری سایپا در سال 1390 مثبت خواهد شد.

قلعه‌‌بانی خاطرنشان کرد: سود شرکت سایپا در سال 1390 باید به هزار میلیارد تومان برسد و این سود با صادرات محصولات کامل و ایجاد 8 سایت خارجی تولید خودرو در کشورهای دیگر محقق خواهد شد.

مدیرعامل سایپا گردش‌ مالی این شرکت در سال گذشته را 40 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فروش سایپا در سال 85 به 5 هزار و 300 میلیارد تومان رسید.

قلعه‌بانی تعداد شرکتهای تابعه گروه صنعتی سایپا را 90 شرکت عنوان کرد و افزود: 11 شرکت از مجموعه سایپا در بورس عرضه خواهد شد و این در حالی است سایپا دارای بالاتری ارزش در میان شرکتهای حاضر در بورس است.

وی یادآور شد: سایپا بزرگترین سرمایه‌گذار در مناطق محروم کشور است و تا به حال 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این مناطق انجام داده است.

قلعه‌بانی این سرمایه‌گذاریهای را در راستای سیاستهای دولت برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: علاوه بر انجام سرمایه‌گذاری، سایپا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق حمایت می‌کند.

وی نحوه این حمایت را خرید محصولات این شرکتها برای استفاده در صنعت خودروسازی ذکر کرد.

گروه خودروسازی سایپا یک حضور قدرتمند در نمایشگاه امسال مشهد را تجربه می کند بطوریکه فقط شرکت زامیاد از مجموعه شرکت های خودروسازی تابعه این گروه به نمایشگاه پنجم خودرو مشهد نیامده است.

گروه خودروسازی سایپا و شرکت های تابعه آن در تالار فردوسی و فضایی بالغ بر پنج هزار متر حضور دارند که شرکت پارس خودرو نیز در تالار بهار سالن اصلی نمایشگاه حضور یافته است.

پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته 28 مرداد تا دوم شهریور در مشهد برپا خواهد بود و زمان بازدید از آن 17 تا 22 شب است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد