اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پیشرفت طرح‌ تولید اتوبوس‌ ملی‌ در ایران خودرو دیزل

منوچهر منطقی‌ مدیر عامل‌ گروه‌ صنعتی‌ ایران‌ خودرو در جلسه‌ معارفه‌ سرپرست‌ شرکت‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ ضمن‌ تشکر از زحمات‌ وتلاش‌ های‌ مهندس‌ مجید شیخانی‌ در زمینه‌ توانمندسازی‌ این‌ شرکت‌ در راستای‌ اهداف‌ دولت‌ برای‌ نوسازی‌ و بازسازی‌ ناوگان‌ حمل‌ ونقل‌ عمومی‌ ضمن‌ تشریح‌ اهداف‌ و برنامه‌ های‌ شرکت‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ اظهار داشت‌ :‌‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ در سال‌ های‌ اخیر به‌ سمت‌ تنوع‌ بخشی‌ در تولید انواع‌ خودروهای‌ تجاری‌ و کشنده‌ حرکت‌ کرده‌ و این‌ در حالیست‌ که‌ امسال‌ برای‌ تولید ‌29‌ هزار دستگاه‌ انواع‌ خودروهای‌ سنگین‌ و نیمه‌ سنگین‌ هدف‌ گذاری‌ شده‌ است‌. ‌

وی‌ همچنین‌ خاطر نشان‌ کرد ‌‌: برنامه‌ فروش‌ ‌1500‌ میلیارد تومان‌ در سال‌ جاری‌ برای‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ پیش‌ بینی‌ شده‌ است‌ و این‌ امر بیانگر جهش‌ تازه‌ در بازاریابی‌ وفروش‌ این‌ شرکت‌ به‌ حساب‌ می‌ آید .‌

وی‌ ادامه‌ داد‌‌: ایران‌ خودرو دیزل‌ در مدت‌ کوتاهی‌ سهم‌ خود را در بازار فروش‌ انواع‌ کشنده‌ ها در بازار داخلی‌ از ‌30‌ درصد به‌ بیش‌ از ‌70‌ درصد رسانده‌ است‌. ‌

وی‌ در همین‌ حال‌ به‌ این‌ نکته‌ اشاره‌ کرد که‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ بازار تولید و عرضه‌ اتوبوس‌ را به‌ طور کامل‌ در اختیار دارد و طرح‌ تولید اتوبوس‌ ملی‌ با بهره‌ گیری‌ از استانداردهای‌ روز جهان‌ توسط کارشناسان‌ مرکز تحقیقات‌ توسعه‌ خودرو کار وابسته‌ به‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ پیشرفت‌ قابل‌ توجهی‌ داشته‌ است‌. ‌

وی‌ ادامه‌ داد :‌‌ کارشناسان‌ این‌ مرکز دستاوردهای‌ بسیار خوبی‌ در زمینه‌ طراحی‌ و تولید شاسی‌ ، بدنه‌ و تریم‌ داخلی‌ اتوبوس‌ ملی‌ داشته‌ و انتظار من‌ از سرپرست‌ جدید ایران‌ خودرو دیزل‌ این‌ است‌ که‌ این‌ طرح‌ را با جدیت‌ و اهتمام‌ هر چه‌ بیشتری‌ دنبال‌ کنند. ‌

مدیر عامل‌ ایران‌ خودرو در همین‌ رابطه‌ تصریح‌ کرد‌‌: در واقع باید بگویم‌ که‌ طرح‌ تولید اتوبوس‌ ملی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نقطه‌ عطف‌ در فعالیت‌ های‌ چند دهه‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ از اهمیت‌ خاصی‌ برخوردار است‌ و نشانه‌ روشنی‌ از قابلیت‌ های‌ رو به‌ گسترش‌ این‌ شرکت‌ به‌ شمار می‌ رود. ‌

منطقی‌ با ترسیم‌ دورنمایی‌ روشن‌ از فعالیت‌ های‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ تامین‌ نیازهای‌ ناوگان‌ حمل‌ ونقل‌ عمومی‌ به‌ خصوص‌ در تولید انواع‌ ون‌ اظهار داشت‌ :‌‌ راه‌ اندازی‌ خط تولید انواع‌ ون‌ در ایران‌ خودرو دیزل‌ یکی‌ از شاخص‌ ها توسعه‌ و پیشرفت‌ این‌ شرکت‌ می‌ باشد و با توجه‌ به‌ نیازهای‌ کشور به‌ این‌ نوع‌ خودرو ، ارتقای‌ کمی‌ و کیفی‌ تولید انواع‌ ون‌ یکی‌ از اولویت‌ های‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ در سال‌ های‌ آتی‌ خواهد بود. ‌

مدیر عامل‌ ایران‌ خودرو ادامه‌ داد‌‌: توانمندی‌ شرکت‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ به‌ مرحله‌ های‌ رسیده‌ است‌ که‌ شرکت‌ های‌ معتبری‌ مانند شرکت‌ دایملر کرایسلر المان‌ کیفیت‌ تولیدات‌ این‌ شرکت‌ را مورد تایید قرار می‌ دهند. ‌

وی‌ این‌ موفقیت‌ را مرهون‌ جدیت‌ و تلاش‌ صادقانه‌ همه‌ دست‌ اندرکاران‌ شرکت‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ توصیف‌ کرد و گفت:‌‌‌ واقعیت‌ این‌ است‌ که‌ مهندس‌ شیخانی‌ در طول‌ سه‌ سال‌ سرپرستی‌ این‌ مجموعه‌ صنعتی‌ از همه‌ توان‌ خود برای‌ ایجاد زمینه‌ های‌ تازه‌ ای‌ از رشد وتوسعه‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ در تولید خودرو کار بهره‌ گیری‌ کردند و امیدوارم‌ این‌ روند در برنامه‌ سرپرست‌ جدید این‌ شرکت‌ با جدیت‌ هر چه‌ بیشتر دنبال‌ شود. ‌

در این‌ جلسه‌ مدیران‌ و اعضای‌ هیات‌ مدیره‌ ایران‌ خودرو دیزل‌ حضور داشتند.

رنو و باز هم تولید خودروی ارزان

رنو سرگرم مذاکره با یکی از تولید کنندگان وسایل نقلیه موتوری در هندوستان با نام باژاژ(BAJAJ)است تا گام دیگری در راستای اجرای پروژه تولید خودروهای فوق ارزان بردارند .

به گزارش خبرخودرو ، این خبر که از سوی طرف هندی هم تایید شده البته هنوز به صورت تفصیلی انتشار نیافته است .طرفین هنوز رقم دقیق قرارداد تولید و قیمت محصول تولید شده را اعلام نکرده اند اما کارلوس گون اعلام کرده که در پی تولید خودرویی با قیمت پایین تر از 3000 دلار است .

سران رنو خوب می دانند که ساخت چنین خودرویی می تواند چه طوفانی در بازار روبه رشد هندوستان ایجاد کند.

رنو البته با تاتا موتورز در شرق هند هم قرار داد مشابهی امضاءکرده که محتوای آن تولید خودروهایی در حد 100 هزار روپیه معادل 2500 دلار است و حالا باژاژ می تواند بخش غربی هندوستان را تحت پوشش قرار دهد.

جیلی در پی افزایش تولید و صادرات

جیلی دومین کمپانی خودروسازی چین به شدت در حال پیگیری پروژه افزایش صادرات به بازارهای بین المللی است .

به گزارش خبرخودرو ، آنها درنیمه نخست سال 2007 موفق به صادر کردن 13000 خودرو به شکل قطعات منفصل شده اند و پیش بینی می کنند این رقم تا پایان امسال به 40 هزار دستگاه برسد .

این در حالی است که اگر این اتفاق بیفتد آنها هفت هزار دستگاه بیش از برنامه از پیش تعیین شده صادرات داشته اند .

در عین حال جیلی در تولید کلی چندان به خواسته های خود دست نیافته است .آنها تولید 300 هزار دستگاه خودرو را برای سال 2007 هدف گذاری کرده بودند اما در نیمه نخست 2007 تنها 143/111 دستگاه خودرو ساخته اند .

البته اصولا"نیمه دوم سال برای خودروسازان زمان مناسب تری برای تولید و فروش محسوب می شود و شاید جیلی بتواند این عقب افتادگی را جبران کند.

جالب است که جیلی در سال گذشته تنها 15 هزار دستگاه صادر کرد و رقم کل تولیدش نیز به 900 /105 دستگاه رسید.


ژاپنی ها رو به خودروهای کوچک می آورند

ژاپنی ها از دیرباز به عنوان سازندگان خودروهای کوچک وارد بازار بین المللی خودرو شدند و پس از طی کردن پله های ترقی در دهه 90 در بازار خودروهای لوکس و بزرگ هم سهم عمده ای را از آن خود کردند .

به گزارش خبرخودرو ، اما حالا و با بالا رفتن قیمت سوخت در دنیا ژاپنی ها هم بیش از پیش رو به ساخت خودروهای کوچک آورده اند .

ژاپنی ها به شدت به تولید خودروهای خیلی کوچک به نام مینی کار (minicar)روی آورده اند ، خودروهایی که کم حجم ، ارزان و فوق العاده کم مصرف باشند . در واقع این خودروها موتورسیکلتهای بر روی چها چرخ هستند. ژاپنی ها در حقیقت الگوی تولید خودرو در هندوستان و چین را مد نظر قرار داده اند و قصد دارند از عافله تولید کنند گان ارزان و کوچک جا نمانند.


گزارش یک خبرگزاری خارجی از ورود فیات به ایران

خبرگزاری زاویه از حضور فیات در ایران خبر داده است.

به گزارش خبرخودرو ، زاویه که خبر گزاری اقتصادی مستقر در خاور میانه است از توافق فیات و شریک تجاری اش در ایران یعنی بنیان اوتو می گوید و می نویسد که با وجود تاخیر در راه اندازی خط تولید فیات ، قرار است که مدل "سی ینا" در ماه اکتبر وارد ایران شود .

در این گزارش آمده است که توافق این دو شرکت در سات 2005 حاصل شده و قرار است خط تولید فیات با سرمایه گذاری در حدود 275 میلیون دلار با ظرفیت 100 هزار دستگاه در سال در حومه تهران راه اندازی شود. زاویه از تولید یا واردات مدلهای مولتی پلا ، دابلو و مدل گازسوز استرلا خبر داده است.

همچنین خبر می رسد که مدل پر طرفدار سی ینا هم به قصد رقابت با مدل های رایج در ایران وارد بازار خواهد شد.

سود بی سابقه پورشه

گروه خودروسازی آلمانی پورشه، شعبه سازنده خودروهای لوکس و اسپرت گروه خودروسازی فولکس واگن در سال مالی 2007-2006 گروه که روز سه‌شنبه 31 ژوییه خاتمه می‌یابد یک سود بی‌سابقه را در کارنامه‌اش ثبت خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو ، گروه پورشه در پایان سال مالی جاری‌اش یک سود بی‌سابقه که سطح آن بیش از 3 میلیارد یورو خواهد بود را اعلام می‌کند.

این در حالی است که در سال مالی جاری گردش مالی گروه پورشه فقط 7 میلیون یورو بود.

دو سوم از سود گروه پورشه ناشی از افزایش ارزش سهام 31 درصدی پورشه در گروه فولکس واگن است و یک سوم آن از فعالیت خودروسازی‌اش کسب شده است.

در پایان ماه ژوئن، وندلین ویدکینگ، رئیس هیات مدیره پورشه گفته بود، سود قبل از مالیات گروه پورشه در سال مالی 2007-2006 به مراتب فراتر از سود 2.1 میلیارد یورویی گروه در سال مالی 2006-2005 خواهد بود.

گروه پورشه سازنده مدل‌های 911، باکستر، کاره‌را و کاین هنوز در مورد نتایج خود اظهارنظر نکرده است.

معمولا گروه پورشه سطح فروشش در پایان یک سال مالی را در ماه سپتامبر و سودش را در نیمه نوامبر اعلام می‌کند.


ادغام مراکز تحقیق و توسعه خودروسازان کارآمد و اثربخش است

مدیر عامل شرکت تولیدی مرتب گفت : ادغام مراکز تحقیق و توسعه خودروسازان کارآمد و اثربخش است.

مهندس فداکار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : مطلبی که آقای بذرپاش روی آن تاکید داشتند و موضوع درستی نیز می باشد بحث هزینه های بالای فعالیت هاست ، مانند فعالیت تحقیق و توسعه . به طور مثال ایران خودرو و سایپا هر یک به طور جداگانه مراکز تحقیقات خودرو را دارند و امکانات و بودجه آنها در حدی نیست که بتوانند حرکتهای خوبی درزمینه خودرو سازی به وجود بیاورند. دراین موارد ادغام می توانند کمک بسیارموثری باشد اما این به معنای ادغام ایران خودرو و سایپا نیست بلکه به معنای ادغام مرکز تحقیقات این دو خودروساز می باشد.

وی در ادامه افزود: ادغام خودروسازان درداخل کمک به صنعت خودرو سازی به آن مفهوم خاص نمی کند. به دلیل وجود یک سری دلایل این شرکتها جدا از هم کار می کنند. در حال حاضر در دنیا خوروسازان زمانی که با هم ادغام می شوند برندهای خود رابه طور جداگانه حفظ می کنند در نتیجه این ادغام کمک خاصی به صنعت خودرو در داخل کشور نمی کند .

دایهاتسو روی نوار موفقیت

دایهاتسو، کمپانی سازنده خودروهای کوچک ژاپنی که هم اکنون زیر مجموعه شرکت تویوتا محسوب می شود سال پرمنفعتی را پشت سر گذاشته است .

به گزارش خبرخودرو ، سران دایهاتسو اعلام کرده اند که نیمه نخست سال 2007 را با سود قابل توجهی پشت سر گذاشته اند و پیش بینی می کنند که تا پایان سال به حدود 17 درصد رشد در تراز مالی دست پیدا کنند .

دایهاتسو تا پایان سال مالی منتهی به مارس امسال 28 میلیارد ین معادل 233 میلیون دلار عایدی داشته است.

با این ترتیب دایهاتسو موفق شده از سوزوکی بگذرد و خود را به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای کوچک در ژاپن معرفی کند . یاسوهیرو ماتسوموتو تحلیلگر بازار ژاپن در توضیح این پیشرفت گفته است : "دایهاتسو راه خود را برای تعالی پیدا کرده و خوب می داند که چه موقعی مدلهای جدید را وارد بازار کند . "