اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قطعه سازی ایران در حال رقابت با اسپانیا و بلغارستان است

مدیر عامل شرکت اروند خودرو گفت : قطعه سازی ایران پس از یک توسعه انفجاری از نظر کمیت ، در حال بازسازی نقاط ضعف سیستم های موجود اعم از ماشین آلات و سیستمهای نظام مدیریت کیفیت می باشد.جای بسی مباهات است که هم اکنون در این زمینه از خیلی از کشور ها سبقت گرفته و با کشور های صاحب نام ، مانند اسپانیا و بلغارستان در حال رقابت و همکاری می باشیم.

جواد کیان مهر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو در خصوص تاثیر سهمیه بندی بنزین در صنعت قطعه سازی گفت : این اقدام با توجه به اینکه قبلا در ایران جهت موتور های با مصرف کمتر ، اقدامی صورت نگرفته بود ، مشتریان خودرو های داخلی را دچار شک و دو دلی نموده است و هنوز برای موتور های CNG و سفر های برون شهری تصمیمی گرفته نشده است.

وی در این خصوص ادامه داد : این مسیله که ممکن است طرح سهمی بندی بنزین برداشته شود با از طریق دیگر بنزین تامین شود ، مشتریان خودرو های داخلی را در یک حالت خوف و رجاء قرار داده است و همین امر باعث شده تا تاثیر خاصی بر آمار تولید خودرو و در نتیجه صنعت قطعه سازی نداشته باشد.ولی به جرات می توان گفت : که این امر حتما از سرمایه گذاری جدید در زمینه قطعه سازی جلوگیری نموده است.

کیان مهر در مورد ادغام خودرو سازان توضیح داد :

طرح ادغام مزیت و معایبی دارد. بزرگترین مزیت آن این است که از هدر رفتن انرژی و کارهای موازی جلوگیری می شود . مانند سرمایه گذاری مشابه در کارخانجات و عدم استفاده از ظرفیت خالی ماشین آلات در کارخانه ها و بزرگترین عیب آن از بین بردن رقابت سالم خودرو سازان است.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند : عدم وجود رقابت موجب از بین رفتی ابتکار و نوآوری و حس زیبا پرستی و در نتیجه ورشکستگی صنعت خودرو سازی و قطعه سازی را موجب خواهد شد و میل به خودرو ها و محصولات خارجی را به دنبال خواهد داشت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد