اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بازدید محرابیان از پروژه گروه خودروسازی سایپا در سوریه

مدیر کل صادرات سایپا گفت : سرپرست وزارت صنایع و معادن به همراه مهندس احمد قلعه بانی مدیر عامل گروه صنعتی سایپا جهت بازدید از پروژه آماده بهره برداری از سیلیکو در منطقه صنعتی حفیا در نزدیک شهر حفص عازم سوریه شد . این شهرک بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی سوریه می باشد.

جوان در گفت و گو با خبرنگار خبر خودرو گفت : یکی از اهداف سفر مهندس علی اکبر محرابیان بازدید از پروژه آماده بهره برداری کارخانه تولید خودروی سایپا در کشور سوریه می باشد. شرکت سایپا نزدیک به یک دهه افتخار حضور در بازار خودروی سوریه را دارد.

وی افزود : گروه صنعتی سایپا تاکنون موفق شده است 40 هزار دستگاه از خودرو هایی تولیدی خود را در این بازار به فروش برساند ، گروه صنعتی سایپا با برند ملی و برند سایپا وارد این بازار شد ، و تمامی محصولاتش را با نام و برند ایرانی عرضه کرده است.

جوان در ادامه گفت : یکی دیگر از افتخارات گروه صنعتی سایپا این است که به عنوان اولین وارد کننده خودرو به سوریه می باشد و طی یک دهه حضور در این کشور ، زمینه ساز حضور صنعتگران ایرانی در بازار سوریه شده و از جمله موفقیتهایش ارسال 40 هزار دستگاه خودرو به این بازار می باشد که باعث آشنایی مردم سوریه با نوع تولیدات این شرکت شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سایپا برای سومین بار متوالی در سال 2006 به عنوان اولین و بزرگترین وارد کننده خودرو به کشور سوریه شناخته شده است و این در حالی است که در بازار آزاد کشور سوریه همه خودروسازان دنیا در این کشور حضور دارند و ما دقیقا در یک جو رقابتی بسیار دشوار موفق شدیم به این مقام دست پیدا کنیم و با این موفقیت گروه خودروسازی سایپا به این فکر افتاد که با همکاری طرف سوری ، کارخانه خودروسازی سایپا را دراین کشور احداث کند.

مدیر صادرات سایپا گفت : این کارخانه بعد از ایام ماه مبارک رمضان با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور به بهره برداری خواهد رسید. این کارخانه حداقل 15 هزار دستگاه خودرو را تولید خواهد کرد و علاوه بر جوابگویی به درخواستهای خود کشور سوریه طوری طراحی شده است تا بتوانیم با استفاده از تعرفه های ترجیحی و قراردادهای منطقه ای و پیمان های کشور سوریه و دیگر کشورهای عربی به این خودرو یعنی خودروی صبا و دیگر محصولات گروه سایپا از طریق سایت سوریه به صادرات به کشورهای عربی منطقه خاورمیانه ، حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا دست یابیم.

وی ضمن اینکه یکی از دلایل موفقیت گروه صنعتی سایپا در بازار سوریه را وجود خدمات پس از فروش گسترده دانست افزود: گروه خودروسازی سایپا قابلیت ایجاد نمایندگی در تمامی شهرستانها و حتی شهرهای کوچک در سوریه را دارا می باشد و به این دلیل مردم سوریه به این خودرو اعتماد کرده و در حال حاضر لفظ مردمی یا "سیاره الشعبی " را به خود اختصاص داده است.

جوان ادامه داد: از جمله مشخصه های برجسته این خودرو وجود قطعات اصلی در بازار و قیمت بسیار مناسب این قطعات می باشد و دسترسی اسان مردم که به این ترتیب کمتر کسی به سراغ قطعات تقلبی می رود.

مدیر صادرا ت سایپا گفت : نکته بسیار مهم دیگر مصرف سوخت اقتصادی این خودرو می باشد زیرا قیمت بنزین در بازار سوریه به صورت آزاد نزدیک به 550 تا 600 تومان در لیتر می باشد و مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو ، موجب خوشنامی بیشتر آن در بازار سوریه شده است.

وی ادامه داد : ما تقریبا تا پایان امسال با توجه به افزایش 200 درصدی نسبت به سال گذشته قریب به 8 الی 10 هزار دستگاه خودرو در بازار سوریه برنامه ریزی کرده ایم.

جوان در پایان افزود: این خودرو نیز در بخش تاکسیرانی حرف اول را می زند و حتی در برنامه تعویض خودروهای فرسوده انتخاب اول تاکسی داران سوریه می باشد و با واگذاری خودروهای خود با هر برند و مارکی به عنوان خودروی فرسوده ، خودروی صبا را انتخاب می کنند و به همین دلیل سفارشات بزرگی از طرف نمایندگی سایپا در بخش تاکسی داشته ایم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد