اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مشکل اصلی ال 90 به خود شرکت رنو پارس بر می گردد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت :مشکلات اصلی ال 90 به شرکت رنو پارس برمی گردد و خودروسازان مقصر نیستند.

حمید رضا کاتوزیان درگفت وگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: صحبت آقای منطقی از یک لحاظ درست می باشد؛ وقتی قطعه به خط تولید نمی رسد خودرو ساز نمی تواند خودرو تولید کند.بعضی می گویند انتقاداتی که از این پروژه شده باعث عقب افتادن آن شده ،در حالی که چنین چیزی نیست .از همان ابتدا که ما انتقاداتمان را مطرح کردیم هیچ توجهی به انتقادات نشد . وقتی تاریخچه این پروژه را بررسی کنیم از زمانی که ما طرح مباحث را شروع کردیم برخلاف انتظار سرعت امضاءکردن قرارداد و توافقنامه ها به جای کاهش یافتن بیشتر شد.

وی افزود: مسئله ای دیگر که در اینجا مطرح است مسئله سرمایه گذاری است که در رابطه با قطعه سازان باید صورت می گرفت که با کندی انجام شد و طبیعی است نتایجی که باید حاصل می شد به طور کامل به دست نیامد و مطلب دوم مربوط می شود به انتخاب قطعه سازان از طرف رنو پارس که ما اعلام کردیم رویه ای که اجرا می کند ، رویه مناسبی نیست .

وی تصریح کرد :رنو به جای اینکه با توجه به استاندارد ها و ارزیابی قابلیتهای قطعه سازان ،آنها را انتخاب کند،اساسا"رجوع می کنند به توصیه هایی که از مسائل سیاسی بیشتر نشات می گیرد . به توانمندی قطعه سازان توجه نمی کنند. به ارتباطاتش نگاه می کنند که آیا طرفدار قرارداد می باشد یا از قرارداد انتقاد می کند،در نتیجه قطعه سازانی را انتخاب می کند که بعضی از آنها قطعات بی کیفیت تولید می کنند یعنی قطعات بی کیفیت تحویل می دهند و خودروسازان نمی توانند قطعه را روی خودرو نصب کنند و در نتیجه کارها عقب می افتد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع در ادامه گفت:ایراد دیگری که مطرح هست اینکه بخشی از قطعات که باید از خارج کشور می آمد ،شرکت رنو در برآورد و تامین قطعات دچار اشتباه و خطایی محاسباتی شده و این قطعات از خارج هم نرسید و این هم سوالی است که باید از کسانی پرسید که می گفتند ما می خواهیم از آنها تکنولوژی جدید یاد بگیریم حالا بیایند و تکنولوژی یاد بگیرند ،اگر تامین قطعات را به عهده ساپکو یا سازه گستر گذاشته بودند الان هم قطعات تامین بود و هم ال90 تولید شده بود.

کاتوزیان اضافه کرد:خود رنو پارس راسا جلو آمد و اشتباه پشت اشتباه صورت گرفت و نتیجه این شد که نمی تواند قطعه برساند و به مشکل تولید برخوردیم و من خودروسازان را مقصر نمی دانم و خود رنو پارس مقصر است .

وی در پایان گفت:باید ثبت نام کنندگان را راضی کنند . آنها پول زحمت کشیده داده اند و باید به آنها سرویس لازم داده شود یا خودروی ال 90 تحویلشان دهند یا یک جوری راضیشان کنند. حالا نحوه تامین رضایت مشتریان به عهده خود طرفین می باشد.


نظرات 2 + ارسال نظر
اشکان سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:37 ق.ظ http://www.xboxx360.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی داری ممنون میشم اگه لوگو من را درون وبلاگ خودت قرار دهی با تشکر

f.azad سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ق.ظ

مشکل ال ۹۰ دخالت مجلس در قرارداد است مجلس کارش قانون گزاری است نه غیر اقای کاتوزیان دو سال قرارداد در مجلس بالا و پایین می شد سابکو که قطعات پزو را دو لا پنج لا تحویل مردم میدهد ال ۹۰ امد تا انحصار را بشکند ولی مجلس محترم گوشت را دست گرگ (ایران خودرو ) داد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد