اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

با حمایت دولت ، شبکه حمل و نقل عمومی کشور متحول شده است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : دولت با اجرای چند راهبرد اصولی رشد و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی ، کاهش مصرف سوخت و وابستگی به واردات بنزین ، کاهش هزینه سفرهای شهری و برون شهری و ارتقاء امنیت سفر و گردشگری را شتاب مضاعفی بخشیده است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس احمد قلعه بانیگفت : تبصره 13 و تشکیل ستاد اجرایی برای این تبصره از راهبردهای دولت بود که موجب توسعه و نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی تحول اساسی در این بخش گردیده است.

مهندس قلعه بانی تحویل حدود 30 هزار تاکسی در شهریور ماه ، جمع آوری خودروهای فرسوده به دو شیوه و تحویل حدود 5 هزار تاکسی ون را از دیگر نتایج سیاستهای دولت عنوان کرد و افزود: با جمع آوری حدود 300 هزار خودروی فرسوده به میزان زیاد از آلایندگی هوا کاسته شده و امنیت سفرهای هموطنان با استفاده از خودروهای صفر کیلومتر افزایش چشمگیر یافته است.

مهندس قلعه بانی کاهش چشمگیر مصرف بنزین را از نتایج جمع آوری خودروهای فرسوده و تولید خودروهای دوگانه سوز دانست و گفت : هم اکنون با اجرای راهبردهای دولت وابستگی کشور به بنزین وارداتی کاهش پیدا کرده و از میزان هزینه ارزی برای واردات بنزین نیز کاسته شده است.

وی افزود: از محل کاهش واردات بنزین و یارانه پرداختی برای این سوخت ، دولت در حال نوسازی و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و عمومی و مترو در شهرهای مختلف می باشد که آثار مثبت آن برای همه هموطنان قابل مشاهده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا کاهش وابستگی به واردات بنزین را در پیشبرد اهداف سیاسی خارجی و دیپلماسی استقلال خواهانه کشور بسیار موثر دانست و گفت : همچنین از محل صرفه جویی ارزی ناشی از کاهش واردات بنزین در آینده هزاران اشتغال مولد برای جوانان کشورمان فراهم خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد